8.rész

468 28 0
                                    

Ahogy teltek a percek úgy oldódtam fel egyre jobban a professzor karjai között. Persze nem igazán mertem mozogni de néha mégis sikerült elérnem, hogy egy picivel még közelebb érezhessem magamhoz. A szuszogásából ítélve ő idő közben elaludt, a karja pedig lecsúszott a karomról a derekamra. Hosszú ujjai így már a hasamnál pihentek ami miatt még inkább elpirultam.

Szinte öröm mámorban úsztam, amikor is a cella ajtaját tartó zsanérok hangosan felvisítottak és egy sötét csuklyás alak lépett be aki egyenesen az ágy felé tartott. Apró sikoly hagyta el a számat, amire már a professzor is felébredt és valószínűleg ösztönösen még jobban magához szorított.

A csuklyás alak azonban sokkal gyorsabbnak és erősebbnek is bizonyult, mivel egy pillanat alatt ott termett mellettem és elkezdett magával rángatni. A csuklya leesett a fejéről, így láthatóvá vált hosszú szőke haja.

A professzor azonnal rávetette magát, minek következtében én kiszabadultam és a cella rácsainak ütköztem. Jó pár ütés érte mindkét felet én azonban nem tudtam közbe avatkozni. A korábbi sebeim még alapból mindig fájtak és az új ütközés sem tett jót nekik.

-Mit keresel itt Lucius?

-Nem hozzád jöttem, nekem csak a lány kell!

Már megint én? Hát nem arról volt szó, hogy neki nincs semmi dolga velem? A dulakodás kezdett egyre erőszakosabbá válni amikor az ajtóban megjelent a napi adagokat kiosztó manó. Csettintett egyet az ujjaival, mire a professzor lemerevedett és mozdulni sem bírt.

-Perselus én igazán igyekeztem jó házigazda lenni, de te nem könnyíted meg a dolgomat. Most pedig.. - megragadta a hajamat és könyörületet nem ismerve kirángatott engem a pincébe. Egy utolsó ijedt pillantást tudtam még váltani a professzorral, majd a cella ajtaja bezárult mögöttem. Lucius iszonyatosan tépte a hajamat, a jajgatáson kívül más nem is tudta elhagyni a számat.

Nem mentünk messzire, rögtön az első ajtón belökött és a falhoz szorított.

-Tudhattam volna, hogy te csak a bajt fogod hozni ránk! Talán ha most azonnal megölnélek megoldódna a probléma.

-Én nem tettem semmit, kérem..

-Óh dehogyisnem. Talán nem téged keres mindenki ebben a nyomorult országban? Ott kellett volna hagynom téged. Piton senkit sem érdekelne azon a félnótás öregemberen kívül. Bezzeg ha egy diák tűnik el azt már az újságok is megírják.

-Ez nem az én hibám, nem lehet minden az. Nem én akartam ide jönni, maga döntött így!

-Nem terveztem még el, hogy mit csinálok veled, de az biztos hogy nem úszod majd meg kevesebbel, mint én!

Most néztem meg igazán a férfi arcát. Tele volt karcolásokkal és mélyebb vágásokkal még a homloka és a nyaka is, a haján pedig piros foltokban éktelenkedett a saját vére.

-Mi történt?

-Mi történt? Hogy mi történt? Elárulom. Annak az idióta Greyback-nek meg kellett volna ölnie téged már az első napon. De ehelyett az az idióta elment és holmi jöttment idegeneknek kezdett el mesélni a legújabb szerzeményéről, vagyis rólad. Szerinted mennyi ideig tartott amíg a minisztérium emberei eljutottak hozzám? De engem ugyan nem kapnak el élve, én nem fogok az Azkabanban megrohadni.

Felpofozott, majd beletérdelt a hasamba, amitől összegörnyedtem de a hajamnál fogva felemelte a fejemet. Közben valahonnan előkerült egy kés is, amit ezután a torkomhoz szegezett.

-Most már félsz, ugye? Jobban is teszed. Ha az a szörnyszülött nem tudott veled játszani hát átveszem a helyét.

Végighúzta a kést a mellkasomon, kiszakítva ezzel a pulóveremet. A következő vágás már közvetlenül a bőrömet érte. A mély vágásból azonnal ömleni kezdett a vér. Próbáltam leguggolni, de olyan erősen nyomott a falhoz a lábával, hogy ez eredménytelennek bizonyult.

-Netán menni szeretnél valahova?

Elővette a pálcáját és egy mozdulattal a szemközti falhoz dobott engem. A bal vállam minden eddiginél jobban elkezdett fájni. Nem sokáig pihenhettem, mivel már ott is volt mellettem és a késsel végig vágta mindkét oldalamat, felszakítva ezzel a pár nappal ezelőtti sebeket is, amik már gyógyulóban voltak.

-Nem tetszik az arcod sem, talán azt is átszabhatnám kicsit. - a fülem alá nyomta a kést és erősen rányomta a bőrömre, majd végighúzta egészen az államig.

A pulóver már csak cafatokban lógott rajtam és szinte teljesen átitatódott a véremmel. Végre kaptam egy szusszanásnyi időt, így összerogytam a földre és igyekeztem egyenletesen lélegezni.

-Miattad kereshetek most egy új helyet. Ne aggódj, téged is viszlek magammal. Valakin mégis csak ki kell töltenem a dühömet, nem?

A helyzet zárásaként kétszer még belém rúgott, majd otthagyott a földön egyedül. Annyira elfáradtam a sok kiabálástól, hogy a fájdalom ellenére akár ott helyben is el tudtam volna aludni, de minden erőmmel azon voltam, hogy ez ne történjen meg.

Eltelhetett egy óra is mire ismét kinyílt az ajtó és a házimanó jelent meg előttem, cseppet sem barátságos arckifejezéssel. Csak úgy, mint pár nappal korábban most is visszalebegtetett a cella ajtajáig. Az ajtó kinyílt és a professzor azonnal hozzám sietett, a karjaiba vett és úgy vitt el a matracig.

-Elfogták a vérfarkast. És tudnak Lucius-ról is. Jönnek értünk. - minden erőmet elhasználtam erre a pár mondatra. Még egy halvány mosolyra is volt elég energiám.

A professzor először megvizsgálta az arcomat, benedvesítette a már korábban is használt fehér ing maradékát és letörölte a rászáradt vért az arcomról.

-Jobban meg kellene vizsgálnom, de ahhoz le kell vennünk a pulóverét.

Bólintottam és igyekeztem a segítségére lenni, bár nem volt túl nehéz dolga, mivel a pulcsiból alig maradt valami. Láttam a döbbenetet, ami kiült az arcára amikor meglátta a vágásokat. A szemembe nézett, de nem szólt semmit. Gyorsan letörölte a vér nagyját, majd a vállamat kezdte el tanulmányozni.

-A bal válla kiugrott, tudok segíteni rajta, de nem lesz túl kellemes.

Némán bólintottam és igyekeztem lelkileg felkészülni amennyire csak lehet.

-Tessék, itt a pokróc, harapjon rá, az majd segít.

Ráharaptam a pokrócra és elképzeltem, hogy egy másik helyen vagyok. Bárhol máshol, csak nem itt. A professzor letérdelt mellém, majd egy erőteljes mozdulattal visszatette a vállamat a helyére. Nem fájt annyira, mint hittem, de azért egy kicsit megkönnyeztem.

-Mozgassa meg egy kicsit.

-Fáj, de legalább már tudom mozgatni. Mi a diagnózis a többi sebemre?

-A vágások elég mélyek, de már nem véreznek, ami jó hír. Viszont valószínűleg elég sok vért vesztett. Jelenleg sajnos nem tehetek többet.

-Már nincs messze a felmentő sereg.

-Pihenjen le egy kicsit.

Óvatosan leheveredtem helyemre, a professzor pedig betakart a pokróccal és letelepedett mellém, hátát a falnak döntve.

-Mit mondott pontosan Lucius?

-Azt, hogy az egész ország miattam keres minket, még az újságok is tele vannak velünk. Menekülőre akarja fogni és minket is magával visz.

-Remélem sietnek.

-Biztosan így van. Maga szerint milyen képet tettek bele az újságba?

-Azt hiszem csak abban lehetünk biztosak, hogy nincs egy olyan kép, amelyen mind a ketten szerepelnénk.

-Ez most egy vicc akart lenni? Azt hiszem tényleg elég időt töltöttünk már itt.

-Ebben egyetérthetünk.

Azért magamban azt is megjegyeztem, hogy hiányozni fog a professzor közelsége. Még akkor is ha most néha az agyamra megy. Felpillantottam rá, minden erőmet összeszedve kihámoztam a karomat a takaró alól és megfogtam a kezét. Viszonzásul kicsit megszorította a kezemet és még mintha egy halvány mosolyt is láttam volna az arcán, bár azt könnyen lehet hogy már csak én képzeltem oda.

Tényleg hiányozni fog.

Annie Eaton és Piton professzorOnde histórias criam vida. Descubra agora