- Разбира се!
Остана да виси във въздуха между тях, минавайки през ума на Юклиуд по няколко пъти. Мълчанието на Оливър си продължаваше и явно той търсеше думите, с които да започне. Чакаше търпеливо на мястото си, а капсулите на родителите ѝ се виждаха зад тях. Светлината от тях огряваше студеното подземие и осветяваше лицето на събеседника ѝ. Той най-сетне я погледна, но не започна да говори.
- Тогава ще те попитам. Защо ти трябвам в плана ти, да си отмъстиш на Силаена? - в очите му се разчете шок от чутото, но Юклиуд трябваше да знае.
- Това е част от плана. Той си е същият от самото начало с леки промени. Да спрем Лавендър! - той изчака малко, но когато се увери, че момичето ще го слуша само, продължи по-спокойно. - Не знам дали видя намигването ми преди да застана до баща ми, но исках да знаете, че аз поемам нещата след като ни разкриха. Всичко беше преструвка и го доказвам с това, че те оставих жива. Заклинанието за телепортация те отведе там в килията, а сега като спечелих доверието на тримата, ще ми е по-удобно. Нека да се върнем на плана.
Оливър отиде до масата в ъгъла и извади червената книга, както и няколко листа хартия. Юклиуд се приближи и взе един, като го огледа. Това бяха първите им стъпки, за да се върнат към основния план. Прочете ги няколко пъти, но тази най-отдолу я озадачи. Въпреки това щеше да изслуша момчето до себе си.
- Ние сме съюзници и сега първото, което трябва да направим е да си върнем Леонард Евъруайт! За това ще го направя аз, като ще се промъкна в Уимсклеър със заклинанието, което направих. Марик ще замине, за да види какво се случва с него още сутринта, а на връщане... Идва твоята роля! Така ще го накараме да си замълчи, а Лавендър ще бъдат изправени пред предизвикателство и ако не искат да си загубят свободата, ще трябва да прекъснат връзката си със Съда. А щом разберат и че Евъруайт е избягал, ще се появят именно тук... В града! Знаеш какво означава това, нали?!
- Ще се наложи да ги отпратят, колкото се може по-бързо.
Планът му имаше добро начало, а и щом Каел се върне, всичко ще си дойде на мястото. Но Оливър имаше и други планове, за които Юклиуд не беше сигурна как щяха да се осъществят.
Отново огледа листовете със записки, които бяха оградени, номерирани или изпълнени със стрелки. Защо не искаше да ѝ каже по-рано? Чакаше удобен момент? Реши да не задава въпроса, защото сега мислеше за точката на края на листа. Можеше ли да го направи наистина? Ами ако обърка нещо и провали плана? Не, не. Прекалено много мислеше! За да успеят, трябваше да се изправи срещу Марик Лавендър. Как ли би постъпил Лука в този момент? Само ако наистина беше до нея, щяха заедно да измислят нещо и да подпомогнат на Каел и Оливър. Но нямаше как да се случи това. Беше невъзможно.
- Значи сутринта заминава... Кога се връща? - подавайки листата на заклинателя, Юклиуд отдръпна падналия кичур коса от лицето си.
- Най-вероятно след няколко дни. Това ще са най-тежките за Евъруайт. Кой знае какво ще му направи?! Уимсклеър е на един ден път от тук, което значи че се върне след три или четири... - момчето забеляза, че в книгата се появява ново изречение и заклинание. - Какво по дяволите?!
Момичето се надвеси над рамото му и прочете появилото се туко-що обяснение. Заклинание за четене на мисли?! В ума ѝ изплуваха няколко неща. Ще го използват върху Каел, може дори някой друг. Зачуди се как ли си тестваха заклинанията, за да разберат дали действат. На другата страница под един параграф имаше още едно заклинание. Контрол на заклинател!
Оливър рязко затвори книгата и едва не я метна в стената отсреща. Какво означаваше всичко това?! Сигурно си мислеше, че ще направят нещо на Евъруайт, без значение на кого от тях! Каел беше в по-голяма опасност, отколкото до сега. Нямаха никакво време!
- Дори и да ги използват върху Леонард, няма да има особен ефект. Той вече ще разбере, заради истинктите си, пък и не се поддава толкова лесно... Има нещо странно в него... - заклинателят с лилавата коса, която вече не беше толкова стърчаща, както при първата им среща, се замисли. - Той притежава огромен контрол върху магията си, макар да не запомня лесно заклинания.
- Какво имаш предвид?
- Искам да кажа, че Леонард Евъруайт е от онзи тип заклинатели, които имат силна връзка с магията. Затова искам да го науча на мощните заклинания. Не всички могат да ги правят и се радвам, че в съюза ни има такава рядкост.
YOU ARE READING
Лорд Мистерия
Fantasy~ Продължението на "Принц Кошмар" ~ Всичко изглеждаше наред, но в дейтвителност нещата бяха извън контрол. Лабораторията подсилваше защитата си, а имението търсеше начин да се отърве от цялата каша. И то само заради трима. Или може би двама! Един? ...