DANIEL berjalan terhuyung hayang menuju dapur. Pintu belakang dibuka setelah cubaan yang kali ke berapa. Entah kenapa tombol pintu itu seperti bergerak sendiri. Daniel hanya mempu memgeluh berat.Siap kau tombol pintu! Daniel tergelak sinis.
Pintu tersebut ditolak. Halaman belakang rumah dijejaki. Angin pada malam itu sungguh nyaman.
Kawasan kolam dihampiri. 'I am sure Ammara will be here and like always... Be a beauty she is,' Daniel tersenyum lucu.
Dia dah terlalu mabuk sampai tidak berapa waras. Kebiasaannya dia hanya akan memerhati namun kali ini Daniel memunculkan diri.
Daniel menepuk tangannya. "Wanna know something? You are my mermaid. You are pretty and you swimming like a pretty mermaid. I always look at you with awe... you know. It's like... You flip your tail and I... oh... I'm in insane to keep myself. By the way... You are beautiful," Daniel sendiri tak sedar apa yang dia merepekkan ni.
Aireen yang terkejut dengan kemunculan Daniel tiba-tiba terkaku. Daniel muncul dari kawasan gelap tanpa dia jangka. Gila tak terkejut kau?
"Sayang," sapa Daniel.
Aireen terkedu. Terus Aireen menyelam masuk ke dalam air apabila sedar keadaan dirinya yang kurang tertutup. Aireen terus rasa tak sedap hati. Daniel tergelak.
"Baby, I like you! Baby, I want you! I miss you!,'' lirik lagu mana dia rembat ni.
Daniel mula menghampiri birai kolam tersebut. Aireen hanya memandang Daniel dengan pandangan terkejut dan tak sangka. Kenapa dengan Daniel. Bila melihat langkah dan gaya Daniel... terus Aireen faham.
Daniel mabuk. Mabuk teruk!
Daniel dah tak nampak macam Daniel yang Aireen kenal dalam masa singkat ini. Daniel nampak serabut.
Mess.
Tak terurus.
Aireen mula mendongak memandang Daniel. Wajah Daniel mula berubah serius. "Ammara,'' nada Daniel sudah mendatar. Tiada lagi main-main seperti tadi.
YOU ARE READING
My Butterfly
Romance[COMPLETED] ... You are the light to my darkness. / / / / / / / / / / Kahwin paksa? Tak pelik bagi keluarga Ammara Aireen yang terlalu mengongkong. Aireen menunggu suatu hari di mana dia bebas daripada mereka. Kahw...