***
Sara sibuk mengelap barang-barang yang nak di gunakan malam ni.Sedang dia sibuk tetiba Fareez datang sambil membawa radio kecil berwarna coklat tua.
🎶 Nobody wanna see us together
But it don't matter no
Cuz i got you babeNobody wanna see us together
But it don't matter no
Cuz i got you babeWe gon' fight ,
oyes we gon' fight ,Believe we gon'fight ,
Fight for our rigth love , yeah 🎶Sara berhenti sekejap dan memandang ke arah Fareez yang masih lagi menyanyi mengikut rentak lagu.
"Hei bocah ! Daripada kau menyanyi baik kau tolong Along !"—Kata Sara.
"Baik sis"—Kata Fareez dan menyambung semula nyanyiannya.Zara yang lalu di situ terhenti seketika bila lihat kemesraan antara Sara dengan Fareez.
Fareez yang menyedari dia di perhatikan pun berhenti seraya dengan itu dia menoleh ke belakang.
"Kak ngah ! Meh sini tolong kitaorang !"—Ajak Fareez.
"Eh ! Tak nak !"—Kata Zara.
"Ouh tolong iron kan baju kurung aku"—Kata Sara.
"Ok kalau bab tu aku boleh tolong ? Baju kurung yang mana satu ?"—Tanya Zara.
"Kau masuk dalam bilik aku ada tu aku letak atas katil"—Kata Sara.
"Ada apa-apa lagi ?"—Tanya Zara.
"Ada ! Iron kan baju Riz juga ngah ? Bolehkan ? Tapi Riz belum sediakan ngah carilah baju Melayu Riz dalam almari warna hitam dalam bilik"—Kata Fareez.
"Ok Angah tak tahu eh kalau Angah salah pilih baju"—Kata Zara dan terus berlalu pergi.***
Sebelum memulai majlis doa kesyukuran di rumah Dato' Mustafa, Dato' Mustafa mengumpulkan para tetamu di ruangan tamu kemudian dia memang isteri keduanya bersama anaknya.
"Tujuan saya menjemput para tetamu malam ini ialah ingin memperkenalkan ahli keluarga saya yang selama ini saya tinggalkan.."Dato' Mustafa tidak mampu menyambung ayatnya airmatanya jatuh membasahi pipinya.Dia menarik nafas kemudian menyambung semula ucapannya.
"Malam ini saya ingin memperkenalkan isteri pertama saya dan dua orang puteri saya..."Seraya dengan ucapan itu Maria isteri pertamanya menapak pergi ke sisi suaminya di ikuti dengan Sara dan Zara.
"Perkenalkan di kanan saya Maria isteri pertama saya,anak pertama saya Sara Mikayla sedang menuntut pelajaran di kolej yang sama dengan Fareez dan yang di hujung sana anak kedua saya Zara Mikayla dan malam ini juga adalah malam pertama kami sekeluarga bersatu dan akan tinggal sebumbung di rumah ini"Jelas Dato' Mustafa.
"Semoga keluarga Dato' bahagia..."Kata salah seorang tetamu Dato' Mustafa.
"Ternyata selama ini Dato' mempunyai anak perempuan yang sungguh cantik dan berpelajaran..Tak di sangka yeahh Dato' mempunyai keluarga yang besar"kata seorang dari tamu.
"Mari kita teruskan tujuan asal kita malam ini.."Dato' Mustafa mengajak para tetamu duduk bersila untuk melanjutkan majlis doa kesyukuran untuk keluarganya.
***
Selesai majlis kenduri kesyukuran Dato' Mustafa, Maria dan Datin Roziah duduk di ruang tamu.Sementara itu Sara,Zara dan Fareez sibuk mengemas barang-barang di dapur.
YOU ARE READING
Mr.Playboy vs Mrs.Philophobia [SlowUpdate]
Diversos[ slow update ] [ cover by me ] "Kau tu binatang ! Ada otak tapi tiada akal !"-Jerit Sara Mikayla. "Kalau aku binatang kau tu apa ? Tumbuhan ! Ouh kau kan pisang ada jantung tapi sayang tiada hati dan perasaan !"-Jerit Adeed Mikhail.