*Дарина*
- Така, ученици сега Дарина ще ни каже какво наричаме "Студена война", кой за пръв път използва това понятие и кои са държавите, които воюват. - класната каза с усмивка, която аз лично разчетох като "Знам,че не знаеш затова ти задавам точно този въпрос.". Да, ама не. Точно този период ми беше любимият от цялата история. И поради някаква причина реших, че ще прочета записките на Василена понеже ми беше скучно докато не дойде моят ред и може да се каже, че имах фотовграфска памет и запомних всичко.
- "Студената война" е термин, който за пръв е използван от Британският писател Оруел, който той споменава в романа си "Ти и атомната бомба", от там насетне той е споменат от съветникът на Чърчил в една от неговите речи две години по-късно и става емблематичен, заради речта на Чърчил. Войната е между Източния и Западния блок, дефакто Съветския съюз и САЩ. Краят на войната идва с началото на перестройката и Есента на народите.
- А, какви промени налага перестройката?
Ех, класна изобщо не си поплювахте...
- Амиии, това са реформите и новите идеологии на ръководството на Съюза, които са по инициатива на Горбачов и са създадени от Юрий Андропов, който е генерален секретар на ЦК от КПСС. - казах уверено и целият клас избухна в гурни овации, че даже и някои се разсвиркаха. Знам, знам това беше едно изключително рядко явление.
- Добре, вторият ти въпрос: Какво наричаме "Национален въпрос"? -
Е, сериозно ли, класна? Това го знам от девети клас. И също така...Имаше ли изобщо българин, който да не знае отговора на този въпрос?
- Борбата на българите за национално и териториално освобождение.
- Какво са "репарации"? - е,тази жена сериозно ли щеше да ме разходи из целия материал от девети клас до сега? Добре, че поне тези неща ги знаех и ми даде само лесни въпроси.
- Военни дългове, които победените държави изплащат на победителките в пари.
- Контрибуции?
- Пак са военни дългове, носе изплащат в натура, тоест чрез стоки. -
- Хмммм. - погледна ме подозрително отвори бележника ми и аз наблюдах как изписваше тази съдбоносна шестица красиво и старателно и вътрешно играех щастливият си танц. Кой имаше шестица? Аз имах шестица. Кой имаше шестица по история? Дарина Ковачева бъдеща Илиевааа!
YOU ARE READING
Бъди Моя (18+) (ВИС-3 №1)
RomanceОще в първият момент, в който я видях знаех че тя ще ми докара само главоболия. Още повече, че дори бе дръзнала да открадне от мен и после да продава заедно с бандата си. Това което не очаквах, обаче, беше факта че ще се влюбя. Зеленооката дяволиц...