Setkání, které mění život 44

31 0 0
                                    

Erin po několika dnech na nemocenské vyrazí opět do práce, avšak teď už je její místo až do porodu za psacím stolem nebo bude muset hodně škemrat, aby jí Voight pustil aspoň na menší akcičku třeba v dvojičce s Jayem nebo Voightem samotným, protože nikomu jinýmu Erin do ruky nesvěří. Všichni ostatní ji akorát mohou rozmazlovat, což Erin těší a zároveň i obdivuje jak jedno těhotenství dokáže muže dokonale pobláznit a proměnit na slintající a aportující bernardýny co od rána do večera vrtí ocasem a chtějí se lísat ke zdouvajícímu se bříšku, kde krásně rostou dvojčata a Erin ve čtvrtém měsíci vypadá jako když je už nejméně v šestém měsíci.

A v té době se v Chicagu koná každoroční ples policistů, hasičů a zdravotníků a jejich rodinných příslušníků. Pro mnohé a hlavně pro novináře, je to velkolepá akce, při které můžou své jednotky ještě více vyzdvihnout a třeba obměkčit své nadřízené, aby jim v dalším kvartálu zvýšili rozpočet nebo naopak přetáhl lidi k sobě. Ale není to jen o penězích a zviditelnění, někteří jen svými projevy děkují svým podřízeným za jejich odvedenou práci. Pak se to stočí i na rodiny příslušníků a za jejich trpělivost vůči svým ženám, mužům popřípadě vůči dcerám a synům. Dost často padají i slova, že tato práce je poslání a že každý padlý život záchranáře není prohra, ale poukazuje to na to, kolik životů bylo zachráněno a kolik ještě bude....

Večer se samozřejmě netočí jen kolem proslovů, fungují zde i doplňkové programy, jako na normálních plesích. Hosté dostanou večeři, dobré víno a poté další "stravování a následný pitný režim" se platí za hotové a mezi další zábavou je tombola, tanec a klábosení. Ale i tento "nudný" ples v sobě ukrývá jedno velké a neočekávané překvapení, které si zcela spontánně, ale dalo by se také říct bylo už na čase, připravil Jay.

Jay si toto překvapení nechává na pozdější a pokročilou hodinu, kdy už se sál začíná vylidňovat. V jednu chvíli se vypaří od stolu, kde sedí s Voightem a Erin a dojde k baru za barmankou, se kterou byl tak trochu domluven už předem. Barmanka mu podá puget růží. Jay jí poděkuje a vrátí se zpět ke stolu.

Erin:"Jejda... Vyloupil si květinářství?" zakření se.

Jay: "No skoro..." Pousměje se. "Já bych Vám chtěl teď něco říct... Nejdřív Vám Hanku... Vím, že se to dělá dříve, a nejlépe o samotě, ale lepší teď než nikdy... Dáte mi požehnání k tomu, abych Vaši dceru požádal o ruku?" zeptá se.

Hank se pousměje. "Vím, že si pro Erin ten praví... Budiž, pokus se o to." Usměje se.

Jay se taky pousměje a svou pozornost přenese na Erin. "Moje lásko, tuto žádost jsem odkládal už dost dlouho a mé smyšlené výmluvy na to, že jsme spolu krátce a že je třeba brzo, ale při naší práci nevíme dne ani hodiny... A tak by v tuto vzácnou chvíli kdy společně čekáme naše první potomky, zpečetil i oficiálně... Erin moc tě miluju a tak se tě ptám... lásko, vezmeš si mě?" zeptá se.

Erin se kření a pohladí si bříško. "Tak co miláčkové, myslíte, že tátovi řekneme ano...? Nehýbáte se, zvracet se mi taky nechce... No tak to znamená jediné tatínku... Ano, rádi si tě vezmeme." Řekne s úsměvem.
Jayovi se v tu chvíli hrozně uleví a z kytice, vezme jednu umělou růži, která slouží jako krytka na prstýnek a před zraky Erin a Hanka ji otevře a nasadí Erin krásný prstýnek. Erin si ho prohlídne a pak Jaye obejme a vroucně políbí. "Miluju tě..." Řekne a Jay jí vroucné polibky oplácí.

A když se jeden druhého nabaží, tak se slova chopí Voight. "Děti, tak vám gratuluji k zasnoubení a Jayi, tykej mi... Nemusíš být v soukromí tak konvexní, když v práci si také občas tykáme..." Pronese.Jay:"Dobře Hanku.... Těší mě." přiťuknou si se sklenkou.

Hank:"Že sis, ale dával na čas... Už jsem myslel, že to dostaneš rozkazem.." Pronese.

Jay: "Možná by to bylo lepší... Ale naštěstí jsem se rozhoupal sám." ušklíbne se.

Erin: "Tak ho nech už... Já jsem ráda, že se už vzpamatoval z prvotního šoku... To jsem ti ani neřekla co udělal když se to dozvěděl... " zakření se tajemně.

Hank:"No muselo to být asi něco zajímavého když na to vzpomínáš ještě teď... A podělíš - podělíte se o to?" zeptá se.

Erin: "....No já myslím, že na to bude ještě vhodnější doba.... A jednou tím budeme bavit děti..."

Hank:"Vy mě docela napínáte." Ušklíbne se.

Erin: "No to víš, já ti to řeknu a stane se vnoučato vražda..." ušklíbne se.

Hank: "No tak to už raději přestávám vyzvídat." Pronese.

Erin: "A co my? Nepůjdeme taky už? Už začínáme být unavení..."

Jay:"Jo, už bysme mohli, je pozdě..." přitaká.

Hank: "A ty nás rozvezeš viď zlato."

Erin: "No co jiného mi zbyde, když vy dva jsme nasávali." ušklíbne se.

Jay:"No museli jsme i za tebe, lásko." Řekne Jay a Voight si hned přisadí. "A taky na kuráž."

Hank:"No jo... Jen, abyste si hned nezačali krýt záda." Řekne a zakroutí hlavou. "Za chvíli se z Vás stanou nejlepší kámoši." Ušklíbne se.

Hank:"Už jsme, nevšimla sis?" poplácá Erin po ruce. ¨

Erin:"No jo. Už mám prstýnek, tak už je to v suchu." Řekne ironicky a vstane od stolu. "Si ještě odskočím a vy zatím zaplaňte, sejdeme se na recepci." Usměje se a políbí Jaye na tvář a odejde.

Hank:"Tak mi si dáme ještě jednoho panáka .... na dobrou noc ne?" zeptá se.

Jay:"Tvoje pozvání neodmítnu." zakření se.

Hank: "No samozřejmě...." Pronese, sbalí si věci, donesou na bar útratu, kterou zaplatí, dají si panáka a jdou na recepci. Erin dojde chvíli po nich a poté opustí ples a jedou domu. 

Chicago PD - Setkání, které mění životKde žijí příběhy. Začni objevovat