Pagi tu di sekolah...
"Woi Hyunjae" panggil Sunwoo. "Nah" Sunwoo menghulurkan surat yang ada corak love dekat Hyunjae.
"Jadi betul lah rumor yang diorang tu gay?"
"Tak sangkalah pulak"
"Alaaaa terlepas peluang"
"Asal kau bagi aku surat berlove love ni bagai?! Soal Hyunjae. "Betul ke kau suka aku?" Soalnya lagi. "Hatok kau. Ni ada junior suruh aku bagi kau" nafi Sunwoo. "Oh ingatkan kau betul-betul suka aku!" Hyunjae buat muka gatal. "Oh ye... Nanti kau nak ikut tak kitaorang pergi rumah Pearl. Dia demam" kata Hyunjae. Sunwoo angguk. Tanpa mereka berdua sedar, fujoshi fujoshi yang lain galak menangkap gambar dan viralkan.
Tuttt tuttt...
Pearl terbangun sebab mesej bertalu-talu masuk. "Dehel! Aku benci kau Hyunjae sebab cuba rampas Sunwoo!" Marah Pearl lalu campak phone kat tilam.
.....
"Wahh ramainya yang datang melawat Pearl" kata Puan Kim terkejut. "Tapi yang acik kenal... Yang budak tempurung ni, Jade, Q.. Yang lain tak kenal. Oh lupa hai Kevin, makin handsome. Tak perasan pulak. Mana Hwall?" Soal Puan Kim. "On date" balas mereka semua serentak.
"Majunya" kata Puan Kim agak terkejut. "Oh masuklah" ajak Puan Kim. "Pearl tidur lagi tu. Sementara tu.. Nak tengok tak gambar Pearl masa kecik?" Soal Puan Kim.
Semua angguk.
"Wahhh tak sangka Pearl masa kecik dulu gebu sangat" kata Hyunjae. Semua memerhati gambar tersebut. "Hurmm.. Ni bukan budak longkang tu ke?" Soal Jacob. "Haahlah" kata Juyeon.
"Ni budak yang kita tolong masa kena buli jugak an" kata Haknyeon dan Younghoon. "Aku dah tau lama" kata New. Almaklumlah dia sepupu Jade. "Aku je ke yang tak kenal dia masa kecik?" Soal Hyunjae. "Takpe.. Aku pun tak kenal" kata Eric. "Sunwoo?" Soal Hyunjae.
Sunwoo senyap. Dia tekun melihat satu gambar. "Erkkk tu gambar hodoh Pearl masa kecik dulu" kata Jade. "Aku nak" Kata Sunwoo. "Hah?!" semua terkejut. "Boleh?! Sunwoo memandang Puan Kim. "Ambiklah. Pearl pun selalu suruh buang gambar tu" kata Puan Kim.
New memerhati je Sunwoo. 'Dia kenal ke Pearl dulu?' Soal hati New.
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...