***
Suasana agak bising di dalam bilik karaoke itu.Apa tidaknya dah lah orang menyanyi lepas tu ada lah orang menjerit-jerit dan terkinja-kinja.
"Wohoooooo ! Baby kiss me..."—Kata Adeed yang separuh sedar.
Adeed memaut pinggang perempuan di sebelahnya.Dia mencium pipi perempuan itu.Perempuan itu pun membalas ciuman itu.
"Adeed !"
Adeed berdiri dan menahan tiba-tiba muncul di hadapannya.
"Kyra ! Tunggu !"—Kata Adeed.
Kyra memalingkan mukanya.Dia mencapai gelas berisi alkohol itu terus dia simbah air itu tepat ke muka Adeed.
Adeed mengetap bibirnya menahan marah.Perempuan yang dari tadi diam terus berdiri dan menolak kyra sehingga terjatuh.
Kyra terjatuh baru sahaja dia nak cuba berdiri.Perempuan itu menarik rambut Kyra.Adeed hanya melihat adegan itu.
Kyra berdiri dengan kekuatan yang dia ada itu dia menolak perempuan itu.Perempuan itu terjatuh dia bangun terus menampar dan menarik rambut Kyra.
"Kelly ! Stop ! Biarkan dia.."—Kata Adeed.
Adeed mengambil beg tangan Kelly dan menarik tangan Kelly meninggalkan Kyra di situ.
***
Adeed bangun dan mengerling jam di dinding itu.Tepat jam 8 pagi ! Adeed berdiri dan mencapai pakaiannya yang berselerak di lantai.Dia meninggalkan beberapa keping not Rm50 di tepi Kelly yang masih nyenyak tidur.
"Thank u..."—Kata Adeed.
Adeed terus beredar dari hotel itu.Dia memecut laju keretanya untuk balik ke rumahnya.
Dia balik mandi dan mempersiapkan diri dia untuk berhadapan satu lagi masalah dia Sara Mikayla.
***
Sara duduk di bahagian belakang malas dia nak duduk di bahagian depan.Dia rasa malu untuk duduk di bahagian depan.
"Huh ! Tenang ! Senyum buat macam biasa ... Kau boleh Sara !"—Detak hati kecil Sara.
Sara mengeluarkan buku tulisnya dan mencatat fakta yang penting.Dia berusaha menumpukan sepenuh perhatiannya kepada pembelajarannya.
Sudah hampir setengah jam mereka mendengar penjelasan pensyarah di hadapan.Tiba-tiba terhenti apabila pintu dewan kuliah di buka perlahan-lahan.
Hati Sara berdebar-debar menanti kehadiran orang yang membuka pintu itu.
"Adeed ?"
Secara spontan sahaja Sara berdiri dan menjerit sekuat hatinya.
"Kau penyebab aku gagal dapat biasiswa ! Kau tak guna ! Dasar anak orang kaya !"—Jerit Sara.
Pensyarah mereka memandang ke arah Sara dan Adeed.Adeed hanya diam dan tertunduk memandang lantai.
"Masuklah buat apa tercegat dengan dekat situ ? Sara duduk !"—Kata pensyarah itu.
Sara menghempas punggungnya di atas kerusi dan memandang ke hadapan semula.
Adeed mengatur langkah pergi ke belakang.Kemudian duduk di sebelah Sara.Adeed menghulurkan tangannya.Sara menepis tangan Adeed.
"Sara i'm so sorry..."—Luah Adeed.
"Kau makanlah sorry kau tu !"—Kata Sara.
"Look at me ! I'm so sorry ! Aku ada masalah !"—Kata Adeed.
"Sejak bila kau ada masalah ? Sejak bila kau ambil tahu pasal masalah ni ?"—Sindir Sara dekat Adeed.
"Mama papa aku... nak bercerai ! Papa aku ada orang lain ..."—Kata Adeed.
"Ouh ? Ok ! Ingat Eh Adeed ? Kata itu satu doa !"—Kata Sara dengan tegasnya.***
Sara mencari buku rujukan.Dari hujung ke hujung dia cari , dari atas hingga ke bawah.Namun masih lagi dia tak jumpa buku itu.
Sara mengeluh dia memicit-micit kepalanya yang berdenyut-denyut dari tadi.Sara mengerling jam di dinding yang berada tepat di hadapannya.Jam baru sahaja menunjukkan tepat jam 3 suku.
"Sara..."
Sara mengetap bibirnya dan menoleh ke belakang perlahan.Sebab dia tahu empunya suara itu.
Adeed menghulurkan buku rujukan yang Sara cari dari tadi tapi tak jumpa.Tapi ego mengusai diri Sara.Sara hanya tersenyum sinis dan meninggalkan Adeed.
Sara menarik kerusi dan duduk menyusun buku-buku miliknya yang berhamburan di atas meja.
Adeed menggeleng-gelengkan kepala.Adeed mengeluh kecil dan menapak ke arah Sara.Adeed duduk di hadapan Sara.Adeed senyum.
"Apa masalah kau sebenarnya ?"—Tanya Sara.
Adeed mengangkat bahunya dan menggelengkan kepalanya.
"Kau cakap sahajalah yang kau ni benci dekat aku ! Kau still marah dekat aku ! Kau sengaja sabotaj tugasan aku kan ?"—Kata Sara.
"Bila masa aku sabotaj kau ?"—Tanya Adeed.
"Tak perlu nak berlagak tak tahu di situ lah ! Aku benci kau ! Dengan keturunan kau sekali !"—Kata Sara.
"Hei ini sudah melampau ! Aku tak ada pun libat pun keluarga kau !"—Marah Adeed.
"Kau ingat aku tak tahu ? Selama ni kau sengaja nak rapat dengan aku ! Sebab kau ! Di cabar dengan kawan-kawan kau ? Hello ! Aku bukan mainan yang boleh kau pertaruhan ! Kau ingat nilai aku sama dengan motor kau tu ? Alaaa !"—Jerit Sara.
"Kau tahu dari mana lagi ni ! Ni semua fitnah !"—Adeed menafikan.
"Fitnah ? Mata ni jadi saksi ! Telinga ni juga yang jadi saksi hari itu ! Kau jangan nak tipu nak berlakon depan aku lah Adeed Mikhail !"—Kata Sara.
"Ouh baguslah kalau kau tahu !"—Kata Adeed.
"Untuk pengetahuan kau ! Aku tak pandanglah harta kau ! Harta tu pun bukan hasil titik peluh kau ! Kau tumpang kaya Mak bapak kau ! If One day Mak bapak kau mati ! Time tu keluarga kau muflis ! You're nothing ! Hidup berdikari pun tak pandai ! Barangkali kau pun terus bunuh diri"—Sindir Sara dekat Adeed.Adeed tersindir dengan kata-kata Sara itu.Amarah Adeed membuak-buak.Adeed menampar Sara.Tapi Sara lagi pantas dari Adeed.
Sara menolak Adeed.Adeed terjatuh kerana tiada persediaan.
"See ? Aku boleh buat kau jatuh ! Dan ? Sekarang kau tak mampu nak bangun ! Apa kau nak aku bantu kau ? Eh memang tak lah ! Kau panggillah kawan-kawan kau ! Hello ! Siapa sini kawan Adeed tolong Adeed berdiri sebab Adeed dari kecil sudah terbiasa ada orang tolong sampaikan dia tak mampu nak berdiri di atas kaki sendiri"—Sengaja Sara menyindir Adeed di hadapan pelajar yang lain.
Sara mengutip bukunya dan terus melangkah tinggalkan perpustakaan itu.
Adeed pula berusaha untuk berdiri.Adeed terpukul dengan kata-kata Sara sebentar tadi.Adeed menggenggam penumbuknya.Adeed memandang semua pelajar di situ dengan pandangan yang tajam.
"Gelaklah ! Kalau korang nak aku saman korang ! Gelak arh !"—Marah Adeed
YOU ARE READING
Mr.Playboy vs Mrs.Philophobia [SlowUpdate]
De Todo[ slow update ] [ cover by me ] "Kau tu binatang ! Ada otak tapi tiada akal !"-Jerit Sara Mikayla. "Kalau aku binatang kau tu apa ? Tumbuhan ! Ouh kau kan pisang ada jantung tapi sayang tiada hati dan perasaan !"-Jerit Adeed Mikhail.