66

196 26 17
                                    

Minggu seterusnya....

"Mana Jade? Tak pernah-pernah dia tak datang sekolah?" Soal Eric. "Haah.. Haritu sakit perut sampai nak mampus pun dia masih datang tapi duduk bilik sakit" setuju Juyeon.

"Korang" panggil Hyunjae. Wajahnya muram. "Asal ni?" Soal Sunwoo. "Jade... Dia dah pindah. Aku tanya Cikgu Sangyeon" balas Hyunjae.

Semua terkejut kecuali Pearl dan Haknyeon. Semua pandang Haknyeon untuk tengok reaksi Haknyeon. Kosong....

"Kau tak terkejut ke?" Soal Younghoon. Haknyeon geleng. "Aku dah prepared mental dan fizikal lagi sebelum cuti" kata Haknyeon. "Kau tau?" soal Pearl terkejut. "KAU TAU PEARL?????!!!!!" yang lain pun terkejut. "Weh sampai gila hati kau tak bagitau kitaorang" Jacob mula merajuk. "Maaflah.. aku dah janji dekat Jade" Pearl mula rasa bersalah. "Patutlah last day minggu lepas aku rasa something wrong" kata Younghoon. "Kau bila masa je tak rasa something wrong" perli Hyunjae. "Tapi asal Haknyeon tau lak?" soal Eric tak puas hati.

"Tu yang aku terkejut tu. Tak silap aku Jade cakap jangan bagitau sesiapa lagi-lagi Haknyeon" terang Pearl. "Krenapa dia taknak bagitau..." soal Cikgu Sangyeon tiba-tiba. "Kenapa cikgu nak tau?" soal mereka semua serentak. "Sebagai guru yang baik, kena tau semua aktiviti pelajar. Saya kan guru kelas kamu semua. Saya kena ambil kesah semua benda kalau korang ada masalah" kata cikgu Sangyeon. "Masalah kitaorang sekarang ni ialah cikgu" kata Jacob. "Jacob... kamu kena belanja saya harini sebab kamu dah melukai hati cikgu.. sob sob...." lalu Cikgu Sangyeon beredar sambil titiskan eye more.... alaaaa apa yang orang selalu titis kat maat kalau mata sakit tu.

Semua pandang Jacob tak puas hati. "Kitaorang tau kau kalau kat luar sekolah gangster tapi... behavelah sikit dengan cikgu... lagi-lagi cikgu kita yang sorang tu. Dia tu dahlah lonely" nasihat Hyunjae. "Aku cakap benda fakta, kan?" soal Jacob. 

"Ceh.... Sunwoo" panggil Pearl. Pearl membuat muka simpati. "Okay okay... Petang ni kita pergi library" kata Sunwoo lalu menggosok kepala Pearl. "Korang dating dekat library ke?" Soal Hyunjae. "Taklah... Kitaorang buat otak kat sana" kata Pearl. "Dah nak exam kan... Belajarlah..." Sunwoo membetulkan apa yang dikatakan oleh Pearl.

"Laaaaaaa.... Dia ingatkan pasal examlah pulak" Eric dah pegang kepala.

.....

Seat dekat bas tu yang kosong tinggal single seat.

Pearl duduk dekat bahagian depan Sunwoo.

Sunwoo mengeluarkan phonenya lalu membuka camera. "Pearl, pandang sini jap" panggil Sunwoo.

Kcak.

"Hehehe dah terkena" kata Sunwoo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hehehe dah terkena" kata Sunwoo. "Suka hati andalah" Pearl memandang ke hadapan semula.

.....

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now