18.rész

412 21 0
                                    

Bár elszomorodtam egy pillanatra és kifejezetten magányosnak éreztem magam a félig sötét szobában, de amikor beugrott a professzor a korábban látott rózsaszín ruhában elkezdtem nevetni. Azt hiszem ez örökre az agyamba vésődött, már értem tavaly miért lett akkora pletyka az egészből, valóban vicces volt őt így látni. Hiszen ő mindig abban a hosszú fekete ruhákban járkál a kastélyban. A kastélyban, ahova nem mehetek vissza. A szomorúság erre a gondolatra ismét betámadott.

Kitámolyogtam a szobából és az étkezőben lazuló Sirius csodálkozva pillantott rám.

-Mi a baj? Ennyire rossz volt az óra?

-Nem, dehogyis. Az óra még félig sikeres is volt. Mellesleg Remus üdvözöl és azt üzeni sajnálja. Mire gondolt?

-Áh. Semmiség. Nem egyezett a véleményünk egy dologban és kicsit összekaptunk.

-Elmondod mi volt az?

-Dumbledore szeretné, ha ismét a Roxfort-ban tanítana, de ő nem akar visszamenni. Én persze mondtam, hogy mennyivel jobb lenne neki, meg hogy már nem úgy állnának hozzá, mint ezelőtt de nem hallgat rám.

-Dumbledore miért hívta vissza? Mi történt?

-Elég sötét idők járnak most a kastélyra. Az idei SVK tanárról kiderült egy s más. Azonnal le kellett őt váltaniuk, de még nincs meg az utódja.

-Mi történt és én miért nem tudok róla?

-Tegnap este itt járt Remus, de nem akartunk zavarni a zongorázás közben ezért inkább felmentünk a szobámba.

-Hallottátok?

-Nem tudtam, hogy tilos. Mindenesetre nagyon aggódom. Az idei tanár, Alastor Mordon igazából nem is önmaga volt. Az egyik halálfaló elfogta őt, még a nyáron és százfűlé-főzettel felvette az alakját. Hónapokon át sikerült eltitkolnia, hogy ki is ő valójában, de Piton leleplezte őt, miután észre vette, hogy folyamatosan tűnnek el a készletéből a főzethez szükséges alapanyagok. Illetve feltűnt neki Mordon különös viselkedése és sikerült megszereznie a flaskáját, amiből mindig ivott.

-De mi célja volt ezzel az egésszel?

-Ez még nem derült ki, azonnal az Azkabanba szállították és a kihallgatásig ott hagyják gondolkodni.

-De miért venné fel valaki egy roxforti tanár alakját, ha aztán nem tesz semmi rosszat?

-Lehet még nem jutott el addig, hogy tehessen valamit. Kiderült ugyan, hogy főbenjáró átkot mutatott be diákokon és a kivédésükre tanította őket, de többnyire mégis szerették a tanóráit.

-Nem hiszem, hogy ennyi lett volna a célja. Ha a diákok sikeresen kivédik az átkokat és küzdenek ellenük az egy halálfaló számára csak rossz lehet.

-Állítólag Harry sikeresen legyőzte az Imperius átkot az óráján, de még belegondolni is rossz, hogy valaki képes volt alkalmazni rajta. Mi lett volna ha megkínozza a Cruciatus-szal, mint tanítási módszer. Azt már nem tudta volna kivédeni.

-Mi van akkor, ha a Trimágus Tusa miatt választotta pont ezt az évet, hogy beférkőzzön a kastélyba?

-A Tusát, mint tudod elhalasztották a halálfalók nyílt támadása és az elrablásotok miatt.

-Tudom, de ez már az évnyitó után történt. Lehet volt egy terv, de újra kellett tervezni mindent a Tusa elmaradása miatt.

-Nem hiszem, tudhatták előre, hogy nagy port fog kavarni ha elrabolnak egy roxforti diákot és egy professzort.

Annie Eaton és Piton professzorDonde viven las historias. Descúbrelo ahora