12.Nabza Göre Şerbet

6.2K 1K 24
                                    

Eda'nın Anlatımıyla
Günümüz
Geleni,gideni ,temizliği,partisi,curcunası derken karşıdaki kahveci açılmış ve sokak birkaç gündür bayram yerine dönmüştü.
Keçinin sevmediği ot burnunun dibinde biter derler ya hani benim de keçi misali kaçtığım ne varsa burnumun dibinde hunharca yaşanmaya devam ediyordu.

Açılan kahvecinin patron bozuntularına henüz denk gelmemiştik Ama çalışanları kapitalizmin çaresizce kölesi olmak zorunda kalmış genç üniversite öğrencisi kardeşlerimden oluşuyordu.Arada kitapçıyı kapatmak üzere olduğum geç saatlerde kahvecisinin çaprazına park edilmiş koyu renk son model arabalar görüyordum.Cam filmli ,koyu renk araba mı dedim ben.Mafya falan olmasın bunlar kız Eda.Beni bitirmek için müdür bozuntusu Hikmet tuttu belki de bu adamları.Olur mu olur.He olur of saçmalama kızım be adamım işi gücü yok kıçı kırık çalışanından intikam için peşine mafya mı takacak Allah aşkına.Kendine gel.Tamam tamam sinirimden uyumadım ya hep ondan oldu bana böyle.Zeki kadınım oysa  ben ama etkilendiysem demekki.

Koyu sohbette olduğum iç sesimle Sonay'ın sorduğun soru sebebyle vedalaştım:
-Abla ikramlarımız bitti .Pasta evini arasak mı acaba ilave göndersinler bize ne dersin?
-Neden bu kadar erken bitti daha akşama çok var sayı mı az geldi canım?
-Bugün öyle oldu abla dağıtımda karışıklık yaşanmış herhalde.
-Yok canım yok karıştırmamışlardır.Kesin karşıdakiler çökmüştür bizim rızkımıza da.Şuna bak açılış  ayağına doldu taştı iki gündür.Pasta mı dayanır bu yamyamlara.
Artık nasıl kötü baktıysam karşı tarafa Sonay kıkırdayarak açıklama ihtiyacı duydu:
-Bu sabah dükkanı açarken tanıştım dükkan sahibinin kardeşiyle.Kibar insanlar aslında.Dükkan abisininmiş ama işletmeyi kardeşi  yapacakmış.Kendisi yani.
-Allah allah.E köşeden simit de kapsaydın oturup kahvaltı yapsaydınız be ablam.Hazır tanışmışken.Hatta sen koş bir sor akşam müsaitlerse borcamımızı alıp bir dükkan hayırlamasına gidelim biz.
-Aman abla yaa.
-Yaalama ablaya.Adamlar Truva atını dükkana kadar soksalar haberim olmayacak.Kibar insanmış da tok abisi almış ama kendisi işlerecekmiş yok bilmem neymiş.İki güne kapattırsınlar dükkanı bize el elde baş başta kalalım da gör sen kibar insanı.
-Eda abla öyle deme vallahi üzülüyorum ama.
-Tamam tamam ama dikkatli ol .Sen bilmezsin ne anasının gözüdür bunlar.Tatlı tatlı gelip elimizdeki üç beş tane sadık müşterimizi  de ayıklarlar ruhumuz duymaz valla.Sonra bir bakmışsın limonatasını yudumlarken test çözen göZlüklü çocuklarımız karşı tarafta kulağında kulaklığıyla karton bardakta kahve içiyor .Ne hesap vereceğiz biz bu çocukcağızın anneciğine söyle bakalım.Gitti kadıncağızın evladı için kurduğu üniversite hayalleri.Hepsini düşünüyorum ben bunların.

Yani düşünmüyorum da Sonay'ı etkilemem için mevzuya dersten,okuldan girmem gerekiyordu ne yapayım.Sonay'ın da hassas noktası eğitimi,gelecek kaygısıydı.Ee yılların bankacısısın Edacığım nabza göre şerbet senin işin.Kullan bu özelliklerini böyle de namın yürüsün değil mi ama.
🙏🏻Az çok demeyelim oy vermeden geçmeyelim efenim.
🌸🌸🌸
Yıldıza dokunarak bölümü oylamayı unutmayınız efenim.

Oyunbozan TAMAMLANDI) IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin