הערה: הניסוחים בלשון הווה כי זה נכתב תוך כדי תהליך העבודה על הכריכה.
אני אייקו, חיילת תמימה, שחיכתה לשני ז'אנרים מסכנים בתחרות הגרפיקות של 2020. חשבתי שבגלל שחודש אפריל ובחודש אפריל יש את 1 באפריל יהיה הומור.
טוב, מה אני יכולה לומר?
I guess I am boo boo the foolהז'אנר החודש הוא פאקינג קלאסיקות. מה אני עושה עם עצמי עכשיו? בטח אתם עכשיו אומרים שאין לי זכות להתלונן כי בכריכה של חודש פברואר זכיתי מקום שני ובכריכה של חודש מרץ זכיתי מקום ראשון למרות שהתלוננתי.
נחשו מה?
אני אתלונן את דרכי לניצחון.
הארה שלי מהתחרות: דווקא על קומפוזיציות פשוטות זכיתי. אפריל שנה שעברה זכיתי על קומפוזיציה של ריבוע עם תמונה וכותרת. במרץ השנה מאוד התלהבו מהקומפוזיציה החצויה ל2 ואמרו שזה מעניין (סליחה אבל זה שעשע אותי)
בואו נעזוב את המריחות האלה, נעבור לחלק שאתם אוהבים: ההסבר מאחורי הכריכה.
אז במרמור העצמי שלי פתאום עלה לי רעיון מאוד מצחיק שנקרא המכוערת שנרדמה. זה הגרסה בעלת ההומור השחור של היפהפה (שונאת את המילה הזאת) הנרדמת. ואז חשבתי לעצמי אולי אחשוב על גרסאות מכוערות ומצחיקות של האגדות שכולנו אוהבים. בשעה שאני כותבת את זה אני מאוד מתעצלת לעשות את זה.
חזרתי הביתה מהבסיס, סידרתי דברים, נחתי, התבטלתי ואז בלילה התחלתי לחפש באינטרנט כל מיני קלאסיקות. הדבר הראשון שקפץ לי הוא אגדות של דיסני, שזה הוביל אותי לאחים גרים. עכשיו לקרוא תמצות עלילה לסיפורים של האחים גרים בלילה זה כמו לקרוא קריפיפסטות. זה מפחיד רצח כי הכל רצח ומכות.
תובנה שלי: לא להשתמש באחים גרים.
הרעיון היחיד שיצא לי מזה הוא הברווזון המכוער שאשתמש בו לכריכה וזה יהיה סיפור יעסוק באהבה עצמית, כיאה לברווזון המכוער. חוץ מזה כלום.
נזכרתי שיש סיפורי מיתולוגיה שאפשר להשתמש בהם או סיפורים של העם היהודי כמו מגילת אסתר (חשבתי על אסתר וושתי כשיפ) ויציאת מצרים כי גם אלה קלאסיקות לפי ההגדרה שאנג'י נתנה. חבל שאי אפשר להשתמש בכל מיני מיתולוגיות אחרות כמו זאת של בני האינקה כי לא כולם גדלו על זה, בטח שלא יודעים מי אלה בני האינקה.
הערה צדדית: יהיה נחמד לכתוב למעשה בחזייה 2 ספיישלים שקשורים לאגדות:
1. החזייה והחיה: גרייס היא החזייה היפה כי היא הבת הראשית ובמקרה (באמת במקרה אבל עובד לי עם כל הסיפור) היא בל קמצנית במיוחד. טוביאס הוא החיה שאף אחד לא אוהב שרוצה חזיות. וזה כמובן לפי הסיפור של דיסני (עכשיו צריך למצוא מישהו שיהיה גסטון כי מי כבר ירצה את גרייס?)2. חזייה אדומה: כיפה אדומה שבמקום כיפה זה חזייה. גרייס מסתובבת עם חזייה אדומה שהיא אוהבת. טוביאס הוא הזאב המטריד שמחפש אחר חזיות. ג'ק הוא הסבתא וגברת תחתונים היא חוטב העצים.
YOU ARE READING
הציורים של אייקו בגנון וואטפד
אקראי"אילו היה אפשר לבטא זאת במילים, לא היה צורך בציור." אדוארד הופר. פה נגמרת הפואטיקה, סתם רציתי לדחוף ציטוט שאהבתי מהספר "דירה בפריז" מאת גיום מוסו. זהו ספר הציורים והכריכות שלי. אם אתם מעוניינים בציור או רוצים לשמוע קצת על תהליך העבודה ומה שעובר לצ...