Ianya minggu yang memenatkan buat para pelajar tahun dua Isaac High. Masing-masing struggle untuk exam mid year yang hanya berbaki dua minggu sahaja lagi.
Shiba : "Aaa.... Aku paling benci addmath. Kenapa mesti wujudnya subjek ini?"
Michi, Shiba dan Neru sedang mengulangkaji pelajaran bersama-sama.
Michi : "Kalau kau dah benci, aku tak boleh nak tolonglah macam itu."
Neru : "Aku cemburu dengan kau, Mitch. Kau study biasa-biasa tapi dapat result meletup."
Michi : "Siapa yang cakap aku study biasa-biasa? Mana ada aku study biasa-biasa."
Neru : "Apa? Betullah kan? Kau tengoklah diri kau sekarang ini. Daripada tadi asyik main pen sahaja."
Neru dan Shiba memandang ke arah Michi yang memang sedang bermain-main dengan pen menggunakan jarinya.
Michi : "Aku dekat sekolah sahaja macam ini. Sebab dah barai kena bebel dengan cikgu tadi."
Neru : "So dekat rumah pun kau study? Wau.... Pelajar contoh. Applause!"
Michi : "Kau kena tahu cara belajar kau dulu. Aku limit belajar dua jam sahaja. Lebih, aku dah tewas. Sebab itu, aku dekat rumah chill. Sebab aku dah penat tumpukan perhatian time cikgu mengajar. Kau orang, time cikgu mengajar lentok. Macam alien tak cukup oksigen sahaja aku tengok."
Neru dan Shiba hanya tersengeh kerang busuk. Lain kali, jangan di tegur bab-bab study ini. Memang dapat sebiji dengan Michi.
Neru : "Nak buat macam mana? Dah mengantuk. Lagi-lagi subjek history itu. Dengan aku-aku sekali jadi history dekat dalam kelas."
Shiba : "So cuti ini kita pergi study group dekat perpustakaan nak?
Michi : "Aku tak nak. Waktu macam ini, aku lagi suka duduk rumah."
Neru : "Alaa.... Kits orang perlukan mentor macam kau untuk mengajar kita orang."
Michi : "Kalau kau orang nak, datang rumah aku."
Shiba : "Kalau datang rumah kau, takut kita orang main gamelah pula nanti."
Michi : "Hmm.... Aku ada satu plan."
Michi pun berbincang dengan mereka berdua tentang lokasi untuk mereka mengulangkaji.
🌸🌸🌸
Pada hari kejadian, mereka sudah berada di lokasi sasaran.
'Tok! Tok!'
Ruelle : "Siapa pula yang datang ini?"
Buka sahaja pintu, ianya Nammy, Neru, Shiba dan Michi telah terpacak dihadapan pintu rumah Ruelle.
Neru : "Hai, cik puan presiden!"
Ruelle terus membuat muka annoying melihat mereka berempat yang dengan muka tak malunya menyapa Ruelle dirumahnya.
Ruelle : "Apa yang kau orang buat ini? Kalau nak kacau aku, pergi balik. Aku tak kuasa nak layan kau orang semua."
Ruelle dengan pantasnya hendak menutup pintu rumahnya. Namun Shiba sempat menghalangnya.
Shiba : "Eh? Kita orang nak ajak study group."
YOU ARE READING
White Truffle©
RomanceGENRE (ROMANCE/HUMOR/FRIENDSHIP) "Janji dengan saya yang awak takkan lupakan saya ye, Mi-chan?" Itulah janji yang telah di buat antara dua orang rakan karib yang bergelar U-chan kepada Mi-chan sebelum mereka terpisah. Namun akhirnya, dia yang berjan...