XII. Vallatás

1K 69 4
                                    

- Mark! Pontosan mondd el az egészet! - újabb koppanások töltötték be a helységet. Most már Roy és Eddie is beljebb lépett. Roy felemelt állal, kezében biztosan tartva a fegyvert, a bozontosnak szegezte mondandóját.

- Mmmár elmondtam...mi van! Most ennek a taknyosnak hisztek! Nem is ismerjük! - patakokban folyt a víz Mark-ról.

- Arról van szó, hogy nem szeretnénk meggondolatlanul cselekedni. Na..meséld el részletesen. - Eddie ölbe tett kézzel várta Mark verzióját.

- Zajt hallottam, - nyelt egy nagyot, mielőtt folytatta volna - innen jött. Bekukucskáltam a résen és lá-láttam, hogy a gépeknél kotorásznak. Majd be-berúgtam az ajtót, a lány, az a kis ri-ribanc, a pendrive-val együtt kirohan, de-de nem bírtam utána menni, mert ez a nyavalyás megállított! - dadogott végig, szénakazal hajában remegő kézzel turkált és tépkedte.

- Ez nem igaz! Te féreg! - Newt még mindig a padlón feküdt megkötözve, a támadók úgy állták körbe, mint egy elejtett vadat, amit mindjárt megölnek.

Felhúzott szemöldökkel, hol a fogolyra, hol társukra pillantottak a többiek. Eddie megvakarta tarkóját, előhúzott egy széket. - Roy segíts, légyszíves. - odaléptek Newt-hoz. A fiú húzódozni próbált, mert nem tudta mit akarnak vele csinálni.. - Nyugi - bokáját eloldozták,majd egy rántással már  az adott székre ültették. - Így könnyebb beszélni. Hallgatunk, kölyök. Most te jössz. - majd minden szempár rászegeződött. Mark megmaradt ujjainak körmét kezdte rágcsálni.

- Már elalvás előtt láttam, hogyan nézett Prue-ra. Így alig aludtam. Majd hallottam a lépteket, amik erre jöttek és a kiálltást. Mivel belül zárva volt az ajtó, berúgtam és megláttam amint ez a..- félrefordítva fejét folytatta - ez a tetű letépte a ruháit, befogta a száját és....időben értem ide, ez a szerencse.

- Mark? - Roy kihajolt parancsnoka mögül - Elég feszültnek látszol öreg. A fiú igazat mond?? - mindannyian a bozontost vizslatták, aki igyekezett menteni a menthetőt...

- Ugyan már! Hisz ismertek! És hol a pendrive? A lány meglépett vele....figyeljetek! Lehet visszajön a srácért és akkor elkapjuk! - enyhe tébolyt sugárzott Mark arca, míg védte magát.

- Ezt te sem gondolod komolyan! Amúgy is, biztos hallotta a lövéseket, szerintem azt hiszi megöltük a fiút. Minek jönne vissza?.. Meg hát, csak egy törékeny kislány, semmi egyéb! - Támadt rá szavaival Willie a bozontosnak.

-Willie-nek igaza van. Viszont Mark, ha valós, amit állítasz, bár lettek kétségeim, már rég átadhattta valakinek a kütyüt. Willie! Kérlek, nézd meg, hogy történt-e mozgás a gépeken. - Igor magabiztosan, megmutatva főnöki énjét,  kihúzva magát szorosan Mark elé állt, szemtől-szembe. Wilie előre furakodott és bekapcsolta a keresőt a számítógépen.

- M-most mi van? - Mark megszeppent, érezte, hogy a hazugsága bedőlni látszik. El is felejtette, hogy a rendszer rögzít minden műveletet.

Newt eközben csak figyelte a többieket, észrevette, hogy már régebb óta gondjaik lehet a fickóval. "Nem újkeletű ez. Lehet nyertem ezzel. Prue látványa felébresztette benne a rég szunnyadó férfit. Mocskos állat! Így elbánni egy lánnyal. És még a bőrét is menteni akarta. Most derül ki minden".

Gondolatai futtatása közben azon fáradozott, hogy hátrakötözött kezeit szabaddá tegye, méghozzá észrevétlenül. "Túl szoros."... "Áá nem igaz! Nem megy! Most már abban bízhatok, hogy maguktól elengednek, és Prue után mehetek". Ennek hatására lehajtotta fejét és fújt egy nagyot.

- Mi van kölyök? - Igor Newt felé fordult, aki lassan ráemelte fejét- Még nem vagyunk biztosak abban, hogy a te sztorid igaz. Először utánajárunk! Addig így maradsz! - majd Willie felé fordult - Na? Van valami?

Wilie a jobb napokat is megélt forgószékben megfordult a társai felé, csodálkozó ábrázattal pásztázta végig őket. Newt-ra is odapillantott.

- Öhm..Semmi...A rendszer úgy van, ahogy az éjszaka mi hagytuk. - mindenki ledöbbent.

A szőke fiúban felébredt a remény. "Ez az! Bebizonyosodott, hogy nem kamuztam! Igen!" Majd véletlenül Mark zsebén akadt meg a szeme. "Az úgy néz ki mint egy..."

- Már elnézést kérek! - hívta fel magára a figyelmet Newt - Én megnézném mi az ott Mark zsebében! - a többi férfi nem, de a bozontos látta Newt örömittas mosolyát.

Roy odalépett társa elé, tenyerét kitartva, némán, csupán arckifejezésével kérte, hogy adja át azt, ami a nadrágzsebében lapul.

- E-e-ez semmi. - zavarodottan nevetett Roy-ra.

- Add ide ami nálad van! Vagy addig ütlek, míg mozogsz! - fogai közt, indulatosan utasította Roy.

- O-o-ké - sikerült megrémiszteni, megadóan vágta a kinyújtott tenyérbe az adathordozót. - Most mit csináltok velem? - alig, hogy megkérdezte, hatalmas puffanásra kapták a fejüket ami a folyosókról jött.

Szinte a semmiből tűnt elő egy alak a terem ajtajában fegyverrel a kezében és lőni kezdte a  félbuggyant társaságot,akikből kiálltások törtek elő.. Newt csupán annyit látott, ahogy a férfiak a padlóra kerülnek megdermedve a váratlan lövésektől és a puskát, amit azonnal felismert. "Egy gránátvető? ".
Mikor lecsendesült minden, a fogoly érezte, ahogy kezén lazulni kezd a kötél....

Árnyékzóna - (Newt) Donde viven las historias. Descúbrelo ahora