Julia p.o.v
Ik was totaal vergeten dat Klaasje nog achter ons stond. En was druk in gesprek met Marthe. Ze vertelde me over haar avonturen hier en wat ze allemaal heeft meegemaakt. Ik glimlach even en luister vol aandacht naar wat ze verteld. Als Marthe Klaasje opmerkt stopt ze met praten. ''Klaasje, dit is Julia. Julia dit is Klaasje, maar ik denk dat je dat ondertussen al wel weet als trouwe kijker van K3 zoekt K3'' Zegt Marthe lachend. Ik draai me om en schud Klaasje even de hand uit beleefdheid. Klaasje haar gezicht staat nog steeds stomverbaasd.
Marthe p.o.v
Ik was zo blij om Julia eindelijk weer te zien en ze ziet er zo mooi en goed uit. Ik vertel al gauw over al mijn avonturen hier. Opeens valt het me op dat Klaasje er nog staat en ik stel Julia gauw voor. ''Uhm Klaasje, is er iets?'' vraag ik een beetje verbaasd als ik haar verbaasde gezicht zie. Klaasje schud een beetje verward nee. Ik zie dan Karen Kristel en Josje aan komen lopen en glimlach even naar ze. Julia loopt meteen op Karen af en geeft haar een knuffel.
Karen P.O.V
Als we richting de loge's lopen zien we Klaasje, Marthe en Julia in de gangen staan. Marthe zwaait even kort en Julia komt al gauw mijn kant op. Ik ga mee in haar knuffel en druk een kusje in haar haren. Ik ben zo trots op haar dat ze er bij was deze avond. ''Dankjewel Karen.'' Zegt ze dan zacht. Ik glimlach even. ''Geen probleem lieve Juul'' Zeg ik zacht maar liefdevol. Ik glimlach even en laat haar langzaam los. Juul haar dankbaarheid is altijd zo enorm groot. Dat is zo fijn gevoel. Ik loop dan rustig langs Julia en Kristel af. Julia stond ondertussen al bij Kristel. Ik kijk even naar Klaasje en dan naar Marthe en glimlach even naar de meiden. ''En hoe voelt dat nu om K3 te zijn?'' Vraag ik lachend. Marthe begint meteen enthousiast te praten. Daarin tegen is Klaasje heel stil en afwezig. Haar blik rust op Julia. Ik kijk even vragend naar Marthe die haar schouders op haalt.
Kristel p.o.v
Als Julia ons ziet loopt ze meteen op ons af, eerst naar Karen en daarna komt ze naar mij. Ik glimlach even en praat even kort met Julia. Voor de show had ze echt super mooie foto's met Karen gemaakt. Ik zal haar zo nog eens vragen of ze er misschien met mij ook een paar wilt maken. Ik ben zo fier op Julia. Op hoeveel ze al bereikt heeft in zo een korte tijd en hoe ze toch maar steeds weer door gaat ondanks alles. Ik kijk even naar Karen die contact probeert te krijgen met Klaasje. Maar Klaasje haar blik rust op Julia en op niks anders dan Julia. Ik kijk even naar Juul. Julia loopt ondertussen rustig naar Josje wat mij mooi een kans bied om Klaasje even mee apart te nemen. Ik gebaar naar Klaasje of ze even mee wilt lopen en ze loopt me dan achterna. Als we een rustig plekje hebben gevonden gaan we zitten en ik kijk Klaasje even aan. ''Wat is er Klaasje? Ben je niet blij dat je een nieuw K'tje bent?'' Vraag ik rustig. Klaasje zucht even ''Jawel maar, Julia..'' Zegt ze dan zacht. ''Wat is er met Julia?'' Vraag ik rustig. ''Ik liep in de gang en ik dacht Marlon te zien, Marlon is mijn jongere zusje. Ik riep haar en riep haar maar ze reageerde niet. Toen ik dichterbij kwam riep ik nog eens Marlon..'' Zegt ze rustig en haalt even adem. ''Maar het was Marlon niet, maar Julia..'' Zegt Klaasje zacht. ''Julia lijkt echt super veel op Marlon, niet alleen van ver af maar ook van dichtbij, en niet alleen op uiterlijk maar ook op manier van doen..'' Zegt Klaasje zacht. ''Tenminste wat ik net zo zag..'' Zegt Klaasje zacht. ''Dat vind ik gewoon zo ontzettend raar'' Vervolgt ze dan. Ik slik even en kijk even naar mijn schoenen. ''Daar is vast een logische verklaring voor.'' Zeg ik dan rustig. Ik kijk even naar Klaasje. ''Geniet van het moment, kan je anders even kijken waar Hanne is? Ik heb haar niet meer gezien?'' Zeg ik rustig. Klaasje knikt en staat op en ze loopt rustig weg. Ik volg haar voorbeeld en loop richting de loge's Karen en Julia zaten daar iets te drinken. Ik ga er rustig bij zitten en kijk even naar de 2. ''Juul, zou je misschien zo ook nog een paar foto's met mij willen maken?'' vraag ik dan rustig. Juul knikt vrolijk en staat gelijk op. Ik glimlach even en volg haar voorbeeld. Karen pakt haar GSM en trekt een aantal foto's van mij en Juul. Ik glimlach even en bekijk ze daarna met Julia samen. Ik glimlach even. Al gauw pakken we onze spullen en lopen met zijn 4'en richting Hanne, Klaasje en Marthe. Die al klaar staan om richting het hotel te gaan. We geven de meiden nog een knuffel en ik loop dan samen met Julia, Josje en Karen de deur uit. Richting onze auto's. Stefan zou de meisjes naar het hotel brengen. Bij de auto's aangekomen geeft Josje Julia nog een knuffel en ik volg haar voorbeeld en knuffel Julia lang. ''Ik ben zo trots op je Juul'' Zeg ik zacht en druk een kusje op haar haren. Ik zeg Karen nog gedag en loop stap dan in mijn auto. Ik zwaai nog even kort en rijd dan aan naar huis.
Julia p.o.v
Ik was zo blij dat ik Marthe eindelijk weer eens had gezien. Ik ga dan zwijgend in de auto zitten. Ik leg mijn hoofd tegen het raar aan. Ik vond het moment met Klaasje net super ongemakkelijk.. En ik was heel blij dat Marthe toen kwam aanlopen. Ik zucht even zachtjes. ''Juul, is er iets?'' vraagt Karen dan rustig. Ik haal even mijn schouders op. ''Ik weet niet..'' Zeg ik zacht. ''Gooi het eruit meis..'' Zegt Karen zacht. Ik bijt even op mijn lip en kijk haar even aan. ''Het is zo raar om Marthe te zien..'' Zeg ik zacht. ''Ze is een klap beroemd..'' Ik staar uit het raam ''Ze was zo vrolijk en enthousiast..'' Ik zwijg even. ''Maar tegelijkertijd zo in een andere wereld en zo niet Marthe..'' Mompel ik er achter aan. ''Lieve Juul, Marthe is net gewaand in een totaal nieuwe wereld.. Een wereld die ze nog niet kent en alles gaat nieuw zijn..'' Zegt Karen rustig. Ik mompel iets onverstaanbaars en staar uit het raam. Als we thuis zijn loop ik meteen naar boven na de kamer van Sky. Ik weet niet waarom maar ik deed dit standaard iedere avond. Dan geef ik hem een kusje en dan ga ik weer weg.. Ik loop meteen na de badkamer en zet de douche aan. Ik kleed me uit en ga onder de warme straal staan. Ik pak een douchegel en zeep mijn armen meteen in. Je ziet meteen de bruine kleur verdwijnen. Ik zucht even en zorg dat alles er goed af gewassen is. Ik was dan mijn haren nog en zet de douche uit. Ik trek een schone onderbroek en bh aan en maak mijn gezicht verder schoon met make-up remover. Ik loop dan over de gang naar mijn kamer en trek mijn pyjama aan. Ik kijk even op mijn telefoon en download de foto's die Karen en Kristel mij hadden gestuurd. Ik bekijk ze even en zucht zachtjes. Ik had gewoon even geen zin meer. Ik leg mijn telefoon weg en kruip diep onder de dekens. Ik verberg mijn hoofd en sluit mijn ogen.
Karen p.o.v
In de auto naar huis vond ik Julia haar bui compleet omgeslagen.. Ik had besloten haar even te laten, eenmaal thuis is ze ook meteen naar boven.. Maar wel zoals altijd gaat ze eerst bij Sky kijken.. Wat ik ontzettend lief vind. Niet veel later hoor ik de douche aangaan. Ik laat mezelf op de bank vallen en pak mijn telefoon erbij. Ik scroll door mijn insta en plaats een post over de nieuwe K3. Ik leg mijn telefoon dan weg en kijk even naar Antony. Ik glimlach even en geef hem een kus. ''Dankjewel dat Julia toen straks hebt gebracht'' Zeg ik lief. ''Dat was een kleine moeite, ze hoort er tenslotte bij'' Zegt hij liefdevol. Ik glimlach breed als hij dat zegt. Ik ben oprecht blij dat Julia zo goed is opgenomen in ons gezin.
JE LEEST
The little sparkle In my life.
FanfictionDit verhaal gaat over Julia. Julia heeft in haar leven al het een en ander mee gemaakt en heeft het nogal lastig. Als ze Marthe leert kennen komt haar grootste droom uit en gebeurd het geen wat ze nooit had verwacht. Julia heeft voor het eerst een e...