2.Sonay

16.8K 1.2K 128
                                    

-Eda abla ..Eda ablaaaaaaa
Allahım niye uyutmuyor bu kız  beni ya ?Hiç mi düşünmüyor benim patronumu uyku tutmadıysa  diye. Sabaha karşı uyuyup iki saatlik uykusunu  yarıda kabusla böldüyse.Sonra rüyasında gördüğü eski sevgilisine kafayı takıp  bir daha uyuyamadıysa Ve sabah trafiğine takılmamak için  erkenden dükkanı açtıysa.Dükkanı temizleyip yorulduysa demiyor mu hiç.Ama nasıl desin ya kız dükkana geldi kendi temizledi sabah ben de erken gelmedim zaten .Sabaha kadar da netflix te dizi izledim.Şimdi de uykusuzluktan kıyıda köşede uyukluyorum.

- Eda abla ,ablacım
-Hay ablanı Sonay hay ablanı be canım .
-Abla telefonunu şarjda unutmuşsun da çok çaldı önemlidir belki diye şeyaptım
-İyi şeyapmışsın canım geliyorum şimdi deyip tin tin Sonay'ın peşinden hala dünyayı yıkarcasına öten telefonumu cevaplamaya gittim.
🌼🌼🌼
Sonaycığım benim küçük  yamağım.Dünya tatlısı, çipil çipil simsiyah gözlü ,zifir saçlı prensesim.Tek başına koca şehirde okumaya çalışan edebiyat öğrencisi bir kız çocuğu 20yaşında henüz ailesi Urfada tarım işçisi evin en büyük çocuğu Sonay.Babası dedesine ,amcalarına  benim kızım okuyacak diye karşı çıkarak göndermiş Sonay'ı Ankaraya.Çok çalışmış çok emek vermiş üstten dersler almış özel dersler vermiş ailesine yük olmadan hayatla kavgasına tek başına devam etmiş .Hala da devam ediyor kuzucuğum .Bu dükkanı ilk tuttuğum gün tanıştık onunla .Camdan indirdiğim kiralık yazısını elimde görüp
-şeey.. iş arıyorum da yardımcıya ihtiyacınız var mı diye sormuştu çekinerek.
Daha ne dükkanı açacağımı bilmeden çalışmak istemişti açacağım dükkanda.Nasıl masum sormuştu bi de bunu.Depresyonumun zirvesinde olduğum dönemde beni keyiflendirecek birini bulmuşken dur şununla biraz eğleneyim diye geçirdim içimden:
-Var canım yardımcıya ihtiyacım dedim gülümsememi saklamaya çalışarak.

Nasıl sevindi yazık hevesle sordu hemen:
-Yaa ne güZel ne üzerine açacaksınız ben çalışabilirim dedi ağzı kulaklarında
-Tabi olur elektrikçi açacağım anlar mısın tesisat ,çizim falan dedim ciddiyetle.
Yüzündeki gülümseme anında soldu kızcağızın.
-Aa yok anlamam ben siz kadın olunca kuaför  terzi falan açarsınız diye düşünmüştüm dedi fısıltıyla kafası önüne düştü.
-Anlıyorsun yani o işlerden diye şaşırarak sordum.
-Yok anlamam ama belki öğrenirdim diye cevapladı beni.
Cevabını duyunca şaşırıp bastım kahkahayı.Benim kahkahamı duyunca sebebini anlamak için aniden kafasını kaldırıp şaşkınca bana baktı .
O haline daha fazla dayanamayıp :
-Ayyy çok güldürdün beni deyip oturduğum kaldırımdan kalktım ve elimi uzattım benden birkaç cm kısa ,uzun siyah saçlı ,buğday tenli ,güzel yüzlü kıza :
-O zaman tanışalım ben yeni patronun Eda sen de benim yamağım?
Şaşkınca eşimi sıkıp cevapladı :
-Ben de Sonay .Şey elektrik işinden anlamam ama öğrenebilirim dedi.
-Hala elektrik diyor yaa diyip az önce kalktığım kaldırıma tekrar oturdum.Onun da yanıma oturması için yan tarafıma iki defa pıt pıt vurdum.

Baş parmağımla arkamızda kalan köşe başı yeni kiraladığım dükkanı göstererek:
-Kitapcafe açıyoruz .Sen ve ben yani şu andan  itibaren.Burayı bir kitapcafeye çevireceğiz Sonaycım dedim.
-Anlat bakalım kendini yamak diyerek daha çok tanımak istedim yeni çalışanımı.Kendi kendime düşündüm hiç tanımadığım birini az önce yıllardır hayalini kurduğum hayatıma dahil etmiştim .Eskiden olsa düşüncesi bile korkunç gelirdi bana bu durumun ama geçirdiğim son birkaç ayda çok güvendiğim dağlara da lapa kapa karların yağdığını görmüştüm o yüzden artık garanticilik benim olayım değildi.

Sonay'ın sesiyle kendime geldim
-İsmimin Sonay olduğunu söylemiştim .Urfalıyım.Edebiyat 2.sınıf öğrencisiyim.Babam tarım işçisi annem ev hanımı ama annem bazen babama yardım etmek için o da babamla tarlada çalışıyor.4 kardeşiz en büyükleri benim.Hepimiz okuyoruz.Aileme yük olmadan eğitimime devam etmek zorundayım Eda abla.O yüZden bana nasıl bir iyilik yaptığını bilemezsin dedi .

Dönüp gözlerine baktım dolu doluydu .Otursam onunla sabahlara kadar ağlardım biliyorum ama yapmadım.O gün yeni hayatımızın ilk günüydü . Umut bizim en sadık yoldaşımız olmalıydı.O yüzden bozmak istedim o duygusal havayı.Ayağa kalkarken omzuna hafifçe vurup Sonay'ın da kalkmasını sağladım .
-E hadi zaman yamak kalk bakalım çok işimiz var .Daha boya için birini bulacağız.Masa ,raf ,aksesuar bakmamız lazım.Kitabı ,Vergisi levhası , hava parası şusu busu ooooo çok para gidecek çook ağlatacaklar bizi deyip yürümeye başladık Sonayla.O günden bugüne her aşamayı beraber atlattık onunla şimdi de kitapcafemde elim ayağım olur kendisi.
💕💕💕
Yıldıza dokunarak bölümü oylamayı unutmayınız efenim.

Oyunbozan TAMAMLANDI) IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin