Di dalam wad..
"Kenapa call sekarang? Sekejap aku pergi tempat lain" kata Sunwoo dekat telefon. Dia nak gerak tapi Pearl tarik baju dia. "Jangan pergi mana-mana" kata Pearl perlahan. Doktor kata dia demam panas.
"Sorry, call aku balik malam nanti" Sunwoo terus tutup phone. "Aku takkan pergi mana-mana. Dah tidur, rehat..." Sunwoo kata sambil duduk di kerusi sebelah katil wad.
Pearl tersenyum dan tidur...
'Cepatnya dia tidur...' Bisik hati Sunwoo dan dia tenung je Pearl tidur.
.....
Pearl P.O.V
Aku tersedar dari tidur... Mata aku masih mamai dan aku nampak Mama dan Papa bercakap dengan Sunwoo. Jadi... Sunwoo betul-betul buat apa yang dia cakap. Dia tak pergi pun...
.....
Di bilik...
Aku duduk dari katil. "Pearl dah bangun?" Soal mama sambil duduk di sisi katil. "Nah.. Green Coffee" mama menghulurkan air fav aku. Air ni jadi air fav aku sejak kecil.
"Ma... Mana Sunwoo?" Soalku. "Oh budak yang selamatkan Pearl tadi? Dia tak ikut balik sinilah..." Kata mama.
Ding dong...
Tau tak rumah kitaorang ni hebat. Boleh ada screen kat dalam siapa yang ada depan pintu. "Uncle... Pearl okay?" Soal Hwall yang masih tercungap. "Ohh dia demam panas. Kau ni hah tercungap ni kenapa?" balas Papa. "Ma..." panggilku. "Ye kenapa ni sayang?" Soal Mama. "Pearl taknak jumpa dia" kataku. Air mata aku mula berkumpul. Mama angguk faham. "Mama faham... Sekejap ye" mama pergi ke pintu. "Hwall nak jumpa Pearl ke? Dia masih tidur" kata mama. "Laaa yeke? Takpelah taknak kacau dia berehat. Macam tu saya balik dulu ye" akhirnya... Dia pergi.
Aku... Tak boleh jumpa dia...
Dengan cara jauhkan diri dari dia...
Aku akan perlahan-lahan berhenti sukakan dia...
Lagipun aku taknak jadi third wheel antara dia dan Anne. Aku hanya seorang rakan tak lebih dari itu bagi Hwall. Mungkin macam adik tapi tak lebih.
.....
Sunwoo P.O.V
"Jadi sebab tu ke kau call aku?" Soalku. "Aku sorry sangat... Keadaan dia makin kritikal. Kau taknak balik sini ke?" Soalnya. "Tak... Aku belum bersedia" kataku. "Baiklah... Jaga diri".
"Jangan risau, aku boleh kawal diri" aku off phone dan seraya itu phone jatuh dari pegangan aku. "Aku takkan jumpa dia. Teruk macam mana pun penyakit dia. Dia takkan pernah nak jumpa aku. Dia benci aku..." Kataku. Aku melihat rumah besar yang kosong ni. "Nenek dan Atok... Kalaulah diorang ada lagi..."
Sunwoo P.O.V end.
YOU ARE READING
© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒ
Fanfiction[EDISI THE BOYZ 1.0] Seorang bidadari... New: ye kenapa? Bukan kau jangan perasan. Jacob: Saya.. Saya!! Kau pun bukan. Tidak semua yang cantik memang dah lahir cantik. Usaha dan semangat Yang penting disiplin diri. Jadi apa kena mengena dengan Angel...