Bab 16 : Luar Kawalan

104 27 0
                                    

Malam tersebut, Ruelle nampak sangat marah. Dia langsung tak bergaul dengan sesiapa.

Shiba : "Hei, Michi. Kau buat apa dengan Kyu?"

Michi : "Tak ada apa-apa."

Neru : "Tipu...."

Michi : "Betullah. Hal kecil sahaja...."

Neru : "Kau couple dengan Kyu ke sekarang ini?"

Michi : "Haa.... Bukan couple. Cuma minta tolong."

Neru : "Minta tolong?"

Michi : "Minta tolong couple dengan aku."

Shiba terus membuat muka bengang ke arah Michi.

Shiba : "Apa yang kau fikir kau tengah buat ini, Mitch?"

Neru : "Okey, minta tolong couple dan bercouple. Ada perbezaan ke?"

Michi : "Aku bermasalah dalam hubungan cinta ini. So aku minta tolong dia."

Shiba : "Kau sini! Biar aku basuh kepala kau itu! Kalau nak ajar bercinta, aku pun boleh!"

Shiba keras mengheret Michi ke dalam bilik dengan hati yang membara.

Shiba : "Nak kena budak nakal ini."

Michi : "Kau percaya ke apa yang aku cakap itu?"

Sebaik sahaja mendengar persoalan Michi, hati Shiba bertambah membara.

Shiba : "Gragh! Dia ini...! Apa rancangan kau sebenarnya? Tak akan kau dah mengalah dengan Ruelle?"

Michi : "Ini effort akulah."

Shiba : "Okey, apa plan kau?"

Michi : "Aku sengaja suruh Kyu berlakon jadi girlfriend aku. Untuk ubah persepsi orang."

Shiba : "Tentang kau dengan Ruelle?"

Michi : "Ye. Itu satu, satu lagi... aku memang sengaja nak tengok, betul ke Ruelle tak ada perasaan dekat aku?"

Shiba : "Oh god.... Itu rancangan yang sangat bernas. Tapi kau tahu yang dia sangat marah tadi?"

Michi : "Tahu. Kalau betullah dia tak ada apa-apa perasaan dekat aku, esok dia tak akan berlagak minta attention."

Shiba : "Ahahah, kau ini teman lelaki yang sangat nakal."

Michi : "Aku sengaja."

Tiba-tiba kedengaran suara yang kurang senang didengari Michi.

Kyu : "Mi-kun? Di mana awak?"

Michi membuat muka malas sebaik sahaja mendengar suara gedik Kyu memanggilnya.

Michi : "Haa.... Dia dah datang."

Shiba : "Ianya rancangan kau kan? Pergi sendiri."

Lamtas Michi mengatur langkah keluar daripada bilik untuk berurusan dengan Kyu.

Michi : "Ye? Dan kenapa dengan nama Mi-kun?"

Kyu : "Kau nii memang naive tentang cinta ini. Ahahah.... Sinilah. Kita jalan-jalan dekat luar."

Tanpa segan silu, Kyu terus menarik tangan Michi dan mereka mengorak langkah berjalan keluar.

Kyu : "So Mi-kun, dah berapa lama kau dengan Ruelle bersama?"

White Truffle©Where stories live. Discover now