Kringgggggggg ⏰
Adeed membuka matanya dan menggapai jam dan mematikan penggeramya.
Adeed bangun dan meraup wajahnya.Dia berdiri dan memperbetulkan bantalnya.Kemudian dia mengibarkan selimut dan melipat dengan rapi.
Selesai merapikan katilnya dia pun bergerak mengambil tuala mandi dan masuk ke dalam tandas.
🎶Fly me to the moon
And let me play among starsLet me see what spring is like
On jupiter and marsIn other words,hold my hand
In other words , darlin' kiss meFill my heart with song
And let me sing forever moreYou are all i along for
All i worship and adoreIn other words , please be true
In other words , i love you 🎶"Budak ni dari kecil langsung tidak berubah...tiap kali mandi pasti dia nyanyi"Bu Suri bermonolog sendiri.
Langkah Bu Suri terhenti bila dia masuk ke bilik Adeed.Pertama kali dia lihat bilik Adeed kemas dan rapi.Selalunya dia yang akan membebel dan mengemas bilik Adeed.
Pakaian kotor di letaknya dalam bakul.Katilnya kemas bantal dan selimut sudah tersusun rapi.
Bu Suri mengetuk pintu bilik mandi Adeed.Adeed pun mematikan air pancuran.
"Deed ! Nanti turun sarapan yeahhh"kata Bu Suri.
"Baik Bu !"Jerit Adeed
***.
Sepanjang cuti semester ni Sara hanya menghabiskan masanya di dalam bilik dengan membaca novel.
Ting ! 📳
Sara meletakkan novelnya di atas tilam dan menggapai telefonnya.
Sara mengerutkan dahinya apabila dia melihat nama yang tertera di kaca skrin telefonnya itu adalah Adeed.
*✉️*
Gud afternoon Miss Sara.Tengah buat apa sekarang ni ? - Adeed Malaikat 🍂
Tak da buat apa²... Knp tanya ? Jin mana rasuk kau ni ? Tiba² text aku ?- Sara Witch 😒
Jin kau Sara yang rasuk aku... Klau bukan jin kau takkan lh gila otak aku nak msej kau !-Adeed Malaikat 🍂
Dah lh Deed ! Baik kau pi berubat lh sblum melarat sakit kau ni ! Aku sibuk skrg ni jngn ganggu aku !-Sara Witch 😒
Okayy bye ...... 😗-Adeed Malaikat 🍂
*✉️*
"Gila apa Adeed tiba-tiba hantar mesej dekat aku."Getus hati Sara.
***
Adeed tersenyum puas setelah dia dapat balasan mesej daripada Sara.
"Haihhhhhhhhhhhh ! Cepatlah habis cuti ni ! Aku bosan arghhhhhhhhhhh !"Jerit Adeed.
Bu Suri yang mendengar jeritan Adeed lantas laju berlari menaiki anak tangga.
"Deed ! Adeed !"Bu Suri membuka pintu bilik Adeed.
YOU ARE READING
Mr.Playboy vs Mrs.Philophobia [SlowUpdate]
Random[ slow update ] [ cover by me ] "Kau tu binatang ! Ada otak tapi tiada akal !"-Jerit Sara Mikayla. "Kalau aku binatang kau tu apa ? Tumbuhan ! Ouh kau kan pisang ada jantung tapi sayang tiada hati dan perasaan !"-Jerit Adeed Mikhail.