"Maaf Pearl... Bukan aku yang nak. Tapi aku terpaksa..." Kata Jade. Disebalik dinding...
Haknyeon mendengar dengan teliti. Dia mula buat awan untuk flashback...
"Jade kan nama kau? Jom jadi kawan" kata Haknueon lalu menghulurkan makanan. "Ni kan... Makanan kau?" Soal Jade. "Takpe. Tak silap aku Pearl cakap kau suka makanan. Ambiklah" kata Haknyeon. "Terima kasih" kata Jade lalu mengambil makanan tersebut.
Makanan tersebut ialah Hokkaido. Sebabkan tu, dia save nombor Haknyeon "HAKKAIDO" tapi ada masa dia tambah jadi Hakkaido manis, Hakkaido penyek....
"Pearl... Jangan bagitau Haknyeon dan yang lain. New takpe sebab... Dia memang tau pun. Dia tu kan sepupu aku yang tak guna muhehehe..." Kata Jade. "Bila kau nak pindah?" Soal Pearl.
"Minggu depan..." Balas Jade. "Tak dapatlah gossip lagi. Tak dapatlah nak pinjam alat tulis kau lagi. Tak dapatlah tiru nota 2×5 kau tu" rungut Pearl. "Terharulah jugak kau kesah...." Kata Jade.
'Kenapa dia taknak Pearl bagitau yang lain?' Soal Haknyeon dalam hati.
.....
Keesokkan harinya... (Maaflah aku suka skip skip ni)
"JADE!!" panggil Haknyeon sambil berlari macam kanak-kanak ke arah Jade. Jade toleh. "Yow Haknyeon!" Jade memberhentikan langkahnya. "Tau tak... Malam tadi aku tolong mak aku masak. Sebenarnya mak aku masak sebab office dia ada buat jamuan harini tapi terlebih, jadi aku bawak jadikan bekal makanan" kata Haknyeon lalu tunjuk dekat Jade.
"Wahhh... Sikit boleh?" Soal Jade sambil angkat keningnya dua kali. "Pernah ke aku tak share makanan dengan kau?" Soal Haknyeon lalu angkat keningnya juga.
"Hohoho... Okay. Kau bagi makanan aku belanja kau air. Cun?" Soal Jade. Haknyeon angguk laju-laju.
'Dia memang taknak bagitau aku ke pasal pindah tu?' Soal hati Haknyeon.
"Psstt Jade. Kau pindah mana nanti?" Bisik Pearl. "Owh.. Aku pindah dekat sekolah elit sebelah office bapak aku tu. Mahal kan. Dahlah pelajar dia pandai-pandai, cantik, handosme... Aku rasa terancam. Aku ni dahlah bodoh, gemuk, pendek, hodoh, makhluk yang semakin pupus..." Balas Jade dengan berbisik juga. Tanpa mereka sedari, Haknyeon dengar dari awal perbualan mereka.
Waktu tu New yang baru sampai sekolah waktu rehat menghempaskan kepalanya di meja. "Weh twin gue... Lu ngapain capek bangat nih?" Soal Pearl. "Tahlah... Bapak aku tu. Dia tak bagi aku lalu jalan biasa. Dia suruh ikut jalan jauh yang dia kata lebih selamat" rungut New.
"Apa jadi ni?" Soal Younghoon. "Entahlah... Bapak aku cakap lagi, nyawa aku dalam ancaman. Ada orang nak bunuh aku sebab ada masalah dengan dia" kata New.
"Weh serieslah?!" Soal Jacob. "Aku... Taktaulah. Serabut teruk sekarang ni" New menggaru rambutnya. "Kau kena hati-hatilah lepasni" nasihat Juyeon. New angguk.
"Kalau kau ada rasa something yang kau curiga... Kau bagitau kitaorang" kata Sunwoo pula. Semua muka dah cuak.
"Tapi... Aku nak bagitau ni.... Walau apa pun yang jadi dekat aku, aku nak korang kuat tau. Jangan jadikan aku alasan untuk korang putus asa. Younghoon, walaupun sebenarnya aku cemburu kau dengan Q, aku tetap angel kau, kan" New dah mula merepek.
"Apa kau cakap ni... Takkan apa-apa jadi kat kau" kata Younghoon. "Jade... Terima kasih jadi sepupu aku yang paling annoying" New mengabaikan Younghoon. "Aku tak annoyinglah" Jade mencebik.
"Dan Pearl... Angel Twin aku... Jaga Sunwoo. Sunwoo, jaga Pearl. Kalau korang putus... Siap korang hantu aku kacau korang kang. Yelah penat penat aku cuba untuk satukan korang, boleh lak korang putus. Taknak eh taknak" kata New.
"Dan yang lain... Terima kasih sebab jadi kawan kepada manusia yang comel ni"
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...