Keesokkan harinya...
HakaidoManis
Weh bro, amacam perut kau?
Merana weh merana
Menyesal tak?
Tak
Sama ah dengan aku. Takyah masuk kelas 😂
Weh simpan phone weh. Aku dengar macam ada orang bukak pintu bilik sakit
.....
Jade terus masukkan phone dia dalam bantal. "Weh Jade. Kau dah mampus ke?" Soal Pearl. "Eh jahanam! Aku hidup lagi tongong" Jade mengetuk kepala Pearl. "Kau dengan Sunwoo ke?" Soal Jade.
"Perlu ke aku bawak dia?" Soal Pearl. "Tak. Aku tanya je kan" Jade mencebik. Sebenarnya nama dia Jade ke Jane eh? Aku malas nak bukak chapter 1 balik.
Tahlah aku buat jelah Jade.
Tak lama lepastu...
Jacob masuk dengan membawa satu kotak cereal. Younghoon masuk tapi dengan plastik atas kepala. Juyeon masuk dengan kendong Eric. Hyunjae masuk dengan sambil makan ayam kfc. New masuk dengan muka beku dia. Sunwoo tak masuk-masuk ahahaha.
"Asal korang masuk sini?" Soal Jade tak puas hati. "Eii perasan betul. Kitaorang nak jumpa Haknyeon tau" jawab Hyunjae. "Bukan tadi kau kata kau nak masuk sini sebab Pearl masuk sini ke?" Soal Younghoon blur kepada Hyunjae.
Hyunjae terus tekup tangan dia kat mulut Younghoon. "Mana ada. Tak baik tau fitnah aku Younghoon. Kau ni nampak je baik. Jahat rupanya" bohong Hyunjae.
"Busuklah... Bau ayam. Berminyak muka aku sebab tangan kau berminyak" merajuk Younghoon. "Jade, semoga kau cepat sembuh" kata New tiba-tiba dan bagi hot pack dekat Jade. Semua tercengang.
"Thanks New~" balas Jade tanpa rasa pelik. "Kau suka Jade eh?" Soal Eric. New hanya endahkan dia dan pergi ke tirai sebelah untuk jumpa Haknyeon pula. "Alaaa New janganlah ambik Jade. Jade aku punya!" Kata Eric menggedik.
Lalu semua pun pergi dekat tirai sebelah. "Takpe aku teman kau Jade jangan risau ehee" balas Pearl.
Kreaaakkk
Tiba-tiba pintu bilik sakit ada orang buka.
"Pearl!" Jerit Hwall. "Kau tak apa-apakan?" Soalnya. "Aku tak sakitlah. Aku lawat orang sakit" kata Pearl. "Risau aku. Tadi Q bagitau aku kau masuk bilik sakit tu yang aku lari tu" bebel Hwall.
Kreaakkk
Pintu dibuka lagi. Terpampanglah satu tubuh tanpa muka. Iaitu Sunwoo tanpa muka. Muka ditutupi rambut.
Dia pandang Pearl dan Hwall lama lalu dia pergi ke tirai sebelah untuk jumpa Haknyeon. "Tu bukan perempuan Sailor Moon haritu ke?" Soal Hwall. "Haah tapi senyap je tau... Jangan bagitau orang lain pasal tu shhh"
Kreeaakkk pintu dibuka lagi.
"Woi ramai nak mampus" kata Kevin, Senior tahun akhir. "Korang berdua ni takde tempat lain ke nak jumpa. Kesian Jade yang sakit perut ni perlu tengok drama korang, kan Jade?" Soal Kevin.
A.k.a Presiden pelajar
Dan juga penolong doktor di sekolah.
Serta abang Hwall.
"Betul tu sunbae. Makin sakit perut saya aduhhh" bohong Jade. "Kalau camtu aku pergi dulu eh Jade. Cepat sembuh tau! Bye!!" Lalu Pearl pergi dan tinggalkan Hwall. Biarlah abang dia settlekan adik dia tu.
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...