Kamal berlari masuk ke dalam lobi hospital mencari kelibat ibunya.
"Mak !"
Jerit Kamal bila dia terlihat ibunya sedang duduk menyandar dengan mata terpejam.
Kamal mendekati ibunya perlahan-lahan dan duduk di samping ibunya."Mak.."
Kamal mengejutkan ibunya.
"Eh bila Kamal sampai.."
Rohana bertanya sambil menyambut jabatan tangan anaknya.
"Macam mana boleh jadi macam ni mak ?"
"Entahlah.. mak takut bila Tasya sedar nanti dia dapat terima kenyataan atau tak ?
"Kenyataan apa ?"
"Hari tu Tasya bergegas keluar mak tanya pi mana ? Sya cuma cakap mama papa.. Rupanya mama papa Tasya ni terlibat dalam kemalangan..."
"Lepas tu ?"
"Huhhhhhhh...Diaorang meninggal dunia di tempat kejadian.Mak ni baru balik dari upacara pengebumian tadi."
"Habis tu Tasya langsung tak tahu ?"
Rohana mengelap air matanya dengan hujung tudungnya sambil mengangguk-angguk kepala.
"Assalamualaikum ?"
Kamal berdiri dan memandang lelaki di hadapannya.
"Waalaikumussalam.."
"Makcik macam mana keadaan Tasya sekarang ?"
"Tasya masih tak sedarkan diri Deed .."
Kamal mengetap bibirnya dan duduk semula sambil memandang lantai.
"Hmm ini anak makcik ? Saya Adeed .."
Adeed menghukurkan tangannya.
"Kamal.."
"Ouh yeahh makcik kalau penat bolehlah balik malam ni biar Adeed yang jaga Tasya."
"Biarlah Deed makcik masih sihat lagi ni nak jaga Tasya"
"Jangan macam tu makcik..Deed tahu makcik penat dah berapa hari dah makcik berjaga ? Ni makcik mesti kurang tidur ni"
"Makcik segan nak balik rumah Tasya.. semua sedara mara diaorang ada dekat sana."
Adeed mengangguk faham.
"Tak apa malam ni makcik dengan Kamal bermalam di rumah Adeed."
"Hisk tambah seganlah makcik.."
"Jangan seganlah makcik dengan Adeed, malam ni makcik rest esok makcik lagi jaga Tasya.Kita bergilir-gilir jaga Tasya sampai Tasya dah sedar."
Rohana mengangguk kepalanya tanda faham.
"Aku pun kena jaga kesihatan, aku kena ada di sisi Tasya , dia perlukan aku."
YOU ARE READING
Mr.Playboy vs Mrs.Philophobia [SlowUpdate]
Diversos[ slow update ] [ cover by me ] "Kau tu binatang ! Ada otak tapi tiada akal !"-Jerit Sara Mikayla. "Kalau aku binatang kau tu apa ? Tumbuhan ! Ouh kau kan pisang ada jantung tapi sayang tiada hati dan perasaan !"-Jerit Adeed Mikhail.