26.Konuşalım mı?

5.5K 897 34
                                    

Eda'nın Anlatımıyla
Günümüz
Bir kitapta okumuştum diyordu ki:
Bir gün gelir sen farkında olmadan ,soluklanan yüreğin ruhunu da rahatlatmak ister.Yürüyük devam etmem gerekirken hayallerine,hatıralarına,takılıp kaldığını fark edersin.Seni geçmişte tutan acıların yanında kalmaktansa, onları da yanına alıp yola devam etmek istersin.İşin garibi ,yaşadıklarını kabullenip yürümeye devam ettiğinde acının hafifleyerek seninle geldiğini fark edersin.
🌼🌼🌼
Üç gün önce Levent'le karşılaştığımız an benim için yaşadıklarımı kabullenip yürümeye devam ettiğimi kendime ispatladığım büyük andı.Onsuz yürürken yüreğimin soluklandığını,ruhumun rahatladığını hissedebiliyorum artık.Büyük yapbozumun kaybolan parçasıydı Levent.Ben o akşam parçayı bulmaktan vazgeçip yapbozumu bozdum.Artık bambaşka bir yapboz yapıyorum ve parçalarım çok daha kıymetli.Nuniş,Sonay,Betül hatta Onur...

Evet Onur.Nasıl da korktu o halimden.Levent gittikten sonra saatlerce beni sakinleştirmek için uğraştı.Ellerimi tuttu,gözyaşlarımı sildi, gözlerimin içine bakıp defalarca yanımda olduğunu söyledi.Ben sakinleşip ağlamaktan bitkin düşünce de beni evime bıraktı.

O gece sabaha kadar uyuyamadım.Sabah ilk iş Sonay'ı arayıp kitapçıyı onun açmasını ve beni biraz idare etmesini istedim.Birkaç gün dükkana uğramayı planlamıyordum.Kendimi çok yorgun hissediyordum ve kimseyi huzursuz etmek istemiyorum.İki gündür üzerimde pijamalarımla televizyon karşısındaki koltuğumda sadece yatıyorum.Televizyon gece gündüz açık, hep aynı programlar akıyor ve ben ne izlediğimi dahi bilmiyorum.Koltuğumdan sadece tuvalete gitmek ve kendime sandviç hazırlamak için birkaç defa kalktım.Telefonumun şarjı ise açmadığım aramalar ve cevaplamadığım mesaj trafiğine daha fazla dayanamayıp tükendi.
🌼🌼🌼
Kapının çalan zili ile daldığım ölü uykusundan uyandım.Hayret değil mi?Perdelerim kapalı olduğu için saatin kaç olduğundan ve kaç saat uyuduğumdan hiç haberim yok.Bu arada hala çalmaya devam ediyor.Kesin benim kızlar kendilerince beni hayata döndürmeye geldiler.Sonay durumumu merak edince biraz olaylardan bahsedip telaşlanmamasını söyledim ama Betül turuncusuna uyduysa rahat durmamış olabilirler.Kapı zili hala avaz avaz Allahım:
-Geldim,geldim. Bir rahat vermediniz ya.
Kapının ardında benim delilerin olduğunu düşünerek hırsla açtığımda karşımda bana yorgun gözlerle bakan bir Onur görmeyi hiç beklemiyordum açıkçası:
-Onur?
-Aa sen hatırlıyor musun beni?Telefonlarımı açmayınca unuttuğunu düşünmüştüm ben de.
-Saçmalama.Hayırdır neden buradasın Onur?
-Hiiç geçiyordum uğradım.İçeri davet etmeyecek misin beni?
-Aa pardon tabi buyur.
Geri çekilip Onur'un kapıdan geçmesine müsaade ettim.İçeriye giren Onur günlerdir yatak görevini layıkıyla yerine getiren koltuğumun çaprazındaki yeşil çiçekli berjere oturmayı tercih etti.Oturur oturmaz bir ayağının bileğini diğer dizine dayayıp iyice kuruldu berjere.Sanırsın her akşam burada paşası.Yakıştı ama.Ben böyle otuz sekiz bin saçma düşünceyle boğuşurken o hiç oyalanmayıp girdi konuya:
-Arıyorum açmıyorsun,mesaj atıyorum dönmüyorsun.Kaç defa kitapçıya gittim uğramıyormuşsun.Kızlara da rahatsız edilmek istemediğini söylemişsin.
-Doğru.Söyledim.
-Söyledim diyor bir de Allahım.Peki telefonun neden kapalı?
-Ha onun şarjı bitti.
-Ha iyi şarjı bittiyse sorun yok o zaman böyle kalsın yıllarca.Delireyim mi istiyorsun Eda?
-Ne alakası var Onur?
-Seni o akşam o halde buraya bıraktıktan sonra ne kadar merak ettim biliyor musun?Yalnız kalmak istiyorum dedin ona da tamam ama kaç gün oldu güzelim sen hala ortalarda yoksun.
-Fark edebiliyorum.Haklısın Onur.Geçen akşam için de ayrıca teşekkür ederim.Saatlerce uğraştın benimle.Ama yalnız kalmam eski Eda'yı tek başıma uğurlamam lazımdı.
-İşe yaradı mı bari?

Ne de güzel sordu.Kaygılı ama yürekten bir merakla.Evet yaramıştı hem de çok işe yaramıştı.Gözlerimi yüzüne çevirip kafamı salladım.Cevabım hoşuna gitmiş olacak ki derin bir nefes verip oturduğu koltuktan kalktı.Önümde diz çöküp ellerimi sıcacık ellerinin içine alıp sordu:
-Konuşalım mı Eda?
-Konuşalım.

Artık konuşalım Onur.
🌸🌸🌸
Yıldıza dokunup bölümü oylamayı unutmayınız efenim.

Oyunbozan TAMAMLANDI) IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin