Sara sibuk menaip sesuatu dan mencatat dalam buku hariannya.Kerjanya terhenti bila pintu bilik di ketuk berkali-kali.
"Masuk.."
"Hmmm cik ada orang hantar benda ni dekat cik tapi kitaorang tak tahu siapa ?"
Sara mengerutkan dahinya dan memandang kotak yang ada di tangan Nira.
"Hmmm tak apa awak tolong letak dekat meja tu , lunch nanti saya tengok.."
"Baiklah.."
Nira meletakkan kotak itu di atas meja dan keluar dari ruangan kerja Sara.
***
"Eh abang ! "
Adeed menoleh ke belakang.
"Siapa ?"
"Ni adik Sara ! Abang lupa erk ?"
"Ouh maaf abang tak berapa nak kenal sangat..kita jumpa baru sekali kan ? Kalau tak silap abanglah.."
Zara mengangguk kepalanya dan tersenyum manis.
"Ni zara nak pi mana ? Zara kerja dekat mana ?"
"Ouh Zara kerja dengan ayah.."
"Sama dengan kakaklah ?"
Zara menggelengkan kepala.
"Eh jom makan sama..Zara belum makan lagi kan ?"
"Jom.. memang Zara keluar nak pi makan pun tapi nampak abang tu yang Zara tegur abang"
***
Sara mengeliat beberapa kali sebelum dia berdiri dan memandang ke luar jendela.
Haihhh penatnya !
Sara mengemas barang-barang di atas meja kerjanya.Dia mengambil beg tangan dan telefon.
Sara terpandang kotak di atas meja yang Nira letakkan pagi tadi.
"Agak-agaknya apa benda dalam ni yeah ?"
Sara membelek-belek kotak itu sebelum membukanya.
"Gambar ?"
Sara mengeluarkan beberapa keping gambar dari kotak itu.
"Ni Adeed dengan tasya.. yang lain ni aku tak kenal ? Kenapa hantar dekat aku ? Salah alamat ni ?"
Sara meletakkan gambar-gambar tadi di dalam kotak dan menyimpannya di atas almari.
***
"Zara pesan makanan macam tiga orang makan ? Kita berdua sahajakan ?"
Zara hanya tersenyum.
"Jomlah makan ? Tunggu siapa lagi ?"
Zara hanya mengabaikan pelawaan Adeed dam terus mengintai-intai keluar jalan.
Zara tersenyum lebar bila dia berdiri dan melambai-lambai tangannya.
YOU ARE READING
Mr.Playboy vs Mrs.Philophobia [SlowUpdate]
Random[ slow update ] [ cover by me ] "Kau tu binatang ! Ada otak tapi tiada akal !"-Jerit Sara Mikayla. "Kalau aku binatang kau tu apa ? Tumbuhan ! Ouh kau kan pisang ada jantung tapi sayang tiada hati dan perasaan !"-Jerit Adeed Mikhail.