52.Betül'ün Vedası

4.4K 663 30
                                    

Eda'nın Anlatımıyla

Masamızdaki sohbet Ajda'nın güzel sesinin bize eşlik etmesiyle devam ediyor:

Hür doğdum ,hür yaşarım
Kime ne ,kime ne?
Köle miyim sana ben?
Sana ne ,sana ne?

-Günün anlam ve önemine pek uygun bir şarkı olmadı kızlar sanki ha?

-Haha.İlahi abla .Onur abiyle hür yaşamak da ne bileyim.

-Nesi varmış kız benim nişanlımın,Gökhan mı o?

-Ay evet kimse Gökhan kadar olamaz.Neredesin kızım,ne zaman dönüyorsun kızım?Mahvetti tatilimi.Laftan da anlamıyor.Bütün yaz buradaydım biraz ailemi göreyim okullar açılmadan dedim.Yemin ederim burnumdan getirdi.Elimde sürekli telefon bizimkiler de şüphelendi zaten.Çok huzursuz etti beni.Ben de inat ettim ama devamsızlık falan yapıyorum demedim uzattım tatilimi.Dua etsin ablam evleniyor yoksa zaten bu seneki derslerim rahat bi ay daha gelmezdim ben.Haksız mıyım ama ?

-Galiba haklısın canım.Ama Gökhan'ın durumunu biliyorsun.Annesinin ona yaşattıkları da kolay atlatılacak şeyler değil.O yaşta ergen bir çocuk için psikolojik bir travma yaşatmıştır muhakkak.Bu problemi sanırım seninle tamamlıyor.Kendince sakınıyor seni işte Sonaycığım.

-Ama Betül ailemden bile mi?

-Maalesef Sonaycığım ailenden bile.

-Sonaycığım bu durum seni bu kadar üzüyorsa Onur abin konuşsun istersen Gökhan'la.Ne dersin canım?

-Yok ablacığım düğün öncesi hiç bu konuyu dert etmeyin.Yine de teşekkür ederim.Zaten Gökhan geldiğim için çok mutlu.O boğucu halleri yanındayken yok.

-Tamam hayatım sen nasıl istersen öyle olsun.

-Betüşüm sen de birkaç gündür pek durgunsun canım.Sormayayım sormayayım diyorum ama ben de ablayım be kuzum yüreğim dayanmıyor deli kızımın şu hallerine.

-İyiyim ben abla.Gerçekten çok iyiyim.

-Yaa. Peki ben neden tam aksini hissediyorum ablam?

-Şey ben bir karar aldım da .Aslında düğünden sonra söyleyecektim ama madem konusu da açılmışken....

-Eeee?

-Nasıl bir karar bu Betül?Görünen o ki Sonay'ın bile haberi yok.

-Söylemişken beraber söylerim diye..Şey ben diplomamı aldım ya hani ..

-Evet canım kutlamamızı da yaptık ne güzel .Vatana millete hayırlı olsun .Evet?

-Iıı ben İzmirde ailemin yanında bir klinikte işe başlıyorum.İki hafta sonra.

-Ne?

-Nerede nerede?

-İzmirde.

-Hangi İzmir?

-Kaç tane İzmir var var abla.Egenin incisi İzmir.

-Allah Allah biz de biliyoruz herhalde Bir tane İzmir olduğunu Sonaycığım.Şurda kardeşimiz gidiyor senin takıldığın şeye bak.Ayrıca Egenin incisi de Muğla bir kere ama neyse şu an konumuz bu da değil.

-Doğru konumuz Betül'ün bizi terketmesi.

-Öyle demesene ya.

-Sonay haklı ama Betül.Neden ablam?

-Zaten okul uzadığı için Ankaradaydım abla biliyorsunuz.Bitince de İzmir'e dönmemin vaktidir diye düşündüm.Hem çalışmam lazım artık.

-Burada bulurduk sana iş.Niye öyle hemen karar verdin ki Betüşüm?

-Öyle gerekti abla.Yoruldum artık.Herkes için en iyisi böyle olacak sanırım.

-Sebep Ömer değil mi?

-Sonay lütfen.

-Ömer ha.Şehir değiştirecek kadar mı bu Ömer işi Betül?

-Yok artık abla.

-Var artık abla.

-Sonay ya!

-Ne var Betül?Doğru düzgün açıklama yapmadan bizi böyle arkanda bırakıp gidemezsin.En azından bizimle paylaş yanında olalım.

-Betül Sonay haklı.Bilmek istiyorum ablacığım.

-Abla düğün öncesi konuşmayalım bunları.

-Konuşalım canım.Şimdi konuşalım lütfen.

Konuştuk..Hava kararana üzerimizdeki şallar bizi ısıtmamaya başlayana kadar konuştuk.Betül anlattı .Biz anladık.Betül ağladı.Biz ağladık.Gidecekti turuncu güzelim.Ne yapalım mutlu olsun da uzak olsundu.Biz yine bulurduk birbirimizi.

Akacak göz yaşımız kalmayınca bu konuyu burada kapatıp bir daha üzülmemeye söz vererek geceyi sonlandırdık.Kızları yurtlarına bıraktıktan sonra ben de evime geçtim.Yarın topluca Muğla'ya gidiyorduk.Daha yakılacak kınamız,yapılacak düğünümüz vardı.

Yıldız dokunup bölümü oylamayı unutmayınız efenim🙏🏻

Oyunbozan TAMAMLANDI) IHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin