3

387 46 54
                                    

Sunwoo P.O.V

P.A cikgu... Kerja yang terlalu berat untuk seseorang yang macam aku. Lagi-lagi dengan perempuan yang tetibe tadi confess dekat aku tu.

Aku membuka bilik guru...

"Cikgu... Tau tak meja cikgu Sangyeon mana?" Soal Sunwoo. "Oh dekat hujung sana" balas guru tersebut. "Terima kasih" terus aku ke meja tu...

Takde pun cikgu

Mana cikgu...

Aku terpandang dekat bawah meja.

Ada toto dan cikgu tidur.

Seriously...

"Cikgu Sangyeon" panggilku. "Saya tak mengelat pengetua!" Cikgu terbangun dan kepalanya terhantuk dekat meja. "Oh.. Kenapa?" Soal Cikgu setelah nampak aku.

"Sekejap apa nama awak? Kim Haram?" Kata cikgu...

"Oh jap. Park Shinhye!"

Tolonglah ingat nama semua pelajar cikgu.

"Jap jap... Joo William kan ahaa. Ye kenapa?"

Seriously aku nak bunuh cikgu ni.

"Yang pasal jadi P.A cikgu tu saya nak...." Belum sempat aku nak habiskan ayat...

"Wahai cikgu semua!!! Perkenalkan ni P.A saya.. Dia selalu dapat score waktu sekolah lama dia ahahaha" Cikgu memperkenalkan aku dekat semua cikgu.

"Wahh untungnya Sangyeon"

"Mesti kau akan dapat anugerah kelas terbaik"

Aku pun pandang cikgu yang dah duduk dekat kerusi. "Cikgu.." Aku pandang dia lama. "Ye kenapa.. Ehehehe" mata dia.. Aku rasa dia tau yang aku nak minta diri.

Strategi cikgu berjaya.

Kalau aku tarik diri imej aku dekat cikgu lain akan tercemar.

Syabas cikgu!

Sunwoo P.O.V end

Pearl P.O.V

Malangnya hari pertama aku kat sekolah. Aku kesian kat diri sendiri...

"Woi aku menyiraplah dengan style rambut kau"

Hurmm mulalah ada senior yang nak buli junior tu. Tak creative langsung ah senior sekarang ni.

"Oh aku pun sama"

Dah kena buli berani pulak dia balas.

"Berani kau balas eh... Apa nama kau"

Marah senior tersebut.

"Sunwoo"

Balas mangsa buli tersebut.

Wait Sunwoo!!!

'Kalau aku pergi rasanya... Boleh tak 2 lawan 3' kataku perlahan.

Aku lihat senior tersebut. Damn tiga tiga tinggi kalau nak bandingkan aku dengan Sunwoo pendek tu. Mestilah kitaorang kalah.

Takde cara lain.

Aku kena selamatkan Sunwoo.

Pearl P.O.V end

"Hey senior!!" Jerit seorang perempuan. "Apa kata korang lepaskan kawan aku" katanya.

'Dia ni dah kenapa pakai marker merah kat bibir ikat baju nampak sexy pulak ni? Kalau dia cuba selamatkan aku dengan cara ni. Aku lagi sanggup lari masuk gua dan menyorok'

"Huuu siapa perempuan sexy ni" kata senior kedua.

"Tak sangka orang yang tak berstyle macam kau ni diselamatkan oleh perempuan yang cantik ye" kata senior pertama.

"Hey girl.. Apa kata kau date dengan kitaorang baru aku lepaskan kawan kau ni" kata senior ketiga.

'Mommy... Aku tak sangka pulak akan jadi camni' bisik hati Pearl.

Tiba-tiba...

Sunwoo pegang tangan Pearl. "Sedia?" Soalnya. "Sedia untuk apa?" Tanpa membalas soalan Pearl terus Sunwoo memecut laju ke hadapan.

'Woiii aku ingat cikgu tipu pasal dia pandai sport sebab dia pendek. Rupanya andaian aku salah' bisik hati Pearl.

"Pergi kejar diorang" arah senior pertama. "Mustahil bro" balas senior kedua.

.....

'Betul... Dia tak tipu. Dia tak bernafas dengan laju walaupun dah lari selaju ni'

"Pasal tadi... Kenapa kau tak jerit je 'CIKGU!!! TOLONG ADA ORANG KENA BULI' dan menyamar dengan marker? Kau ingat kau ninja?" bebel Sunwoo.

"Bodohnya kau..." Sambung Sunwoo. "Tapi... Still aku rasa terharu dan nak menangis" kata Sunwoo dengan nada yang takde perasaan.

'Comel jugak dia... Tapi aku betul-betul curious'

'Kenapa dia tutup mata'

'Adakah mata dia terlalu sepet sampai malu nak tunjuk?'

'Atau dia punya kening bercantum'

'Atau betul ke dia takde kening?'

'Aku betul-betul curious ni!!'

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now