"Hiç düşündünüz mü insanlar hep en sevdiğini, hep yanında olan insanları üzer... Nedeni çok basit aslında o kadar çok seviyoruz ki ne yaparlarsa yapsınlar hep seveceğimizi sanıyorlar. Ama unuttukları bir şey var biz her şeyi bildiğimiz halde susuyoruz onlarda salak olduğumuz için sustuğumuzu sanıyor oysa sevdiğimizden susuyoruz... "
"Anne senin kızın mı?" sesim boğuk ve titrek bir şekilde çıkmıştı. Beni bir yaşında terk edip giden annemin bir kızı vardı.
"Kızım otur her şeyi anlatıcam"
"Asra kızım sende gel"
O kızın ismi Asra mıydı?
"Anne ben çok yoruldum anlıyor musun neyi anlatıyorsan lütfen çabuk anlat çünkü ben artık gitmek istiyorum"
"Kızım şimdi beni iyi dinleyin ikinizde.. Gece kızım belki bana çok kızgınsın benden nefret ediyorsun seni anlarım ama anlatacağım şeylerden sonra beni anlayacağını çok iyi biliyorum...
Biz babanla üniversite aşıklarıyız her şey o kadar güzeldi ki ben babana çok aşıktım onu kaybedeceğim düşüncesi bile beni mahvetmeye yetiyordu. Ama baban bana aşık değil sadece takıntılıydı. Bir gün daha sevgiliyken bir kızla gördüm el ele mahvoldum ama bunu gururuma yediremedim ve ayrılmaya karar verdim ve biz ayrıldık. Bana yalvarıyordu barışalım bir daha asla yapmayacağım diye bende kabul ettim ve biz okulumuzu bitirdiğimiz gibi evlenmeye karar verdik. Ve düşündüğümzden erken oldu biz üniversitemizi Eskişehir teknik üniversitesinde okuduk"
"Ne gerçekten mi benim tutturduğum üniversite. Neyse sen anlatmaya devam et anne"
Ve hep Eskişehir' de bir evimin olmasını istiyordum. Evim çok büyük olmayan büyük bir bahçesi olan bir şey istiyordum. Baban daha büyük bir ev istiyordu ama ben istemeyince o da kabul etti ve Tepebaşı ilçesinde bir ev tuttuk evi beraber düzenledik. Her şeyin böyle güzel geçeceğini sanıyordum ama öyle olmadı. Evlendikten bir hafta sonra dışarı çıkmamı hatta bahçeye bile o izin vermeden çıkmama izin vermiyordu o zamanlarda ev telefonları vardı ailemle bile konuşmama izin vermiyordu. Gün geçtikçe daha da çok kavga ediyorduk. Daha önce kaçmayı planladım ama beceremedim her defasında yakalandım ve daha ağır cezalar verdi bana en basitinden beni odaya kilitleyip iki gün boyunca hiç bir şey vermiyordu. Bunları yapmasının sebebi beni çok sevmesiydi ama zaman geçtikçe eve kız getirmeye başladı her gün bir kızla eğleniyordu gözüme baka baka ve ben o zamanlarda sana hamileydim. O zamanlar belki de benim en huzur bulduğum günlerdi seninle konuşurdum sana masallar anlatırdım ve sana en başından beri Gece derdim. Baban seni hiç bir zaman istemedi daha erken olduğunu söylüyordu. Ve sürekli hamile olduğum için tartışıyoruk ve hamile olduğum için yüzüme bile bakmıyordu. Hamile olduğum için hiç kaçmadım çünkü sana zarar vereceğini düşündüm. Seni doğurmama 1 ay vardı ve babanın işi için İstanbul'a gittik koskoca bir eve gittik ve evde bir sürü çalışan vardı Ayşe'de vardı beni en iyi anlayan oydu. Sonra seni evde doğurdum gece yarısıydı. Baban evde yoktu Ayşe vardı ve onun yardımıyla seni dünyaya sağlıklı bir şekilde getirdim. Sürekli kaçmak için planlar yapıyordum. Ama her yerde adam olan bir evden kaçmak çok zor olurdu. Kaçmamak için beni seni öldürmekle tehdit ediyordu baban. Senin biraz büyümeni bekledim o zamanlarda her defasında baban tarafından acı çektim ama seninle hep mutlu olmayı başardım. Sen 1 yaşına basmıştın. 1 yaşından 1 ay sonra hamile olduğumu öğrendim baban eğer bunu duysaydı beni ve seni öldürürdü. Bende kaçma planı yaptım seni götürmek çok istedim ama seni götürseydim hayatın mahvolurdu bende götürmedim kaçacağım günü hiç unutmuyorum bana elini uzatıp anne demen ömrüm boyunca hiç unutmadım hep acı çektim. Kaçmayı başarmıştım Eskişehire gelmiştim ve düzenli çalıştıktan sonra ev tuttum yani burayı ve Asrayı dünyaya getirdim.. İşte kızım hayatımın özeti Asra ve sen öz kardeşsiniz."
Duyduğum her şeyde biraz daha mahvoluyor ve ağlamam daha da artıyordu. Kafamı Asraya çevirdim o da bana bakıyordu. Ben ayağa kalktım onun yanına gittim ve o da ayağı kalktı. Sıkı sıkı sarıldım hem ağlıyor hemde saçını okşuyordum oda bana sarılmış bir şekilde ağlıyordu. Sonra anneme döndüm ve artık dayanacak gücüm kalmamıştı yere çöktüm. Derin korkuyla yerinden kalktı ama oturması için işaret etmiştim. Anneme bakarak;
"Anne bak bak bu kızın çok küçük yaşta her şeyi gördü çok yoruldu. Ben 4 yaşında her şeyi anladım artık kanayan dizlerime ağlamadım beni hiç bir zaman sevemeyen ve yanımda olmayan annem ve babama ağladım. Babam beni hiç sevmedi 19 yaşına kadar tek bir arkadaşım olmadı hep onun sözünü dinledim ama artık dayanamıyordum hani Ayşeden bahsettin ya hala o var Ayşe abla benimde yanımda oldu. Ben düşerken, ilk okula giderken siz yoktunuz Ayşe abla vardı. Bir gün istediğim üniversiteyi kazandım Ayşe ablaya söylerken bana dediki kızım baban senin o üniversiteye gitmene izin vermez ve dediği gibi oldu ama bu sefer onu dinlemedim önüne geçtim ve gideceğimi söyledim babam bana ne dedi biliyor musun gidersen seni evlatlıktan reddederim dedi ve öyle yaptı. Eskişehire bir miktar parayla geldim kalacak bir yerim yoktu bir iş buldum iş yerin altında bir oda vardı orada kaldım. Sonra bir gün Derin' le tanıştım işte o zaman hayatım bambaşka oldu. Benden nefret eden babam beni özlediğini ve yanıma gelmek istediğini söyledi ve geldi. Anne zevklerimiz o kadar birbirine benziyor ki bende senin istediğin gibi bir ev istiyordum ve babam bana Tepebaş ilçesinde bir ev tuttu daha içeriyi düzenlemedik ama düzenleyeceğimize söz verdi o şuan İstanbul'a iş için gitti ve döndüğü zaman evi düzenleyeceğiz. Şimdi anlıyorum meğer o ev zaten bizim evmiş. Biliyor musun anne bu zamana kadar seni hiç bir zaman suçlu görmedim babam yüzünden gittiğinden emindim. Babama çok sordum seni annemi anlat diye ama adını bir kere bile söylemedi sana hep kızgındı ve ben sana benziyorum diye beni hiç sevmedi hiç yüzüme bakmadı. Ama şimdi o eski adamdan eser yok beni sürekli merak ediyor, sürekli sevdiğini söylüyor. Bak gördün mü halimi ben sensiz neler çektim anne bu da benim hayatımın özeti"
Derin yanıma yaklaştı benim gözyaşlarımı silerken onun göz yaşları üzerime damlıyordu.
"Gece hadi kalk buraya otur"
"Derin özür dilerim seni hayatımın bir parçası yaptığım için kim ister ki böyle bir hayata düşmek gidersen bir şey demem anlarım..."
"Gece sen ne diyorsun ya ben seni sevdim kalbini, gözlerini, hayatında hangi acını yaşadıysan artık onları sarma vakti bir daha hiç açmamak üzere yaralarını birlikte sarıcaz anlıyor musun"
"Derin seni çok seviyorum"
Annem ben ve Derin'e bakıyordu sonra gözünden yaş aktı. "Kızım Gece ben de seni çok özledim bana da hayatında yer ver bende yaralarını sararım" Ayağa kalkıp annemin yanına gittim ellerini tuttum ve öpmeye başladım, sonra sıkıca sarıldım hiç bilmediğim kokusunu içime çektim. Portakal çiçeği kadar güzel kokuyordu. "Anne sen yanımda olmasanda hep hayatımdaydın, birlikte sarıcaz yaralarımızı... Ama şimdi bunları konuşmayalım benim çok merak ettiğim şeyler var onların hepsini sorucam ama şimdi değil, çünkü ben çok yoruldum."
"Güzel kızım benim seni banyo yaptırırken o kadar mutlu oluyordun ki o kadar güzel gülüyordun ki seni banyo yaptırmayı çok özledim hadi gel banyo yaptırayım seni"
Dolu gözlerimle bir anneme bir de kardeşime bakıyordum. Bir an Derin konuşmaya başladı.
"Asiye Hanım kızınızın güzelliğini sizden aldığı çok belli, ismini Gece koymuşsunuz da Ay gibi güzel değil mi sizce de" yanaklarım kızarmış bir şekilde ve şaşkınca Derin'e bakıyordum oda bana bakarak göz kırpıyor ve gülüyordu.
"Bencede Derin kızım çok güzel sende aynı şekilde çok yakışıklısın ama bunların hiç biri önemli değil kızımı kırma kalbine sahip çık yeter sonradan üzülmeni istemem" deyip yanımızdan ayrıldı.
Ve ben bir an gülme krizine girmiştim.
"Derin'cim nasılsın iyi misin laf ağır geldiyse diye soruyorum"
"Hahahha Gece çok komiksin, bir kere beni tanısa öyle demezdi ben aşık olduğum şeyi neden üzeyim ki."
"Kızım hadi gel seni bekliyorum"
"Neyse Derin sen burda bekle ben biraz sonra gelicem"
Annemin yanına gittim banyo çilek gibi kokuyordu. Biraz çekiniyordum bunu anlayan annem yanıma geldi.
"Gecem hadi çekinme gel" üstümü çıkartıp bir kenara çömeldim. Annemde arkamdaydı beni nazikçe yıkıyordu ve ordanda beni ne kadar özlediğini anlatıyordu. Banyodan çıktıktan sonra Asra'nın odasına gittim bana kendi pijamalarından çıkarmıştı. "Asra daha yeni birbirimizi tanıdık ama biliyorum biz herkesin kıskanacağı abla kardeş olacağız". Aramızda sadece bir yada 2 yaş vardı. Bu yüzden bana abla demesini istemiyordum.
"Gece bencede biz çok iyi iki kardeş olacağız"
İkimizde pijamalarımızı giyip birbirimizin saçlarını taramıştık. Bugün beraber yatmaya karar vermiştik. Aşağıda oturan Derin'e annem misafir odasını hazırlamıştı.
Bende aşağı inip ona bakmaya gidecektim ki o yanıma geldi.
"Gece sana iyi geceler demeden uyumak istemedim"
"Bende yanına gelecektim, neyse iyi geceler güzel uyu olur mu"
"Sende güzelim. İyi geceler" deyip aşağı inmişti. Ben ve kardeşim yatağa girmiştik. Annem bizi öpüp odasına gitti o kadar huzurluydum ki. Hemen uyumak istiyordum.(Derin'in Ağzından)
Bir kaç saat geçtikten sonra Gece'ye bakmak için yukarı çıktım sessizce o kadar güzel uyumuştu ki başına ufak bir öpücük kondurduktan sonra aşağı inmiştim. Bir anda telefonumdan bildirim sesi gelmişti. Hızlıca bildirimlere baktım.
Allah kahretsin ya neden şimdi Gecenin babası yazımıştı ki.Kime:Derin
Kimden:Demir
Derin sanma ki ben salağım seni Gece'nin peşine taktıysam emin ol ki seninde peşine biri takmışımdır.
Bana anlatacağın bir şeyler olduğunu düşünüyorum.
Ha sen yok diyorsan Annen ve Baban ölür.Mesajları okudukça ellerim ayaklarım titremeye başlamıştı. Gece bunları sana ben yaşattığım için özür dilerim. Ama babam ve annem için yapıyorum. Seni seviyorum meleğim.
Bir anda bu düşünceleri silip Demir denen pislik adamı aramıştım açması bir olmuştu.
"Derin mesajımı aldığına göre bir şeyler olduğu kesin seni dinliyorum""Demir bey Gece annesini buldu ve şimdi onun evindeyiz"...
"Ne" deyip telefonu üstüme kapatmıştı.
O kadar kötü hissediyorum ki Gece ben yararlarını sarmak için değil kanatmak için burdayım. Özür dilerim sevgilim..Herkese merhabaaaa ben bu bölümü yazarken çok duygulandım istemsizce 😂 sizde okurken bana ne hissettiğinizi yorumda yazarsınızzz ve bu bölümü erken attığımı düşünüyorum. Her neyse cancağızlarım kendinize iyi bakın ve sizi çok sevdiğimi unutmayın. 💓💓💓(oylamayı da unutmayın)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AY VE GECE
Genç Kurgu"Acı çekmenin yaşı olmazdı ve olmadı da... Acı çeke çeke büyüdüm acılarımın üstesinden gelerek, ayakta dimdik durarak büyüdüm tüm kadınlar gibi... Baba sevgisinden yoksun bir kadın olarak büyüdüm ve bir babanın kızına yapabileceği tüm kötülükleri y...