Sara masuk ke dalam biliknya.Cepat-cepat dia membersihkan dirinya.Sara berendam air di dalam bilik mandi.
Hampir setengah jam juga Sara berendam.Sara keluar dan meminum pil tidur beberapa biji.
Pandangan Sara berpinar-pinar.Dia pun rebah di atas lantai.
***
"Zara cuba tengokkan kakak kamu ibu tak sedap hatilah sejak dia balik tadi belum lagi dia keluar dari bilik"
"Alaaa biasalah itu ibu.."
"Ya lah Zara tolong umi tengok kakak kamu..tadi dia balik macam baru siap menangis..umi takut dia buat balik perangai dia macam dulu"
Zara merengus kecil dan meletakkan kuih di atas pinggan.Dia pun naik ke atas.
"Umi ! Ibu !"
Maria yang dengar namanya dia pun berlari naik ke atas.Begitu juga Roziah.
Zara mengetuk-ngetuk pintu bilik Sara.Sara mengunci biliknya.Zara hilang sabar dia pun menampar-nampar bilik Sara.
Kali ini Zara yakin yang Sara buat perangai macam dulu.Lampu bilik di matikan.Dia berperap dalam bilik.
Maria bukan risau apa.Tapi Sara pernah cuba membunuh dirinya.Bukan sekali tapi berkali-kali.
Fareez yang terdengar bunyi bising itu pun keluar dari biliknya.Dia melihat Zara, umi dan ibu mengetuk-ngetuk pintu dan memanggil nama Sara.
"Kenapa ni ?"
Pertanyaan Fareez di abaikan.Fareez mula tak sedap hati.Dia takut benda buruk terjadi dengan Sara walaupun dia tak tahu apa sebenarny terjadi.
Fareez berlari turun ke bawa dan mengambil kunci pendua bilik Sara.Fareez naik semula kemudian membuka pintu Sara.
Pintu terbuka.Fareez masuk dan mencari butang suis lampu di bilik Sara.Dia terpijak sesuatu.Dia mengabaikan dan memasang lampu bilik itu.
Zara terkejut , Maria dan Roziah menjerit melihat Sara terbaring di atas lantai.Pil bertaburan di atas lantai.Fareez pula berlari keluar memanggil ayahnya.
***
Rafiq datang balik ke rumah Adeed.Rafiq meluru masuk ke dalam tanpa memberi salam kepada orang tua Adeed.
"Adeed !"
Rafiq menjerit sekuat hati memanggik Adeed turun ke bawah.
"Kenapa ni fiq ?"
Datin Khairani berdiri dan mendapatkan Rafiq.
Rafiq hanya diam dan menunggu Adeed turun.Belum-belum pun Adeed sempat bertanya Rafiq sudah memberikan hadiah lima buku tepat ke muka Adeed.
Adeed tersungkur jatuh.Datin Khairani menolak Rafiq ke belakang.
"Kenapa ini ? Adeed ! Rafiq ?"
"Auntie tanya anak emas auntie tu !"
Adeed berdiri dan memegang kolar baju Rafiq.
"Apa aku buat hahhh !"
YOU ARE READING
Mr.Playboy vs Mrs.Philophobia [SlowUpdate]
De Todo[ slow update ] [ cover by me ] "Kau tu binatang ! Ada otak tapi tiada akal !"-Jerit Sara Mikayla. "Kalau aku binatang kau tu apa ? Tumbuhan ! Ouh kau kan pisang ada jantung tapi sayang tiada hati dan perasaan !"-Jerit Adeed Mikhail.