Bab 18

1K 124 30
                                    

What? The? Fuck?

"Jom pergi makan."

I don't need food, I need answers. "Tak nak."

"Jadi apa kau nak?"

"Explanation. Everything. Now."

"Tapi aku lapar. Can we at least have something to rush eating first? Bila aku lapar, I can't deliver my story well."

Aku mengalah. Gila punya dominating dia ni. Masalahnya aku bayangkan dia nak makan around KL ni je tapi the moment dia masuk je highway MEX, aku sudah mula berfikir di luar kepala kotak Adudu.

"Jangan risau. Kalau aku nak culik kau, aku bawak balik apartment aku je."

Dia singgah di McD Putrajaya tepi tasik itu dan beli drive-thru saja. Dia belanja aku Spicy Chicken McDeluxe manakala dia memesan Ayam Goreng McD dua ketul. Dua-dua set besar. Selepas itu dia park di jambatan yang dekat dengan Masjid Putra itu.

Kami berdua keluar dari kereta dan bersandar di but depan kereta dan makan makanan yang dipesan tadi. Tidak banyak kereta yang ada di situ jadi suasana tersebut memberikan kami sedikit sebanyak privasi.

"Apa benda kau nak tanya, silakan."

"Kau tak rogol aku?"

Dia ketawa besar ketika soalan itu keluar dari mulut aku. Apa yang kelakar, babik?! Ini soal maruah kut.

"Aku ada prinsip akulah. Kau ingat aku sehina tu ke? Aku mungkin kerja kotor macam pelacur tapi aku takkan buatlah kerja kotor tu semua."

"Then kenapa bontot aku boleh sakit masa tu? Apa yang kau buat kat aku malam tu?"

Dia menarik nafas berat dan dilepaskannya. Kemudian muka aku dipandangnya sekilas. Satu senyuman linear terlarik di wajahnya.

"Can I confess something?"

"What?" Jangan cakap dia suka aku. Please jangan cakap dia suka aku.

"I was this close untuk sentuh kau malam tu. The moment kau undress yourself drunkenly and kiss my whole face, I was like 'lauk dah ready' baik aku terkam je..."

"Then kau stop?"

"Yes. The moment kau sebut nama Danny. All that time, kau dok ratib nama dia je, Jonathan. Aku tahu kau memang dah lost masa tu."

"Seriuslah?!" Aku rasa muka aku memanas dan memerah.

"Betul. And untuk bontot kau tu, honestly aku takde clarifications yang make sense but before kau total collapse atas katil tu, you went to the bathroom and bila kau keluar, aku nampak kat toilet bowl tu memang ada macam darah sikit and lagi sadis is aku punya plunger holder tu patah sikit hujung dia. Damn, it was disgusting when I found that."

"Okay, fine stop there!" Kalau aku menangis sekarang ni pun, ianya sebab menanggung malu yang teramat. "Then the pictures?"

"The pictures? Well, sebab kau nampak cute bila kau tidur honestly. Aku tahu bunyi dia macam psycho but aku buat benda tu out of sanity jugak. Tak tipu aku memang regret. Kau nak maafkan ke tak, aku takkan paksa sebab aku tahu it is very immoral for me to do that. And even to use it against kau, damn aku tahu aku memang bodoh. Tapi percayalah, lepas kau keluar je kereta aku semalam, aku dapat a wake up thought and aku terus padan gambar-gambar tu. Aku nak call kau petang tadi to cancel tonight occasion tapi aku rasa it would owe me an apology to you."

Aku anggukkan saja.

"Pasal aku shirtless sebelah kau tu sebab, aku memang tak selesa tidur pakai baju. Tak sangka pulak kau akan sepanik tu. Tapi bila aku fikir balik, no wonderlah kau panik. Tapi aku sanggup bersumpah, aku tak apa-apakan kau langsung malam tu."

Spotlight (Razif Haydar 2)Where stories live. Discover now