58

190 24 31
                                    

"Kau... Kau tak takut aku ke? Aku tau kelemahan kau. Kau yakut gelap. Aku yang buat parut dekat belah mata kau..." Kata Vie. "Aku? Takut dengan kau? Kenapa pulak? Kau pun manusia. Ada kelemahan" kata Sunwoo. "Aku takde kelemahan!" Marah Vie. "Ko dajjal ke apa? Dah manusia tu ada kelemahanlah bodoh. Kelemahan kau ialah kau tu sentiasa tak tenteram sampai kau nak buat semua orang jadi tak tenteram. Lagipun, parut tu bukan kau yang buat. Dia dah ada sebelum kau cuba gunting rambut aku dulu" kata Sunwoo.

"Kau..." Vie geram. Dia mengeluarkan guntingnya dan terus menghunus... (Gunting apa eh? Menuju? Entahlah) "Aku akan gunting rambut kau balik!"

Tup

Sunwoo menghalang tangan tersebut. "Mungkin dulu aku seorang budak sekolah rendah yang lemah. Tetapi bukan harini..." Kata Sunwoo.

"Cikgu!!" Kevin membuka pintu bilik tersebut. "Dialah yang membuat kecoh di sekolah sejak dua menjak ni. Kami ada banyak bukti yang dikumpulkan. Harapnya... Cikgu ambil tindakan" kata Kevin lalu guru disiplin tersebut masuk dan menarik Vie untuk ke bilik guru. "Lepaskan!!! Kau tunggu Sunwoo!! Aku akan balas dendam!!" Vie sudah meracau.

"WOwowowow... Dia nak gunting rambut kau ke tadi?" Soal Kevin membelek rambut Sunwoo. "Eii kau ni. Kau tau tak? Sebab rambut kau yang macam taik ni, kau dah libatkan diri kau dan Pearl dalam bahaya. Apa kata kau potong je" nasihat Kevin.

"Ok" balas Sunwoo. "Bagus bagus... Hah?! Apa kau betul-beyul nak potong?!!!!" Kevin terkejut nak mati. Sunwoo angguk.

"Serieslah!!" Yang lain yang sejak dari awal kat luar pintu terjah masuk.

Di tempat lain pada waktu yang sama...

"Mana yang lain?" Soal Jade. Pearl, Anne, Lin dan Hana hanya angkat bahu.

.....

Keesokkan harinya...

"Wahhh yo rakan-rakan!! Pearl dah keluar hospital!!" Pearl masuk kelas dengan cerianya. Dia tengok tempat duduk Sunwoo. Kosong. "Alaaaaa kesayangan aku sorang ni tak datang lagi" omel Pearl lalu duduk di tempatnya.

"Weh kau asal tetibe monyok?" Soal Jade. "Buruk betul rupa" kata Haknyeon. "Kau nak makan apa? Roti? Popcorn?" Mereka berdua dah siap sedia nak keluarkan makanan.

"Aku nak Sunwoo" kata Pearl sambil tekup muka di meja.

"Selamat pagi"

Suara yang familiar. Pearl bangun dan toleh...

"Erk ye, nak apa? Kau siapa?" Soal Pearl

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Erk ye, nak apa? Kau siapa?" Soal Pearl.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now