40

200 35 26
                                    

"Ohh pasal result math kau... Tahniah" kata Sunwoo sambil tersenyum. "Tahniah untuk kau jugak" Pearl dah mula blushing.

'Dia akan bagi jawapan yang terbaik'. Ayat New masih terngiang-ngiang di sudut hati Pearl.

"Urmm Sunwoo aku nak cakap sesuatu yang penting" kata Pearl. "Apa dia? Aku akan dengar dengan teliti" kata Sunwoo.

"Aku suka kau!!" Jerit Pearl.

Toink!!

Tulah sape suruh ko confess kat padang. Kan dah ada bola terkena kepala kau.

"Sorry...erk.. Takpelah weh ambik bola!" Terus orang yang sepak bola tu blah. Disebabkan bola tersebut, jepala Pearl jatuh ke atas peha Sunwoo. "Kau okay tak?" Soal Sunwoo. Pearl cuba bangun malangnya kepala dia kena dagu Sunwoo.

The worst confession ever.

"Hidung aku berdarah ke?" Omel Pearl. "Jaw aku..." Kata Sunwoo lalu mengurut jaw dia yang kena kepala keras Pearl tu.

.....

Keesokkan harinya...

"Ahhh mama!! Pearl pergi sekolah dulu!!" Tanpa mengambil bekal makanan terus dia pecut keluar.

'Jangan ikut jalan kiri. Nanti terserempak dengan Sunwoo. Ikut kanan' terus Pearl ikut gerak hati dia.

Dia terserempak dengan Juyeon. "Hai Pearl~" tegurnya. Pearl baru nak balas, boleh pulak Sunwoo ada kat sebelah dia. "Sunwoo?!" Soalku terkejut. "Ha'ah, dia tumpang rumah aku malam tadi. Asal kau lalu jalan ni? Tak pernah pernah pulak" Soal Juyeon. Pearl patah balik "ehehehe tetibe nak ikut jalan ni tapi tak jadilah" terus dia pecut untuk ikut jalan kiri balik.

'Kenapa Pearl macam nampak hantu je bila nampak Sunwoo? Dan Sunwoo.. Asal tetibe nak tumpang tidur rumah aku? Diorang gaduh ke? Oh tidak! Eric, our ship dalam masalah!' Bebel Juyeon dalam hati.

.....

Setiap kali Pearl terpandang Sunwoo terus dia avoid. Sama juga macam Sunwoo, dia terus avoid kalau tercontact eyes dengan Pearl.

"Apa dah jadi?" Soal Younghoon yang sememangnya masih hidup di dalam plastik beg.

.....

Sunwoo P.O.V

Setiap kali dia terpandang aku... Dia akan cepat-cepat avoid.

Aku pun satu, kenapa avoid kalau terpandang dia.

Mesti kejadian semalam lebih memalukan daripada confess tu.

Bagi seorang perempuan, confess dekat orang yang dia suka tidak mudah, kan?

Adakah dia masih tunggu jawapan aku?

Arghhh sekarang bukan waktu yang sesuai untuk aku bagi jawapan.

Sunwoo P.O V end

"Sunwoo dah gila ke?" Soal Younghoon melihat Sunwoo dah pegang kepala dengan rambut serabai.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now