MATAHARI sudah terik. Daniel meregangkan badannya. Jam di dinding dikerling.
Pukul dua belas tengah hari. Daniel duduk di atas katil. Kepalanya seperti berpusing. Daniel rasa pening kepala. Ni mesti sebab tidur yang tidak berkualiti. Daniel terpaksa rajinkan dirinya untuk turun dari katil dan mencapai baju di dalam almari.
Pintu bilik air ditolak. Tanpa menutup semula pintu, Daniel menyangkut bajunya di penyangkut baju. T-shirt yang dipakai dicabut dan dicampak sesuka hati. Pili air tab mandi dipulas hingga maksimun. Tak lama kemudian, air mula penuh.
Daniel masuk ke dalam tab mandi.
Air sejuk mula menjadi suam dengan haba daripada Daniel.
Daniel menyelamkan kepalanya ke dalam air sejuk tersebut. Nyaman dan segar. Kemudian, Daniel kembali ke permukaan tab mandi. Rambut lebatnya mula basah.Minda Daniel mula segar. Dia pejamkan matanya dengan tenang. Daniel memang suka berendam. Nyaman.
Bunyi pintu bilik dibuka.
Daniel buka mata. Bila pening kepala, lupa yang biliknya sudah ada penghuni lain. Bila lupa mulalah main tak tutup pintu bilik air macam bilik ni hanya ada dia.
Daniel mengeluh. 'Go to Naufal's room, can't you?,' fikir Daniel.
"Lantaklah," Daniel malas kisah. Biarlah Aireen nampak badan dia yang seksi ni. Daniel okay je bab tayang aset ni. So... don't worry ok.
*gelak*
Nama Daniel diseru Aireen.
"Harraz Daniel?,"
Daniel tidak menyahut. Aireen yang berada di luar bilik air mengerutkan dahinya. Mana Daniel ni? Aireen tutup pintu bilik. Aireen panggil Daniel sekali lagi.
"Harraz?,"
Bilik itu hanya sepi. Daniel juga sengaja tidak memberikan respon. Air tidak dibuka jadi Aireen tak tahu yang Daniel ada dalam bilik air.
Aireen melangkah masuk. 'Ada ke lelaki tu keluar tadi? Harraz tu dah bangun eh?,' fikir Aireen hairan.
Aireen melintasi pintu bilik air yang terbuka. Aireen terhenti.
"Kejap," gumam Aireen.
Aireen berundur. Sah dah! Daniel ada dalam bilik air. 'Aku panggil tak jawab. Rupanya kau tengah sedap berendam dalam tab rupanya. Dahlah tak reti tutup pintu,' bebel Aireen dalam hati.
Aireen tidak menghadap Daniel tetapi dia berada di hadapan pintu bilil air. Tanpa memandang Daniel, Aireen buka mulut.
"Harraz, saya nak minta izin keluar rumah boleh?," tanya Aireen dengan nada sopan.
Daniel tidak menjawab. Aireen hanya dipandang kosong. Daniel ubah posisinya--tangan yang diletak di tepi tab mandi--dibawa ke belakang leher.
"Ammara," nama Aireen dipanggil.
Aireen mendongak. Pemandangan di depan mata buat Aireen agak terkaku.
Rambut Daniel yang basah jatuh ke dahi membuatkan dia nampak makin seksi. Setitis-setitis air jatuh dari hujung rambut Daniel ke leher lalu... mengalir di atas dada Daniel yang sempurna dengan enam ketul tersebut. Aireen menelan air liur. 'Apakah?,' komen Aireen dalam hati. Terkelu.
Titisan air yang lain pula menarik perhatian Aireen. Dari hujung rambut... jatuh ke hidung Daniel... dan cantik ke bibir Daniel yang... tersenyum sinis. Aireen tersentak lalu cepat-cepat menunduk.
'Ya Allah... Aireen, kau kenapa?,' Aireen mula menyumpah diri sendiri. Aireen harap sangat sekarang pipinya tidak membahang.
"Kau pandang apa?," tanya Daniel yang masih kekal dengan posisi 'seksinya'--kedua-dua belah tangan diletakkan dibelakang kepala sambil menyandar selamba di tab mandi.
YOU ARE READING
My Butterfly
Romance[COMPLETED] ... You are the light to my darkness. / / / / / / / / / / Kahwin paksa? Tak pelik bagi keluarga Ammara Aireen yang terlalu mengongkong. Aireen menunggu suatu hari di mana dia bebas daripada mereka. Kahw...