Sewaktu balik...
Sementara Pearl dan Jade di tandas.
"Kita kena cari siapa yang buat artikal fitnah dajjal ni" kata Juyeon. "Lepastu kita kena buat budak tu minta maaf dan melutut dekat Pearl" sambung Eric. "Kalau dia taknak?" Soal Q. "Kita..." Kevin berfikir sejenak.
"Cikgu akan minta pengetua buang dia dari sekolah" sampuk Cikgu Sangyeon tiba-tiba.
"Diorang dalam perjalanan ke sini!" Kata Hyunjae yang berlari ke arah mereka. Cikgu Sangyeon pun beredar supaya Pearl tidak mengesyaki apa-apa. "Hwall... Phone" minta Pearl.
"Hah apa? Hahahhahaha takde kat aku" kata Hwall. "Oh haah aku lupa kau bagi Hyunjae. Hyunjae, phone aku" minta Pearl. "Takde kat aku. Aku bagi.. Younghoon" kata Hyunjae. Younghoon yang tengah sedap makan roti tersedak. Dia jeling Hyunjae dengan jelingan 'asal libatkan aku bengong'.
Younghoon sengih awkward dan lari seolah-olah phone tu betul-betul dekat Younghoon. "Kuajo dia lari" marah Pearl.
Pearl geram lalu tertumbuk Jade. "Aduh sakit" kata Jade. Tanpa disedari phone dekat yangan dia terjatuh. Pearl yang rasa bersalah tolong ambikkan dan Jade gabra.
'Kalau dia on phone aku. Automatik akan terkeluar artikel tu sebab aku tak delete lagi' fikir Jade. Yang lain yang tengok muka Jade pun dah tepuk dahi. Bukan diorang taktau Jade perangai memang camtu lupa off semua.
Pearl tertekan muka depan dan dia terbaca.
"Aku... Kenapa aku nak menggatal dengan orang tak hensem macam korang?" Soal Pearl yang dah tertunduk. "Siapa yang bodoh sangat ni nak cuba putuskan hubungan aku dengan Sunwoo ke?" Soal Pearl. "Sabar Pearl sabar" Kevin menenangkan Pearl.
"Pastikan orang yang buat artikel ni... Mengadap aku" kata Pearl lalu berjalan pulang tanpa mengendahkan yang lain.
.....
"Gadis miang dapat melihat wajah sebenar Kim Sunwoo. Betapa terdesaknya pelajar lain untuk melihat wajah kacak tersebut, hanya gadis miang tersebut sahaja yang tahu rupa sebenar jejaka tersebut"
Pearl mencampak phonennya. "Balldoor!!!" Jeritnya. "Nah" New hulurkan kertas. "Aku benci orang ni. Sejak bila Sunwoo jadi jejaka kacak. Korang akan mati terkejut kalau tengok mata Sunwoo" marah Pearl. "Sorry Sunwoo. Tapi aku jujur, jangan bagi orang lain tengok mata menawan kau tu" kata Pearl.
"Hurm... Ok" balas Sunwoo. "Hey, valentine dah nak dekat" kata Hyunjae. "Hana nak bawak aku pergi kilang ayam. Tangkap ayam pastu kitaorang dapat makan ayam" kata Hyunjae yabg dah mula berangan. "Aku dengan Anne taktau nak pergi mana lagi" balas Hwall. "Hurm, aku pun taktau" kata Younghoon. "Dahlah senyaplah... Hormatlah sikit orang yang single ni" marah Kevin.
"Urmm... Weh Pearl ada budak nak jumpa kau" kata New entah dari mana. "Kat mana?" Soal Pearl. "Kelas tepi tangga tu" kata New. Pearl angguk dan terus pergi manakala yang lain dah mula bercerita tentang Valentine tu.
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...