KARAR

283 19 3
                                    

Hayat çok zalim bir öğretmendir.
Önce sınav yapar donra ders verir.

Hiç Güzel ve Çirkin masalını dinlediniz mi? Bende öyle bir masalın
içinde olmak isterdim.Gerçek bir aşk masalı. Güzel  aşık olduğu adımı  kalbindeki merhamet ve sevgisi  için aşık olmuştu. Bu yüden seviyorum bu masalı.Belki bir gün bende bulurum
çirkinimi.

  Salih'in bir işi olduğundan erken çıkmıştı.Bende onu uğurladıktan sonra boş bardakları yıkayıp yerleştirdim.Dış kapı çaldığında mutfaktan çıkıp kapı açtım. Yengem ile dayım da gelmişti.Neden bu kadar
solgun görünüyorlar ?Onlara divana geçip oturduklarında bende onların karşısına geçtim.Korkmaya başladım

-Solgun görünüyorsunuz.Siz iyi misiniz?
Sesim titremişti.Lütfen bir şey olmuş
olmasın.Dayım boğazını temizledikten sonra söze başladı.

-Almira... bizim sana söylemimiz gereken bir konu var.,dediğinde yengemin gözü dolmuştu.Ne oluyor burda?Kesin kötü bir şey olmuştu.

-Almira iki gün sonra seni istemeye geliyorlar.,dedi dayım.

Bu muydu yani?Bir an rahatladım.
Gerçekten kormuştum.Onları görünce bende kötü  bir şey  sandım.

-Bunda ne var dayı?Kabul etmem olur biter.,dediğimde dayım çaresiz bir bakış attı.

-Almira bu aşiretin kararı. Kabul etmek zorundasın kızım.Hayır deme lüksüne sahip değilsin.Biliyorsun ki Karaca ailesi ile Yılmaz ve Özdemir ailesi birbirine düşman.Aşirette bu düşmanlığa bir son vermek  için  aileler arasında bir bağ oluşturmak amaçıyla bu kararı verdiler.
Karaca ailesinin tek kızı sen olduğun için...

Dayımın sözünü kestim.

-Beni kurban olarak seçtiler.
Bu cümle beynimde yankılanmaya başladı.
Beni kurban olarak seçtiler.
Kurban...
Ben kurbanım...
Kurban...
 
-Dayı en fazla ne yapabilirler ki?

-Almira bu insanların ne yapacak belli olmaz.,dedi yengem.Onlarda çökmüş görünüyorlardı.

-Polise gideriz.,dediğimde dayıma baktım.Sanki bu birkaç dakika da yaşlanmış görünüyordu.

-Onlar çok güçlü insanlar Almira.
Pek bir şey yapamazlar.,dediğinde umudum bir uçurtmanın ipine takılıp uçup gitti.

Buna asla izin veremem o iğrenç adamın pislikleri için kendimi onların
önüne atamam.
Bu ne saçmalık böyle.Kaçıncı yüzyılda yaşıyoruz. Reddedersem ne yapabilir ki?öldüreceklerse öldürsünler.Evlenmektense bunu yeğlerim.Bile bile karanlık bir kuyuya atlayamam.Hayatım düzene girmişken...
Hayır,hayır.Asla olmaz.
Yengemin elimi sıkmasıyla kendime geldim.

-Almira kaç git burdan.,dedi yengem.
O kadar umutsuz mu?Kaçmaktan başka şansım  yok mu?Kaçtım diyelim
peki dayım ve yengem onlara ne yaparlar?

-Dayı ben kaçamam.Bunu yapamam.,dediğimde gözyaşlarım akmaya başladı.

Bu kadar bencil olamam.Dayım ve yengemi tehliye atamam.Salih'ten de yardım isteyemem.Ona hep yük oldum.Her sıkıntımda benim yanımdaydı.Ama onu da bu sıkıntıma ortak edemem.Bu sefer tek başınayım.

-Ne saçmalıyorsun kızım?,dedi dayım.
Gergin görünüyorlardı.Dayım ve yengem birbirlerine baktılar.Yüzlerindeki ifadeden çaresizliği görebiliyordum.

Peki ben şimdi ne yapacağım?Yavaşça divandan kalktım.Eve girip odama çekildim. Kapıya yaslandım.Gözyaşlarım istemsiz akmaya başladığında yere çömeldim.Ayaklarımı karnına çekip kollarımla bacaklarımı bağladım.
Eğer annem yaşasaydı hayatım farklı olur muydu?düşünürdüm.Ama  o adam hayatta olduktan sonra asla  mutlu olmama izin vermeyecekti.
Ne kadar ağladığımı bilmiyorum ama
göz pınarlarım kurumuştu.Ağlamaktan yorgun düştüğümden kendimi yatağa attım.
Cenin pozisyonuna girdim.Pikeyi üzerime alacak güçüm dahi yoktu.
Göz kapaklarım istemsizce kapanmaya başlamıştı.
Daha fazla direnemedim.Kendimi uykunun huzurlu kollarına bıraktım.
  

     
             MURA'TAN

-Siz ne  dediğinizin farkında mısınız acaba?,diye bağırdım.
 
Annem babam gelmiş bana hayatımızı mahveden adamın kızıyla evlenmek zorunda olduğumu söylüyorlar. Ne çabuk unutular çektiğimiz sıkıntıları ,o adamı.

-Bak oğlum!Biliyorum istemiyorsun ama  aşiretin kararından döndürmek imkansız.,dedi annem.

Annemi haklı olduğunu biliyorum ama hayatımı başkaların verdiği karar için  mahvedemem.

O  kızla evlenmek demek o adama yenilmek demekti.Neden anlamıyorlar?

-Biliyormuş gibi konuşma. Bunu reddedersen aşiretleri karşımıza almış olacağız.,dedi babam.

Aşiretin kararı olduğunu öğrendiğimde bu karara uymaaktan başka bir şansım  olmadığını anlamıştım.Ama bu kadar kolay olmamalıydı.

-Kabul ederim ama bir şartla.,dediğimde tüm aile üyeleri beklentiyle bana baktılar.




Sizce şartı ne olabilir?
Almira evlenmenek için nasıl bir
çözüm bulacak?
Yorumlarda  yazmayı unutmayın...
👏👏👏

MÜPHEMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin