Pearl P.O.V
SavageItuSunwoo
Weh kau dah tidur ke?
Belum
Aku tak tau rumah kau kat mana. Aku lupa nak bagi ubat kau dekat parent kau. Boleh tak kau ambik? Jumpa aku dekat depan cafe si Jacob ni
Sekejap. Nanti aku datang
.....
Aku memakai sweater kuning dan seluar tidur corak itik aku. "Eh Pearl. Dah okay ke? Malam-malam nak keluar ni? Kalau nak beli apa-apa bagitau. Papa belikan" Soal Papa. "Pearl terperap lama sangat dalam bilik tu. Pearl nak ambik udara malam sekejap boleh pa? Dekat-dekat je" Aku meminta izin untuk keluar.
"Jangan lama-lama tau. Ada apa-apa call papa terus ye?" Kata papa risau. Aku angguk dan keluar rumah.
.....
Di depan cafe Jacob...
"Kau datang jugak. Nah ubat kau" Sunwoo hulurkan beg ubat tu. Kenapa suara dia macam dia tengah sedih eh? Ke tu firasat aku je?
"Takpe... Ada apa-apa lagi ke? Kalau tak aku balik" kataku meminta izin untuk pulang. "Dah lewat ni. Aku hantar kau balik" kata Sunwoo. Aku angguk lagipun memang seram. Aku tak biasa keluar malam-malam ni. Kalau kena kejar orang gila macam mana?
.....Setelah sampai di condo aku...
"Dah sampai. Sorry susahkan kau... Bye~" aku lambai dekat dia.
Flashback perjalanan dekat kedai bapak Jacob sebelum gerak.
Mereka mula bergerak dan pada waktu yang sama. Aku ternampak Hwall dan Anne berciuman. Hati aku rasa terhenti. Air mata aku juga mula bergenang. Sunwoo menolak bahu aku.
Aku tak memberi respons manakala terus memandang pasangan tersebut.
Tetapi...
Tetibe je budak Sunwoo tu pergi depan aku untuk halang.
"Kau kenapa?" Soalku mengelap air mata. "Kau nak tengok tak?" Soalnya. Aku angkat bahu. "Aku izinkan kau tengok" kata Sunwoo. Aku pun ke tepikan kepala aku untuk tengok pasangan tersebut semula.
"Bukan diorang. Tapi akulah" kata Sunwoo. Aku pun bodoh pergi tengok muka Sunwoo.
Aku... Tak boleh tahan gelak. "Weh Sunwoo. Sorry aku tak berniat jahat nak gelak tapi mata kau lawak hahahahaha" Akhirnya tawa aku meledak.
"Jadi betullah orang kata mata aku ni boleh hilangkan stress. Pearl, kau punya eksperi muka happy paling terbaik untuk muka kau. Jadi janganlah bersedih".
Sunwoo tarik kedua-dua belah pipi aku. "Jadi jangan menangis. Teruskan senyum" kata Sunwoo. "Pipi aku sakit"
End Flashback
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...