TANIŞMA

365 23 0
                                    

  Aşk ; sandığın kadar değil,
           yandığın kadardır.

     Sabah horozları ötüşüyle birlikte kalktım.Güliz hâla uykunun kollarındaydı.Sonuçta dün uzun yoldan gelmişti.Ona güzel bir kahvaltı hazırlamaya karar verdim.Aşağı indiğimde mutfağa yöneldim.Çay için ketıla su koyup fişe taktım.Menemen için malzemeleri dolaptan çıkardım.Tavayı  ocağa koyup altını açtım.İlk olarak  biberlerimi doğrayıp tavaya yerleştirdim.Ardından domateslerimi koydum.Biraz  bekledikten sonra dört yumurtayı da kırdım.Ocağı kapatıp diğer kahvaltılıkları  avludaki masaya yerleştirdikten sonra işim bitmişti.Eksik var mı diye baktığımda çayı demlemeyi unutuğumu fark ettim. Hızla mutfağa  koşup çayı demledim.Demliğide masaya koyduğumda yengemin sesiyle ona döndüm.

-Ooo!Hangi dağda kurt öldü de bizim haberimiz yok.,dediğinde masaya yaklaştı.

-Aşk olsun yenge.Ben  kaç defa kahvaltı hazırladım.,dedim.Sesimin
alınmış gibi çıkmasına dikkat etmiştim.

-Şaka yaptım.,dediğinde yanağıma bir buse kondurdu.

-Ben gidip Güliz'i uyandırayım sen de dayımı uyandır.,dedim.

Odaya girdiğimde Güliz'i uyurken buldum.Yanına gidip çöktüm.

-Güliz  hadi uyan.,dediğimde sadece homurdandı.Öyle mi hanfendi?En iyisi bildiğimi okumaktı.Yoksa bu kız kalkmaz.Üzerine atladığımda altımda debelenmeye başladı.

-Kızım sen delirdin mi?Kemiklerimi kıracaksın.,dedi.

Üzerinden kalktığımda yataktan doğruldu.Sinirle bana döndüğünde ona sevimli görünmek için otuz iki diş gülümsedim.Beni öyle görünce o da gülümsedi.

-Hâla çocuk gibisin.,dediğinde pikeyi üzerinden atıp küçük bavuluna yöneldi.Dizlerinin altına da biten çiçek desenli elbisesini aldı.Paravanın arkasına geçip giyindikten sonra yanıma oturdu.

-Almira giyinmeyi düşünmüyor musum?

Üzerime baktığımda pijamalarımla olduğumu gördüm.Üstümü değişmeyi unutmuştum.Dolaba yönelip yeşil eteğimi ve beyaz tişörtümü alıp  paravanın arkasına  geçip giyindim.
Aşağı inip elimizi yüzü yıkadıktan sonra avluya çıktık.Dayım çoktan yerini almıştı. Güliz ile yan yana oturmuştuk. Günaydın vaslını bitirdiğimizde kahvaltıya başlamıştık.

-Dayı yarın ben Güliz ile şehre gitsem taşınmasına yardım ederim.,dedim.

-Tabiki.Güliz kızımız bize emanet.,dediğinde Güliz ile beraber birbirimize bakıp gülümsemiştik.
Kahvaltımıza devam ettik.
Dayıma baktığımda  gergin olduğunu fark etmiştim.

-Dayı sen iyi misin?,dediğimde yengemle aniden bakıştılar.Kesinlikle bir şey olmuştu.

-İyiyim Almira.Neden sordun?

Yüzündeki gerginlik sesine yansımıştı.

-Gergin görünüyorsun da.

-Dün biraz yorulmuş ondandır kızım.,diye atıldı yengem.

-Hadi öyle olsun.,dedim.İnanmadığımı beli ederek.

Telefonum çaldığında  kahvaltımı bitirmiştimArayan kişiye baktığımda yüzümde  bir gülümseme yayıldı.Telefonu açtım.

-Alo!Salih.,dedim.

-Esmer güzeli.Ne yapıyorsun?

-Kahvaltı sen?

Güliz'e döndüğümde göz devirdiğini gördüm.

-Uçaktayım.Bugün Mardin'e dönüyorum.

-Ciddi misin?

MÜPHEMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin