53

202 27 43
                                    

"Huh? Sunwoo couple dengan Pearl?? Tak boleh jadi..."

.....

Pearl pergi ke sekolah seperti biasa. "Sunwoo... Asal diorang pandang kita macam kita pergi sekolah tak pakai baju?" bisik Pearl. "Abaikan je" bals Sunwoo.

Tiba-tiba, Eric mendekati mereka berdua. "Weh Sunwoo. Kau ada baca artikel sekolah harini?" Bisik Eric. "Artikel?" Soal Sunwoo lalu membuka phonenya.

"Seorang gadis yang miang telah memainkan banyak hati lelaki"

Sunwoo membaca artikel tersebut di dalam hati. Dia melihat gambar tersebut. Kesemua gambar tersebut ada Pearl bersama dia, ada Pearl bersama Hwall dan beberapa lagi rakan mereka.

"Sunwoo tengok apa tu?" Pearl cuba mengintai. Hwall entah dari mana datang sambil tercungap. "Kau dah kenapa macam zombie?" Soal Pearl yang naif. Dia tidak tahu dia telah menjadi topi hot dekat sekolah tu.

"Hehehe..." Hwall sengih awkward. Dia terus pandang Sunwoo. "Dia tau tak pasal artikel tu?" Bisik Hwall. "Dia tak baca lagi" bisik Sunwoo. Hwall angguk. "Pearl. Pinjam phone" minta Hwall. "Oh.. Ok nah" Pearl menghulurkan phonenya. Terus Hwall rampas dan lari.. "Terima kasih... Aku pinjam nak main roblox!!" Jerit Hwall sambil berlari.

"Eh bapak dia!" kata Pearl terkejut. "Korang tengok je?!" Soal Pearl. Eric dah bersiul dan pergi slow-slow... "Biarlah dia pegang. Exam dah nak dekat, fokus belajar" kata Sunwoo lalu menarik tangan Pearl untuk masuk ke kelas.

"Weh tu kan Pearl yang dalam artikel yang bermesra dengan ramai pelajar lelaki tu kan?"

"Haahlah... Dasar gatal. Semua nak rembat"

"Muka innocent. Perangai macam pelacur"

Pearl terkejut mendengar kata-kata sindiran tersebut. Dia memandang Sunwoo. Dia tidak tahu apa reaksi Sunwoo disebalik rambut tersebut.

"Kenapa diorang cakap camtu?" Omel Pearl. "Abaikan" kata Sunwoo.

Ada seorang pelajar lelaki kelas mereka mendekati Pearl dan Sunwoo "Eh Pearl? Betul ke apa yang artikel sekolah..."... Belum sempat dia habiskan ayat, Jacob tiba-tiba datang dan tumbuk perut budak lelaki tu kuat gila sampau budak tu dah muntah luar kelas.

"Sorry sorry... Aku nampak ada lalat nak masuk mulut kau tadi. Sorry sangat-sangat" Rayu Jacob.

Pearl terkedu. Sunwoo tetap menariknya sampai ke tempat duduk mereka.

.....

Wakru rehat...

"Kenapa seharian ni semua orang pandang dan cakap benda pelik pasal aku?" Omel Pearl tak puas hati. "Dan kau... Asal kau ambik phone aku?" Soal Pearl dan waktu tu jugak Hwall baru nak bagi Hyunjae phone tu. "Sejak bila kau dengan Hyunjae rapat ni?" Soal Pearl.

Boleh mati kebingungan budak ni karang.

"Pearl, dengar sini... Apa-apa yang terjadi. Kau kena kuat dan abaikan je diorang okay. Kitaorang tetap dekat pihak kau" kata Haknyeon lalu menepuk belakang Pearl. Waktu tu ada junior lalu tepi diorang dan bisik-bisik.

"Kau dah kenapa?!" Jerkah New dekat diorang. "Pergi mampos!!" Sambung New lalu junior tersebut mencicit lari hingga terkincit.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now