***
Adeed melepak di taman mini yang di hasilkan oleh para penuntut di kolej itu.
"Nama dia Sara Mikayla ?"—Tanya Adeed.
"Ya nama dia Sara Mikayla yang lain kami tak tahu..."—Kata Taufiq
"So ? Kau akan sahut cabaran ni ?"—Tanya Rafiq.
"Hello ! Ni Adeed Mikhail bin Dato' Khalid lah ! Pantang di cabar !"—Kata Adeed dengan penuh riak lagi.
"Ok aku bagi kau tempoh dua minggu kalau kau gagal buat dia jatuh cinta motor kau milik aku !"—Kata Rafiq.Adeed Mikhail di cabar oleh Rafiq Akhtar.Adeed Mikhail menggenggam tangannya.Senang sahaja nak mempermainkan budak low class macam Sara Mikayla itu.
"Tapi budak tu kan......."—Kata Taufiq.
"Kau jangan risau aku pastikan dia jatuh ke tangan aku"—Kata Adeed.Adeed Mikhail tinggalkan Rafiq dan Taufiq.
"Wei perempuan tu kan sebenarnya tak suka dengan lelaki...dia akan sentiasa bersikap dingin dengan lelaki"—Terang Taufiq.
"Biar betul ? Takkanlah ! Confirm dia jatuh juga dalam genggaman Adeed ! Kalau tak ? Motor berkuasa tinggi tu milik aku ! Huwakkk craving !"—Jerit Rafiq.Sara Mikayla mengeluh.Kemudian dia tersenyum sendirian di dalam biliknya.
"Dia ingat aku ni apa ? Perempuan murahan ! Adeed Mikhail kau pasti kalah dalam pertaruhan kau kali ?"—Detak hati Sara.
Sara bersyukur sangat ketika Rafiq mencabar Adeed dia berada di situ.Dia dengar segala perbualan mereka bertiga.Siap dia rakam lagi.
***
Adeed Mikhail seperti biasa menunggu kehadiran Sara Mikayla.Sudah setengah jam dia di situ menunggu kelibat Sara tapi langsung tak muncul-muncul juga.Akhirnya Adeed Mikhail mengeluh dia pun melangkah masuk ke dalam dewan kuliah mereka.Alangkah terkejutnya Adeed bila dia melihat Sara sedang duduk membaca di tempat duduk dia.
"Tak guna ! Awal pula dia masuk kali ni !"—Kata Adeed Mikhail.
***
"Ketepi !"—Kata Sara cuba menepis tangan Adeed yang menghalangnya untuk berjalan.
"Sekejap adik manis !"—Kata Adeed.
"Kau nak apa ! Bodoh !"—Marah Sara.
"Sara !"—Kata Melinda.
"Tak apa Mel biarkan dia panggil aku bodoh.. biar dia tahu yang aku ni ikhlas nak berkenalan dengan dia"—Kata Adeed sambil membuat muka seposen.Sara Mikayla menyampah melihat riak muka Adeed.Mahu sahaja dia menampar muka milik Adeed ni , tapi umi dia tak pernah ajar dia untuk mengasari orang.
"Macam ni aku terbeli tiket lebih ni untuk persembahan artis Korea...Aku beli enam tiket .. empat sudah ada tinggal dua orang lagi aku cari"—Kata Adeed.
"Omg ! Konsert Blackpink ? Hit you with that ddu ddu ddu ! Aku nak ! Aku nak !"—Kata Melinda dengan penuh keterujaan.
"Nah tiket untuk kau"—Kata Adeed.
"Omg ! Tiket VIP ? Arghhh ! Tak sabarnya nak pergi malam ni !"—Kata Melinda separuh menjerit.Adeed mengangkat keningnya dan memandang Sara.Sara yang dari tadi mengalihkan pandangan dia ke tempat lain.Perasaan benci dia semakin bertambah !
"Jomlah Sara ! Sara ! Please !"—Rayu Melinda.
"Tak nak ! Buang masa saja benda tu !"—Kata Sara.
"Jomlah kau tak kesiankah dekat aku ? Malam ni aku pi satu orang dengan Adeed with his genk ?—Pujuk Melinda.Berjam-jam Melinda memujuk Sara supaya dia ikut malam ni.Lagipun tiket di tempat dia ada dua.Dia tahu yang Adeed nak sangat tengok yang Sara datang malam ni bersama dia.
"Okay tapi kau janji malam ni kau hantar aku lagipun susahlah nak cari tumpangan nak balik rumah ikut grab mahal"—Keluh Sara.
"Orite dun worry !"—Saja Melinda buat lawak.***
Seperti yang di janjikan mereka berdua pun datang ke konsert itu.
Mereka berada di barisan hadapan maklumlah tiket VIP tu ! Adeed Mikhail , Rafiq dan Taufiq pun ada.***
"Sorry Sara tetiba pula aku ada emergency call malam ni !"—Kata Melinda.
"Jadi kau tak dapat hantar aku ?"—Tanya Sara dan Melinda mengangguk kepalanya.
"Sorry babe !"—Kata Melinda.Melinda terus beredar dari situ.Sara mengeluh dan dia pun pergi ke perhentian bas.
Sara Mikayla merengus kasar.Sudah sejam dia di situ tapi satu kereta pun tak ada yang lalu.Malang apakah pula malam ni ! Gumam Sara.
Tit ! Tit ! Bunyi hon kereta.Sara mengangkat mukanya dengan malas dia melihat lelaki di dalam kereta.
"Kau buat apa dekat sini ?"—Tanya Adeed.
"Sayang ada otak tapi tiada akal ! Jelas-jelas aku dekat bus stop ni confirm confirm lah aku tunggu kereta ! Aduhai Mak !"—Rungut Sara.
"Kalau malam macam ni memang susah nak cari kereta meh lah tumpang dengan aku..jangan risau aku takkan buat apa-apa dekat kau"—Kata Adeed
"Tak payahlah ! Rasanya aku baik lagi aku mereput di sini daripada ikut dengan kau !"—Kata Sara.Sara mengambil beg dia dan terus melangkah tinggalkan Adeed.Adeed dengan pantas menyambar tangan Sara.
Sara merentap kasar tangannya.Sara merengus geram.Sara menolak Adeed.
"Jangan ganggu aku !"—Jerit Sara.
Adeed menumbuk tanah itu kemudian dia berlari kejar Sara.
"Kau nak apa lagi !"—Jerit Sara.
Adeed menarik kasar tangan Sara pergi ke keretanya.
"Woi !"—Jerit satu orang lelaki itu.
Tindakan Adeed terhenti.Sara pun menoleh ke belakang.
"Kakak ok kah ? Tak guna kau !"—Jerit lelaki itu.
"Fareez ? Buat apa dekat sini"—Tanya Sara.
"Kau kenal lelaki ni ? Kau ! Kau kenalkah perempuan ni !"—Tanya Adeed.
"Ni kakak aku ! Kalau kau kacau lagi kakak aku ! Aku tumbuk kau !"—Jerit Fareez.
"Tumbuklah !"—Kata Adeed.Adeed tersungkur jatuh mencium bumi.
Fareez menarik tangan Sara masuk ke dalam kereta.
YOU ARE READING
Mr.Playboy vs Mrs.Philophobia [SlowUpdate]
De Todo[ slow update ] [ cover by me ] "Kau tu binatang ! Ada otak tapi tiada akal !"-Jerit Sara Mikayla. "Kalau aku binatang kau tu apa ? Tumbuhan ! Ouh kau kan pisang ada jantung tapi sayang tiada hati dan perasaan !"-Jerit Adeed Mikhail.