43

202 32 23
                                    

"Korang!!!" Kevin bukak pintu dan lihat Sunwoo dah terbaring di pangkuan Pearl. "Kat bilik seram ni pun korang sempat ek?" Soal Hwall kerek. "Kevin sunbae!! Sunwoo pengsan!!" Kata Pearl sambil teresak. "Hwall senyap! Yang lain tolong hantar Sunwoo ke bilik sakit! Jade, tolong Pearl!" arah Kevin. "Aku nak settlekan X tu. Hwall, ikut abang" arah Kevin lagi. Semua, bertindak segera!

.....

Setelah habis perbicaraan pasal X, Kevin dan Hwall keluar.

"Hwall tak ouas hati dengan Sunwoo ke?" Soal Kevin. "Mana ada?" balas Hwall. "Abang nampak kamu yang kunci bilik tu" kata Kevin. "Hwall... Hwall bukan apa. Hwall nak bagi diorang bersweet-sweet dalam tu. Mana tau boleh jadi camni" jujur Hwall.

"Hwall minta maaf" kata Hwall bersalah. "Bukan pada abang. Pada Sunwoo" Kevin menepuk bahu Hwall. "Oh ye... Abang nak jadikan Sunwoo tu adik angkat abanglah" kata Kevin. Hwall terkejut.

"Ada adik pun asyik layan gf kan sekarang muehehe" kata Kevin. "Tapi dia pun bakal ada Pearl" lawan Hwall. "Takpe.. Jacob ada, Younghoon ada, Juyeon, Hyunjae, Q, New pun comel, Haknyeon, Eric...." Kevin cuba jeleskan adik dia. Hwall dah muncung sambil silang tangan.

"Tapi.. Yang pasti, yang paling abang sayang yang muka macam abang nilah" kata Kevin sambil cubit pipi Hwall.

.....

"Disebabkan exam kamu meningkat dengan mendadak haritu..." Cikgu Sangyeon menghentikan ayat dia. "Saya akan bagi kamu duduk semeja sampai habis belajar kat sekolah ni" sambungnya. "Tapi pastikan result maintain" sambungnya lagi.

.....

"Yang pasal duduk semeja tu... Kau tak kesahkan?" Soal Pearl. "Tak" Sunwoo senyum.

Dub dub dub...

PEARL: Ye━━━━(゚∀゚)━━━━s!!

"Pearl..." panggil Sunwoo. "Ye" sahut Pearl. "Sunwoo, kelab baseball ada benda kena bincang jap" jerit seorang lelaki. "Pearl.. Tunggu sini jangan pergi mana-mana" kata Sunwoo dan terus ikut lelaki tersebut.

Pearl angguk. Dia toleh... "Hyunjae !! Terkejut akuu!!!" jerit Pearl. "Ni asal muka sedih ni?" soal Pearl. "Aku kena reject untuk kali ke-5 minggu ni" adu Hyunjae.

© | 𝐀𝐍𝐆𝐄𝐋 𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌𝐒°¹ ᵏⁱᵐ ˢᵘⁿʷᵒᵒWhere stories live. Discover now