BÖLÜM 4.

48.2K 4K 4.9K
                                    

Sia - Titanium

BÖLÜM 4.


"Dilin değişime etki eden sebepleri kim sıralamak ister?" diye sormuştu Zümrüt Hoca.

"Din değişimi," demişti arkadan bir çocuk. "Teknoloji."

Başkası, "Göçler," diye eklemişti. "Coğrafya."

Yeşim, "Başka kültürler," demiş ve devam etmişti. "Savaşlar."

Zümrüt Hoca bilgisayardan konunun ismini tahtaya yazdıktan sonra ayağa kalkmıştı. Kendisini masaya yaslayarak, "Doğru," demişti hepsine. "Bunların hepsinin büyük etkileri var. Gruplar hâlinde çalışıp bu konuda proje hazırlamak ister misiniz? Daha kolay olur sizin için. Söylediğiniz şeyleri daha fazla açacaksınız. Onlara örnekler de vermeniz lazım. Gelecek haftaya bugün bekliyor olacağım dosyalarınızı."

"Hocam, grubu kendimiz mi seçeceğiz?"

"Hayır, ortalaması düşüklerle yüksek olan öğrenciler çalışacak birlikte. Sıralamanıza göre düzenleyeceğim."

Nail, "Ben sonuncuyum!" diye atıldı. "Birinci kim?" Birinci bendim... Sınıfta birinci, sözelciler arasında ikinci, tüm kolej dâhilinde ise üçüncüydüm.

Zümrüt Hoca, "Birinci, Güniz Işık Doğandemir," demişti. "Zaten geçen dönem de birinciydi. Umarım sana faydası dokunur, Nail."

Arkamı dönüp Nail'e bakmadım. Bu sırada teneffüs zili çalmış ve herkes ayaklanmıştı. Teneffüse çıkmadım çünkü bugün yine tüm dikkatler üzerimdeydi. Bulut hâlâ sadece beni takip ediyordu ve dün gece paylaştığı hikâyesini yetmemiş gibi profiline de sabitlemişti.

Aptal herifin tekiydi ve onun yüzünden tüm okul aramızda bir şeyler olduğunu sanıyordu.

Dedikodu Sitesi'ne en son dün bakmıştım ve hedefim bugün bakmamaktı. Her baktığımda kendimle ilgili çirkin iftiralarla karşı karşıya kalıyordum ve bundan nefret ediyordum.

Teneffüs bitmeden çantamdan çıkardığım Schogetten fındıklı çikolatamı açtım. Bu çikolata için günlerce aç kalabilirdim sanırım. En sevdiğimdi. En.

Yeşil paketini açıp kocaman ısırdığım sırada, "Yuh!" dedi tanıdık ses. "Paylaşmamak için çikolatasını yalayan çocuklara benzedin şu an."

Ağzımdaki kocaman parçayı öğütmeye çalışırken, "Çağan," diyebilmiştim zorlukla. "Senin ne işin var burada?"

Gelip önümdeki sırada tersine oturduğunda gözleri pakete kaymıştı. Gülümseyerek, "Schogetten kokusunu aldım," demişti alayla. "Umarım hepsini yalamamışsındır." Başımı iki yana sallayarak diğer tarafından kırıp ona uzattım. "Neden aşağıya inmiyorsun?"

Kaşlarımı havalandırdım. "Sence?"

"Ha," diyerek çikolatasını ısırdı ve çiğnemeye başladı. "Şu mesele. Umursama demeyeceğim çünkü çok çirkin şeyler yazıldı. Ama sitenin peşine düştü hocalar. Yakında bulunur ve şutlanır editörleri."

"Umarım," diyerek iç çektim.

Çağan tekrar çikolatadan kırıp ağzına attı. "Gelecek hafta doğum günü partim var. Gelsene."

"Sen sanırım Efe'yle düşman olmak istiyorsun."

Omuzlarını silkerek, "Bu okulda kimse benimle düşman olamaz," dedi. "Öğrenci temsilcinizim ben sizin. Kim benimle kötü olmak ister ki?"

"Yine de ben gelmesem daha iyi olur."

"Hadi ama!" diyerek tekrar çikolatamdan kırıp yedi. "Zaten daha günler var."

ROTAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin