Kepala Adeed berpusing-pusing mencari jawapan.Dia nak bertanya terus dengan mama tapi dia takut.
Siapa Aneesa Amani ? Aku ada kembar ? Aku ada adik ? Tapi mana dia ? Apa yang terjadi sebenarnya ?
Soalan itu asyik berlegar-legar di segenap otaknya.
"Yang Deed terjenguk-jenguk ni dah kenapa ?"
Adeed tersenyum memandang mamanya.Adeed menggeleng-gelengkan kepalanya.
"Mama belum tanya lagi Adeed dah geleng-geleng kepala kenapa ?"
"Mama tak keluar lagi ?"
"Kenapa tanya ? Nak join sekali ?"
"Tak nak.."
"Okaylah mama nak jalan dah ni , sebelum tu ! sementara Bu Suri tiada dalam rumah ni tolonglah kemas , bersih-bersih dalam rumah ni okay ?"
Adeed dengan lagu mengangguk kepalanya.Dia menghantar mama sampai ke pintu hadapan rumah.Adeed menunggu sampai kelibat kereta milik mama dia dah berlalu barulah dia laju-laju menutup pintu rumah tu dan terus naik ke atas.
Macam biasa dia mula mencari sesuatu di segenap ruang bilik itu.Tanpa ada yanh tertinggal.Tapi pencariannya kali ini gagal tiada apa yang dia jumpa.
"Ataupun benda penting mama sorok dekat bilik diaorang bukan ?"
***
"Reza ?"
Tegur Sara daripada belakang.Reza tersenyum dan berdiri.
"Tunggu siapa ?"
"Tunggu cik.."
"Buat apa ?"
"Tak ada saja-saja nak berbual dengan bos .."
"Ouh dah lunch ke belum ? Kalau belum jom makan sama"
Reza tersenyum lebar mendengar pelawaan Sara.Mereka berdua berjalan menuju ke restoran yang berada di hadapan pejabat mereka.
Selesai memesan makanan.Sara memulakan perbualan mereka.
"Sebelum Reza kerja dekat mana ?"
"Sebelum ni kerja dekat Sabah lepas tu pulanh semenanjung ni sebab family dah tak benarkan kerja jauh-jauh"
Sara mengangguk kepalanya.
"Hmmm cik Sara ni dah berkahwinkah ?"
Sara hanya menggelengkan kepalanya.
"Kenapa belum berkahwin ?"
"Hmmmm saya tak ada lagi jawapan untuk soalan tu kenapa erk tanya ?"
"Tak ada saja-saja nak tahu..."
Selesai makan tengahari bersama.Sara menyuruh Reza menyambung pekerjaannya sebab dia ada kerja di luar pejabat.
YOU ARE READING
Mr.Playboy vs Mrs.Philophobia [SlowUpdate]
De Todo[ slow update ] [ cover by me ] "Kau tu binatang ! Ada otak tapi tiada akal !"-Jerit Sara Mikayla. "Kalau aku binatang kau tu apa ? Tumbuhan ! Ouh kau kan pisang ada jantung tapi sayang tiada hati dan perasaan !"-Jerit Adeed Mikhail.