Büyük konuştuğu yerden imtihan
olurmuş insanoğlu."Asla" dediğimiz ne varsa kapının ardındaymış meğerse.Murat'tan
Bugün şirketeki işimi bitirmiş dünki
sorun için köye gelmiştik.Bu görüşme umduğumdan farklı geçmişti.Yani azarlamayı düşündüğüm kişi tarafından azarlandığım düşünürsek
kesinlikle çok garip ve sinir bozucuydu. Ben Murat Yılmaz.Ve bir kız tarafından azarlandım.Kız yapmacık gülüşüyle yanımdan geçip gittiğinde içimden derin bir oh çektim.Bu kız burda daha fazla kalsaydı sakin pozisyondan sıyrılıp hınçımı ondan alırdım.Muhtar gergin havanın dağılması için açıklamaya koyulmuştu.
-Kusura bakmayın Mira kızım bu konuda biraz hassas.,dediğinde kendime hakim olamadım.
-Ne zamandan beri kadınlar erkek işine karışır oldu.,dedim.Sakin olmaya çalışarak.Muhtar ne deyeceğini bilmediğinden yerinde kıvrandı.
-Mira bu köyün kızı efendim.Eskiden olsa biz de sizin gibi düşünüyorduk ama zaman geçtikçe bizim için yaptıklarından sonra böyle konularda ondan yardım isteriz.,sesindeki minnet hissediliyordu.Bu köylüleri etkileyecek ne yapmıştı da onu koruyorlardı bu kızı.Emre de benimle
aynı düşüncede olacak ki manidar bir soru sordu.-Ne yaptı ki bu kız?,dediğinde muhtar tebesüm etti.Bu neydi şimdi.Adam bu kızdan bahsedildiğinde yüzünde tuhaf bir duygu beliriyordu.
-Efendim o geldiğiniz yolu için ben kaç dilekçe verdim yapılsın diye ama cevap alamadım.Mira kızım bunu öğrenince belediyeye gidip yol için bizzat konuştu görevliyle iki üç hafta sonra yollar yapılmaya başlandı.
Sadece bu değil bir ara okula gittim.Okulda doğru düzgün çocuk yok.Müdüre sorduğumda masraflar çok olduğundan çocuklar okula gidemiyorlar.Mira kızım çocuklar için internette bir site kurup para topladı.Okula gidemeyen çocuklar için umut oldu.Anlayacağınız bizim için yapmadığı şey kalmadı.,dedi.Dördümüzde şaşırmıştık.Birbirimize baktıkan sonra muhtara döndük. Şaşkınlığımı üzerinden attım.Artık gitsek iyi olacak.
-Biz sorunu çözeriz.Siz yarın için işçilerin hazır olmalarını söyleyin.,dedim.
-Tabi ağam.,dedi.Rahatlamışa benziyordu.
Ben şöfor koltuğa geçtim.Aras yanıma Ahmet arkama onun yanında da Emre geçti.Köyden çıktığımızda Ahmet konuşmaya başladı.
-Kıza bak sen bizimle nasıl tartıştı ama.,
Ardından Emre atıldı.-O adamı bu çıtkırıldım kız mı dövmüş diye düşünüyordum ki bizimle konuştundandaki yüz ifadesini gördüğümde korkmadım değil.,dediğinde hepimiz gülümsedik.
-Hele Murat'a bakarkenki yüz ifadesi.Kesin üzerine atlayacak diye ödüm koptu.,dedi Aras.
- Abiminde ona bakışını gördüğümde aralarında saman topu geçmişti resmen.,dedi Ahmet.
-Kız güzeldi ama.,diye atıldığında dikiz aynasından ona sert bir bakış attım.
-Bunu Nazlı öğrendiğinde ne diyecek merak ediyorum.,dediğimde.Emre paniklemişti.
-Eğer biriniden bunu duyarsam elimde kalırsınız ona göre.,diye kıvırmaya başlamıştı.
-Eee!Murat sen bir şey demedin ,dedi Aras.
-Ne dememi bekliyirsun ki.Kız tek kelimeyle sorunlu.,dedim.
-Ama güzel kız.Onunla evlenseydin ne olurdu acaba?,diye dalga geçtiğinde Aras'a sert bir bakış attıktan sonra yola döndüm.
-Allah yazdıysa bozsun.,dediğimde Ahmet ve Emre gülmemeye çalışsalarda pek başarılı oldukları söylenemezdi.
Eve gelene kadar dillerinden düşmemiştim.Bunların diline düşeceğinize ölün daha iyi.
****
ALİ SOYDünden beri düşünüyordum aşiretin verdiği kararı.Biricik yeğenimi kurban edemezdim.Bir çözüm bulmalıydım ama ne? Aslında bir çare bulmuştum ama o da binde bir ihtimaldi.Sabah erken kalkmıştım. Mutfakten gelen seslere bakılırsa Umay uyanmadığına göre Almira erken kalkmış olmalıydı.
Almira olanları öğrense çok üzülür.Bunu ondan ne kadar saklayabilirim ki.Umay olanları öğrenince bunu Almira'ya anlatmam kararı aldık.Umay uyanıp yanıma yaklaştı.
-Kendini bu kadar harap etme.Almira seni böyle görürse bir şeyler olduğunu anlar,dediğinde doğrulup elimin üzerindeki elini avucuma aldım.
-Haklısın hanım.Elimden geleni yaparım.,dediğimde Umay yataktan kalkıp dolaba yöneldi.Giyindikten sonra pijamalarını katlayıp dolaba
yerleştirdi.
-Şimdi ben aşağı iniceğim.Sende arkamdan gelirsin.,dedikten sonra odadan çıktı.Bende yataktan çıkıp Umay'ın benim için çıkardığı giysileri alıp giyinip odadan çıktım. Almira kahvaltı masasına geçip oturdum.Kahvatı sırasında Almira gerginliğimi fark etmiş ama telefon çalmasıyla Almira 'nın ilgisi telefona kaymıştı.Allahtan bir şey anlamamıştı
Kahvaltımı bitirdikten sonra köy minibüsüne binip merkeze gittim.
Ordanda taksiye binip şöfore gideceğim yerin adresini verdim. Beş on dakika sonra konağa gelmiştim.
Şöfore parasını verdikten sonra indim
Önceden aradığımdan dolayı korumalardan biri bana eşlik etmişti.Kemal'in çalışma odasına kadar geldiğimde koruma kapıyı çalmış içeri girmem için kapıyı açmıştı.İçeri girdiğimde yüzündeki alaycı gülümsemeyi gördüm.
Saçlarındaki kırlar dışında hiç değişmemişti.yerinden kıpırdamamıştı.Her zamanki gibi üsten bakıyordu bana.-Ooo!Kimleri görüyorum ben böyle.,dediğinde geldiğime pişman olmuştum ama hepsi Almira için.
Yeni bir bölümle karşınızdayım ..
Umarım beğenirsiniz.👍👍👍
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MÜPHEM
Chick-LitBir kadın hayatta ne ister? Almira bir tutam umut ve güven ister. Peki hayat ona nasıl süprizler hazırlar. Tek cevap kaderde saklı. Hayatı sorumluluktan ibaret sanana bi adam . Murat YILMAZ.Sorumluktan öteye gidemeyen bir hayat. Onlar için aşk k...