22.Bölüm

53 3 0
                                    

Sessizlik hiç bu kadar korkunç gelmemişti. Yalanda söyleyemezdim peki ne yapacaktım? Bakışlarımı bıçaktan çektim. ''Savaş.'' Dedim ama gerisini getiremedim. İçime oturan şey daha çok ağırlık yaptı. ''Savaş ne? Kim verdi bunu sana?'' Dedi. Umur bıçağı eline alıp çatık kaşlarıyla incelemeye başladı.

''Tasarımı fazlasıyla iyi.'' Dedi mırıldanarak. Haklıydı, tasarımı çok güzeldi ve çok keskindi. Mert'de çatık kaşlarıyla bıçağı Umur'un elinden alıp incelemeye başladı. ''Kim verdi bunu sana?'' Dedi Savaş tüm dikkati üstüne çekerek. Bastıra bastıra söylemişti.

''Kimse, ben buldum yolda.'' Dedim. Sesim sandığımdan kısık çıkmıştı. Savaş çalan telefonuyla bakışlarını benden ayırdı ve telefonuna döndü. Bakışları gittiği gibi üstümdeki ağırlıkta gitmişti. Rahat bir nefes verdim ama bu sefer Mert söze girdi.

''Kim verdi bunu Nisa?'' Dedi. Keşke bende sorunun cevabını bilsem, ama bilmiyorum işte. Savaş içeriye girdiğinde Mert'e döndüm. ''Ben buldum kimse vermedi.'' Dedim. Mert yüzünü sıvazlamaya başladı.

''Nerede buldun? Yani bu bıçağı rastgele bulma şansın yok.'' Dedi Emre. Emre sorgulama işte, daha Savaş sorgulayacak. ''Bilmiyorum.'' Dedim omuz silkerken. Savaş geri geldiğinde ona döndüm. Siniri gitmişti ama durgunlaşmış gibiydi.

''Benim acil bir işim çıktı, bir kaç gün Türkiye'de olmayacağım. Şimdi gitmem lazım.'' Dedi bir anda. Ne dedi o? Türkiye'de olmayacak mıydı? Hemde bir kaç gün. Savaş hızla ilerlemeye başladı, nereye gidiyor bu? Arkasına takılmak için ayağa kalktım ama Hande kolumdan tutup durdurdu beni.

''Hande bırak.'' Dedim kolumu çekerek ama daha sıkı tuttu. Neden gitmeme izin vermedi?

''Bırak gitsin işlerini halletsin.'' Dedi Hande. Kolumu handeden kurtardıktan sonra geri yerime oturdum. Gitmişti, hemde pat diye. Kimse dur demedi çünkü herkes işlerini halletmesini istiyordu. Cidden gitmişti. Hâlâ şoktaydım.

''Şaka yapıyor dimi? Yurt dışına gitmeyecek.'' Dedim diğerlerine doğru ama beni onaylayan olmamıştı. ''Gidecek. İki gün ver Savaş'a o halledir gelir.'' Dedi Umur. Zaten iki gün vermiştim. ''Ne işi? Neyi halledecek yurtdışında?'' Dedim sinirime hakim olamayarak.

''Düşünme bunları. Bıçaktan söz et sen.'' Dedi Umur. Yine mi bıçak. Ne bıçakmış bu da ya. Benim aklım Savaş'taydı bunlar bıçak diyordu. ''Buldum işte neyinden söz edeyim?'' Dedim tersleyerek. Cidden Savaş'ın pat diye gitmesi benim modumu değiştirmişti, belki kalsa kavga edecektik ama gitmesinden iyidir. ''Nisa ciddiyiz.'' Dedi Mert. Derin bir nefes aldım, iki gün verdim ona. İki günün ardından gelecekti zaten. ''Ciddiyim ben buldum. Ağaca saplanmıştı.'' Dedim. Mert yüzünü sıvazlarken Hande kolunu tuttu Mert'in. Bari başka şehre gitseydi, başka ülkeye değil. ''Nisa belki ciddiyetin farkında değilsin ama cidden bu bıçaklar çok iyi şeyler değil.'' Dedi Emre. Onun abi gibi davranıp, abi gibi konuşması insanı güvende hissettiriyordu. Tam bir abi ya da baba profili vardı onda. ''Ve o bıçakların sahibi.'' Diyerek ekledi Gece. Sahibi mi? Beni koruyan ve bıçak hediye eden kişi olmalı.

''Merak ettimde kim bu?'' Dedim ağızlarını yoklarken. Savaş söylememişti çünkü. Emre bakışlarını Mert'e çevirdi aynı şekilde Mert'de Umur'a. Emre'ninde bakışları Umur'a kayınca Umur kaşlarını çattı. ''Hadi ama ya. Neden hep bunlar benim başıma kalıyor?'' Dedi sinirle. Cidden hep böyle konular Umur'un başına kalıyordu. Umur derin bir nefes aldı ve bana döndü. ''Herkesin anlaşamadığı biri olur hatta birden fazla kişi. Bizimkide bu bıçakçılar ve Kaya. Bıçakçıyla bir anlaşma yaptık, bize karışamazdı ama sana böyle yapması... anlaşmayı bozuyor. Anlaşmada öyle normal dandik bir şey değil, bildiğin imzalar falan attılar. Ben resmi işleri sevmem o yüzden çok bilmem bu konuyu. Şimdi ne olacağını bilmiyoruz ama gidip bir göz dağı vermemiz gerek.'' Dedi sonlara doğru Emre'ye dönerken. Emre düşünüyordu, mantıklı gelmişti bu şey. ''Olabilir aslında.'' Dedi mırıldanarak. Mert'de başını sallamıştı bu duruma. ''En son Kaya'nın yanına gittiğimizde Savaş çok sinirlendi bu sefer ben yokum.'' Dedi Hande. Haklıydı, Savaş çok sinirlenmişti. Bu sefer bende yoktum işin içide. ''Hande haklı, bırakalımda Savaş halletsin.'' Diyerek destek çıktı Gece.

Siyahın Beyazı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin