65

205 28 38
                                    

.....

Younghoon merenung tempat duduk New.

"New... Senyumlah~" kata Younghoon. "Taknak" balas New. "Angel kena senyum. Mana boleh buat muka cenggini" Younghoon mencubit pipi New. "Aku suruh bapak aku saman kau kang" acah New. "Bluekk tak takut"

New sengih. "Haaaaa tu senyum tu senyum tuu alolololo comelnya dia" Younghoon memeluk New.

"Eh termenung apa tu hoon?" Soal Q. Dia datang kelas tu sebab tengah waktu rehat. "New..." Balas Younghoon perlahan.

"Aku faham perasaan kau... Tapi... Doktor kata pisau tu berkarat dan tak dapat buat apa. Virus dah merebak" balas Q.

"Siapa nak bagi aku roti lagi" Younghoon muncung. "Haknyeon hulur roti dia. Dia dah beli stock roti khas untuk Younghoon. Dia tau sehari dua ni Younghoon akan down.

"Kita dah kurang satu kawan" kata Hyunjae. "Aku harap... Kita tidak akan berpecah lagi... Atau makin berkurang" kata Jacob pula. Semua angguk perlahan. Haknyeon mengerling Jade.

"Urhh haaa esok orang nak makan apa? Aku bawak" kata Jade cuba sengih semanis yang mampu. "Cereal" balas Jacob. "Ayam ofkos" balas Hyunjae pula. Semua pun dah excited bagitau apa yang diorang nak.

"Pearl nak apa?" Soal Jade. "Aku... Aku nak makanan yang kau suka" kata Pearl. Jade senyum. Pearl faham maksud Jade. Dia buat semua ni sebab esok hari last dia dekat sekolah ni.

"Hak!! Kau nak apa?" Soal Jade happy. "Aku... Taknak apa-apa" balas Haknyeon. Jade pelik. "Kenapa?" Soalnya. "Aku... makin berat" bohong Haknyeon.

"Camtu aku bawakkan kau salad!!" Gurau Jade. Haknyeon angguk perlahan.

'Kenapa Haknyeon moody? Dia tak pernah camni? Ke sebab effect ketiadaan New masih ganggu fikiran dia' soal hati Jade.

.....

Keesokkan harinya....

"Nampak berat je beg tu?" Soal Haknyeon lalu berjalan seorongan dengannya. "Aku okay je... " Kata Jade yang macam terseksa gila.

Haknyeon ambik beg makanan tersebut dan hulurkan satu beg kecik dekat Jade. "Apa ni?" Soal Jade. "Kek. Aku buat" balas Haknyeon. "Untuk aku ke?" Soal Jade. Haknyeon senyum lalu angguk.

"Ehhh tapi untuk apa?" Jade blur. "Hadiah hari jadi kau. Happy birthday!!!" balas Haknyeon. "Tapi birthday aku dah lama tau" kata Jade. "Owhh kalau camtu..  Happy belated birthday!!!~~~" Haknyeon tersengih. "Haaa yang tu aku terima. Thank you!" Kata Jade. Dia tersengih. Lalu memeluk beg tersebut.

Haknyeon lihat Jade dari tepi.... Dia mula kecewa balik.

'Hari terakhir aku dapat kongsi memori dengan troll twin aku ni' Haknyeon kembali memandang ke hadapan....

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now