Szembesítés

761 57 0
                                    

A hármas útnak indult. Mephisto haladt baloldalt, Mia jobboldalt, Piroska pedig középen. De nem sokáig jutottak, mivel Mia megállította őket.

Mephisto és Piroska kérdőn nézett rá.

-Mephisto, valamiről beszélnünk kell -kezdte.

Mephisto nem tudta, miről akar beszélni vele. Mia jobb kezével hátranyúlt és a háta mögül előhúzott egy darab papírt. Mephisto úgy sejtette, eddig a ruhája alatt rejtegette. Mia egyenesen Mephisto felé nyújtotta a cetlit.

-Tessék.

Mia töretlenül fürkészte Mephisto arckifejezését. Tekintete átható volt. Mephisto ettől egyre kellemetlenebbül érezte magát. Rosszat sejtett.

Nem akart gyanúsnak tűnni. Gyorsan elvette Mia kezéből. Egy gondosan összehajtott papírlap volt. Mephisto elkezdte óvatosan kihajtani. Még így is véletlenül beletépett. Amikor végre sikerül kinyitnia, egyértelművé vált: ez egy térkép. Mephisto életében először tartott térképet a kezében. Jól tudott tájékozódni, nem volt szüksége egyre. Ezidáig nem is tudta, hogy erről az erdőről készített valaki egy térképet. Mephisto jól szemügyrevette.

Egy nagyon egyszerű térkép volt. Nem volt kidolgozott, vagy részletgazdag. Csupán vonalakból meg betűkből állt. Mephisto rájött, hogy a vonalak az erdő kitaposott ösvényeit jelzik. A szavak pedig félreérthetetlenek voltak. A térkép legalján nagy betűkkel állt az "Emberek Falva" felirat. Máshol, elszórtan is voltak ehhez hasonló kiírások. Például: "Medvék Barlangja", "Sellők tava", "Rókák rejteke" és így tovább. Miközben Mephisto a térképet szugerálta, Piroska mellélépett, és ő is szemügyre vette a lapot. Mephisto, ahogy végzett, felemelte a fejét. Egyenesen Miára nézett.

Most már biztosra vette, hogy Mia kérdőre akarja vonni, amiért rossz irányba mentek. Mephisto nem szólt semmit, csak Miára meredt. Várta, hogy mi lesz Mia következő lépése.

-Indulás előtt beszéltem Gerarddal -kezdte -Meg akartam kérdezni, merre laknak a Farkasok. Csak hogy ha útbaesne, akkor ki tudjuk kerülni -magyarázta.

Mephisto feszülten várta a folytatást.

-Erre pedig ezt a térképet nyomta a kezembe. És akkor feltűnt, hogy elég nagy kerülőt tettünk -tért Mia a lényegre.

Mephisto erősen gondolkozott. Most mit kéne tennie? Elmondja az igazat vagy tovább hazudjon? Piroskára nézett. Miután látta a térképet, Piroskának is érthetővé vált, hogy Mephisto rossz irányba vezette őket. Reménykedve nézett rá. Mephisto elhatározta magát.

-Oh..hát, elnézést kérek. Azt hittem jó irányba megyünk.. -inkább a hazugságot választotta. Nem akarta, hogy Piroskának csalódnia kelljen benne.

-Ahha -Mia csak ennyit mondott. Nem hitt neki.

-Mia, semmi okunk nincs rá, hogy ne higgyünk Mephistonak -szállt be a beszélgetésbe Piroska is -Biztosan csak véletlen volt. Nagy ez az erdő, könnyen el lehet tévedni -bizonygatta.

Mephisto fellélegzett. Piroska az ő pártját fogja. Piroska felé fordult, megfogta a kezét és azt mondta:

-Köszönöm, hogy bízol bennem. Hidd el, nem vezérelt semmi rossz szándék...csak pusztán tévedés volt -Mephisto mosolygott, de legbelül szörnyen érezte magát. Az a része igaz volt, hogy nincsenek rossz szándékai. Csak szeretett volna több időt Piroskával eltölteni. Viszont az hazugság volt, hogy csak tévedés volt. Ezt direkt csinálta, a véletlen nem játszott közre.

Piroska elpirult és visszamosolygott Mephistora. Majd Miára nézett.

-Látod? Csak tévedés az egész. Nem történt semmi baj. Most már van egy térképünk is, így már biztosan célba érünk.

Mia megadóan felemelte a kezeit.

-Jól van, jól van. Akkor ne vesztegessük az időnket, haladjunk -majd határozottan megfordult és elindult előre.

Mephisto és Piroska egymás mellett haladva utánaindultak.

Piroska és a FarkasWhere stories live. Discover now