DENGE

277 18 0
                                    

Her yokuşun başında bir umut bekler insanı.

Sabah gözlerimi açmakta zorlanıyordum.Zorda olsa açtığım gözlerim yanıyordu.Yataktan kalktım.
Her yanım  sızlıyordu.Üstüm açık uyuduğumdan olmalı.Gün yeni ağrımıştı.Balkona çıkıp derin bir nefes verdim.Omzumda büyük bir yük  varmış gibi hissediyordum.
Banyoya girip sıcak bir duşun altına girdim.Sıcak ağrılarıma iyi gelmişti.
Kalbim sızlamaya başladığında gözyaşlarım tekrar akmaya başladı.
Ellerimin buruştuğunu gördüğümde duştan çıkmaya karar verdim.Bornuzumu sarınıp banyodan çıktım.Üzerime siyah pantolonumu ve bordo tişörtümü giydim.Saçlarımı açık bıraktım.Saat yeni altı buçuğa geliyordu.Şimdi Nebibe Teyze  uyanmıştır.Onun yanına gitmeye karar verdim.Yoksa tek başıma kafayı yiyecektim.Aşağı inip ona yardım ettim.Kahvaltı masasına çağırdığında
aç olmadığımı söyleyip odama çekildim.

         İKİ GÜN SONRA

Bugün Güliz'in istemeye geleceklerdi.
Bu yüzden erkenden buraya gelip hazırlıklara yardıma koyuldum.Olanları ne Salih'e ne de Güliz'e anlatmamıştım.Benim için özel günleri mahvolmasın.İkiside bende tuhaf bir şey olduğunu anlamışlardı ama üstelememişlerdi.
Olanları unutup Salih ve Güliz'in bu mutlu günlerinde mutlu olmalıydım.

Kapının çalmasıyla Güliz heyecanlı kapıya koştu.Aynadan kendisine çeki düzen veriyordu.Ben ve Seda Hoca'da ona gülüyorduk.Sonunda kapıyı açabilmişti.Salih'te onun kadar heyecanlı görünüyordu.İlk olarak Leyle Teyze,ardında elinde çiçek ve çikolata olan Salih içeriye girmişti.
Herkes yerilerine geçip kahvelerini içti.Sonunda Leyla Teyze Güliz'i istemişti.Salih çeketinden yüzükleri çıkartı.Yüzüklerini takıp kurdaleyi kesti Seda Hoca.Birbirlerine öyle güzel bakıyorlardı ki.Sahip olmadığım sevgiye sahiptirler.Onlara sarılıp tebrik ettim.Biraz daha oturduktan sonra Salih beni konağa bıraktı.Odama geçip üzerimi değiştirdim.Yatağa uzandım.İki gündür aynı şey yapıyordum zaten.Soyutlanmış gibiydim.Uyusam iyi olacaktı.Yarın Salih ve Güluz'in nikahına geç kalacaktım.

Salib ve Güliz sade bir nikahla
evlenmeye  karar vermişlerdi.Buna karşı çıktım.Salih ise bana düşüncelerini söylediğinde ona hak verdim.

-Ailemde olan sorunları biliyorsun.Eğer düğün yaparsak onlarda geleceklerdir ve ben bunu istemiyorum özellikle o adamın.
Hem Güliz'inde pek kimsesi yok.Onunla bu konuda konuştum.Bu konuda o da bana destek verdi.

Evet elleriyle yetinmeyi bilen bir ailem vardı.Hayat bazılarımız için çetin geçiyordu.

   Sabah uyanır uyanmaz duşa girdim.
Banyodan çıkıp pembe elbisemi giydim.Saçlarımı düzleştirdim.Siyah stiletomuda giyip sade bir makyaj yapıp odadan çıktım.Ne kadar ısrar etsemde Fatma Teyze beni Şinasi Amca'nın bırakmasını istediğinde Murat beni bırakacağını söylemişti.
Araça binip yola çıktık.Her zaman olduğu gibi sessiz bir yolculuk olmuştu.Araç durduğunda kemerimi çıkartmaya çalışıyordum.Pekte başarılı olduğumu söylemem.Murat bu boş çabamı görüp kemerimi çıkarmak için vana yaklaştı.Yan tarafıma uzanıp açacağı sırada yüzüme odaklandık.Sanki bir tereddüt içindeydi.Vama yakın olması başımı döndürmüştü.Gözlerini gözlerimden ayırmadı.

-Gözlerin neden bu kadar dolu dolu?,dediğinde irkildim.Beni okuyabiliyordu.

-Kardeşim evleniyor.Bu yüzündendir.,deyip paçayı kurtarmaya çalıştım.

Kemeri çözdüp eski konumunu aldı.Gözlerini benden almadan konuşmaya başladı.

-Birkaç gündür neden bu kadar dalgınsın?

Beni mi izliyordu yani?Ama neden?İnsan tahammül etmediği kişiyle neden ilgilenir ki?

-Neden umrunda ki?İnsan hayatında olmasını istemediği kişiyi umursamamalı.,dedim.

Sanki söylemekle söylememek arasında gidip geliyordu.

-Haklısın umrumda olmamalısın.,dediğinde tam iniyordum ki söylediğiyle duraksadım.

-Ama elimde olan bir şey değil.Seni umursamamaya çalışsamda bir yanım seni umursuyor.

Ciddi olup olmadığına emin olmak için tekrar ona döndüm.Sanki kendini çözmeye çalışıt gibiydi.Hiçbir şey demeden araçtan indim.Arkama bakmadan salona girdim.Salih siyah  damatlığıyla,Güliz ise prenses gelinliğiyle salonda bekliyordu.Sonunda nikah memuru geldiğinde Salih ve Güliz 'de yerlerine geçmişti.Ben ve Seda Hoca da onlara şahitlik ettik.Memur nikah cüzdanını Güliz'e vermişti.Onları tebrik ettikten sonra vedalaştık.Balayılarını İstanbul'da yapmaya karar vermişlerdi.Uçakları da yarım saat içinde kalkacaktı.Bu yüzden aceleyle
araça binip yola çıkmışlardı.

Konağa gitmeden önce mezarlığa gittim.Annemle biraz dertleştikten sonra kinağa geçtim.Nazlı ve Rojin avludaki divanda oturuyorlardı.Benide davet ettiklerine yanlarına geçtim.Nikahın nasıl geçtiğini sordular bende onları anlattım.Biraz daha konuştuktan sonra odama geçtim.Murat'ın söykedikleri aklıma düştü.Söylemek istediği neydi?

          Murat'tan

Almira bir şey demeden gittiğinde bir süre arkasından baktım.Neden düşünmeden konuşuyorsu?Ama ben sadece kalbimden geçeni söyledim.
Bana neler oluyor böyle?Neden bazen Almira'yı görmek istiyorum?Ya da neden kendimi işe veremiyorum?Bazen aniden aklıma geliyor.Gülümseyişi,konuşması,
saçları ve en önemlisi gözleri.Birkaç gündür iyi görünmüyordu.Ve bu da onunla daha çok ilgilenme isteği uyandırıyordu.Eskiden yaşadıklarını öğrendiğim için sempati beslediğimi sanıyordum ama bu ondan da öte bir şey.Ona yakın olmak istoyordum.Kalbinde bir yerim olsun istiyorum.Eskiden biri bana böyle bir şey söylese katıla katıla gülerdim.Ama şimdi...
Bu kız gerçekten dengemi bozuyordu.

UMARIM BEGENDINIZ.
YORUM YAPMAYI VE BEGENMEYI UNUTMAYIN...👍👍👍

MÜPHEMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin