Bimbózó Szerelem

836 63 2
                                    

Mia elrángatta Mephistot azzal az ürüggyel, hogy vadászni mennek. Piroskát hátrahagyták, és amint hallótávolságon kívül voltak, Mia faggatózni kezdett:

-Mégis miért vezettél félre minket? Én nem veszem be azt a szarságot, hogy véletlen volt. Nagyon is jól ismered az erdőt, tudnod kellett, merre kell mennünk! -hadarta. Bühösnek látszott.

-Igen, igazad van -mondta Mephisto kelletlenül -Nem véletlen volt! Én csak...

Mephisto nem tudta, hogyan folytassa. Az hogy "szerettem volna Piroska mellett maradni" túl nyálas lett volna, noha ez volt az igazság.

-Csak? -kérdezte Mia türelmetlenül, karba tett kézzel.

Mephisto megköszörülte a torkát.

-A lényeg annyi, hogy gondoltam egy kicsit meghosszabítom az utat. Csak a móka kedvéért -felelte végül.

Mia szúros tekintettel nézett rá.

-Piroska megbízik benned, te meg így átverted, a móka kedvéért? -háborodott fel -Te nem vagy magadnál! Tönkretetted az esélyedet! Nincs még egy személy a földön, aki ennyire kedvelne téged.

-Szerinted Piroska kedvel engem? Mennyire? Kicsit vagy nagyon? -Mephiston lehetett látni a lelkesedést.

-Nem ez volt a lényeg! Ha Piroska rájön, nem fog megbocsájtani. Kétszer is hazudtál neki. Egyszer, amikor félrevezettél minket, és most pedig egy újabb hazugsággal ezt letagadtad!

Mephisto tudta, hogy Miának igaza van. Nem ismerte olyan régóta, de azt már tudta róla, hogy eszes és nagy igazságérzete van.

-De mégis mit mondhattam volna? Ha megtudja, hogy hazudtam, akkor amúgy is csalódott volna bennem.. -mentegetőzött -Majd elmondom neki az igazat, de nem most.

-Hát mégis mikor?

-Nem tudom...majd ha akad egy megfelelőbb idő.

-Olyan sosem lesz -mondta komoran Mia. Megint igaza volt.

Mindketten elhallgattak egy pillanatra. Mephisto bűntudata ezzel a beszélgetéssel ismét felszínre került. Kutyául érezte magát.

-Te ezt úgysem értheted... -motyogta alig hallhatóan.

-Mit nem érthetek? Hogy azért hazudtál, mert szerettél volna több időt tölteni Piroska társaságában meg hogy beleszerettél?

Úgy tűnik, tévedett. Mia mindent értett.

-Mire vársz? -kérdezte Mia -Miért nem mondod el neki, hogyan érzel iránta?

Mephisto hallgatott. Majd azt felelte:

-Nem tudom, hogyan kell.

Mephisto nem tudta, hogyan fejezze ki az érzéseit. Eddig nem érzett sohasem szeretetet, vagy szerelmet. Még kissé idegen érzés volt számára. Ráadásul kellemetlen volt az egész helyzet. Ha csak arra gondolt, hogy megmondja Piroskának: "Szeretlek", kiszáradt a torka és hevesebben vert a szíve.

-Akkor segítek neked -mondta végül Mia.

-He? -kérdezett vissza Mephisto. Erre nem számított.

-Úgy értem, én is lány vagyok. Tudom, mivel lehet megnyerni egy nő szívét.

Mephisto felbátorodott. Talán, ha Mia segít neki, közelebb tud kerülni Piroskához.

-Okés. Akkor...mit szeretnek a nők? Mi az, ami lenyűgözi őket?

-Lássuk csak..gyere -azzal megragadta Mephisto karját és elindult előre -Keressünk valami szép virágot. A lányok szeretik a virágokat. Piroska is biztosan odalesz érte.

Találtak is berki szellőrózsát, amit csak a tündérek virágaként emlegetnek.

-Először az udvarlással kell kezdeni -magyarázta Mia, miközben visszaindultak Piroskához -El kell nyerned a kiválasztottad szívét. Ezt kedves gesztusokkal teheted meg. Például sokat mosolyogsz, amikor vele beszélsz. Ezzel nem lesz gond, most is ezt csinálod. Virágot adsz neki, udvarias és figyelmes vagy. Ez az első fázis. A második fázis az lesz, hogy egyértelművé teszed számára is, hogy érdeklődsz iránta. Például megfogod a kezét, átöleled, vagy azt mondod neki, hogy gyönyörű. Az utolsó fázis pedig a vallomás lesz...

-És mi van, ha elutasít? -szakította félbe Mephisto. Félt attól, hogy Piroska nem viszonozza majd az érzéseit és a vallomása után megromlik a viszonyuk. Ezt nagyon nem akarta.

-Ha követed az előbbi lépéseket, akkor nagy valószínűséggel nem fog visszautasítani. Sőt, beléd fog szeretni.

Erre Mephisto széles mosolyra húzta a száját. Jobbat el sem tudott volna képzelni.

Eközben odaértek Piroskához. Piroska egy fa tövében üldögélt. Amint meghallotta a lépteik neszét, felállt és mosolyogva eléjük ment.

-Sikerült fognotok valamit? -kérdezte barátságosan.

-Persze -válaszolta Mia, majd oldalba bökte Mephistot, ezzel jelezve, hogy adja át a virágokat.

A virágokat Mephisto a háta mögött rejtegette. Előrelépett, és Piroska szemébe nézett.

-Khm...megláttam pár tündérvirágot, és...és gondoltam talán neked is tetszene - azzal előkapta a virágokat a háta mögül és Piroska felé nyújtotta. Nem tudta, hogy elvörösödött-e, de úgy érezte, lángol az arca.

Piroska meglepetten nézett Mephistora, majd a virágokra. Elpirult.

-Köszönöm, ez nagyon aranyos tőled -beleszippantott a virágokba -Nagyon jó illatuk van. Köszönöm.

Mephisto úgy gondolta, valóban remek ötlet volt a virág.

Talán tényleg van esély arra, hogy Piroskával együtt lehessen.

Piroska és a FarkasWhere stories live. Discover now