Jay byl celou dobu při vědomí, viděl co Appaloosa udělal Lewisovi a taky ví, že nikdo neví kde je a jak dlouho vydrží při vědomí s tím, když má kulky v hrudní a břišní dutině. A proto sebere všechny své síly, obtížně se postaví na nohy a odpotácí se ke stěně a stolu, kde by mohli být předmětyk tomu, aby něco mohl provést, ale není tam nic, ani trocha benzínu, nafty nebo hadry. Je tam jen nářadí a pár krabic, které oheň nerozpoutají a k tomu jsou ještě vlhké...
Jay si, ale pak uvědomí, že Lewis chtěl volat o pomoc, a mobil musí tady být. Vrátí se k Lewisovu tělu a rozhlídne se kolem něho a pak převrátí jeho tělo. Klekne si k němu aby si i zároveň na chvíli odpočinul a taky, aby odněkud vyštrachal ten zatracený mobil. Když ho objeví vezme si ho a podívá se na Lewise a zavře mu oči. Sice to jeho kamarád nebyl, ale nějakou tu zodpovědnost k němu přece cítí... Jayovo oblečení je již prosáklé krví, a z ruky, kterou si drží střelnou ránu, kape krev na podlahu. Jay si odemkne displej mobilu, ještě štěstí, že to nebylo na nějaké heslo. Poté najede na číselník a začne datlovat Antoniovo číslo, jenže když dá vytočit, tak mu mobil zahlásí, že zde není signál. "...Sakra..." zakleje a opět se ztěžka postaví na nohy a "plazí" se ven z haly a stále zkouší vytáčet ono číslo spásy. Bohužel se stále nic neděje a k tomu zjistí, že je tady Appaloosa zamkl. Musí proto najít jinou cestou ven, než úplně ztratí síly. A tak jde stále podél zdi, o kterou se přidržuje, aby udržel stabilitu...
Po několika minutách narazí na dveře, samozřejmě zase zamčené, je to opuštěná hala, tak co byste čekali. Kdyby byl Jay víc při síle, dveře by vyrazil, ale v tomto stavu by si mohl ještě více ublížit a tak mu nezbude nic jiného, než se poohlédnout po něčem co mu poslouží jako páčidlo. Mobil si strčí do kapsy, aby ho ještě nějak neponičil nebo nerozbil a snaží se něco najít, klidně stačí i kus nějaké trubky nebo jiného kovového materiálu. Jayovi se ale podaří najít jako zázrakem páčidlo, jako by tam na něho čekalo a přímo říkalo, seslalo mě samo nebe. Jay si ho vezme a jde s ním ke dveřím a snaží se je otevřít. Jenže tím jak minuty utíkají, se Jay dostává do šokového stavu, kterou začíná způsobovat ztráta krve, stává se čím dál víc malátným a na tom otevírání si vyplýtvává zbytky sil. Když dveře konečně povolí a on se může dostat ven, tak se jeho ostrý zrak se začíná měnit na neostrý až mlhovinu. Nohy mu stále více a více těžknou a motá se mu hlava. Pomalu začíná ovládání nad svým tělem ztrácet. Rukou, kterou si zase začal držet na břiše, pustí svisle podél těla a motavým krokem odchází od haly, dokud nevrazí do menšího sloupku a tak se jako kolem něho obtočí a sesune se k zemi. Párkrát se zhluboka nadechne a vytáhne z kapsy mobil a opět vyťuká Antoniovo číslo, háček je stále v tom, že dosud není v zóně aspoň slabého signálu. A tak se neohrabanými pohyby, které ho již spíše táhnou jen k zemi, vydává dál od továrny. V dáli slyší projíždějící vlak, tím pádem to vykazuje to, že nebude až tak daleko od nějaké silnice a železnice, ale zároveň ví, že se tam nedostane. Že pokud nebude mít signál zde, tak je odkázaný na smrt...
Za dalších pár minut už nezvládne žádný pohyb, jen dopadne na zasněženou zem, která by mohla omezit krvácení a uvést jeho tělo do stavu, kdy omezí své pochody a tudíž se omezení i krvácení a zvýší se šance na přežití, zůstane nehybně ležet. Naštěstí stále i v tomto stavu, ví, že musí nějakým způsobem dát vědět kolegům a tak svou ruku posunuje k mobilu, obdobně jako ruka z Adamcovi rodiny a poté zmáčkne zelený knoflíček - volat a spolední myšlenkou na Lindsay, upadne do bezvědomí...
ČTEŠ
Chicago PD - Setkání, které mění život
AcciónDva policisté, dvě jednotky, ale osud je svede dohromady jak v osobním, tak v profesním životě.