🎈 Part 3 🎈

208 13 0
                                    

***

Adeed Mikhail berlari masuk ke dalam dewan belajar.

Sampai ke pintu dewan belajar dia cuba membuka pintu tetapi pintu di kunci dari dalam.

"Arghhh ! Shit !"

Adeed mengeluh dia mencuri pandang melalui tingkap.
Dia tahu salah dia sebab lambat masuk.Berapa kali dia terima amaran daripada pensyarah.
Hari ini dia ikut lagi peraturan esoknya dia langgar.
Tak serik-serik lagi dia di beri amaran.

Adeed Mikhail melangkah pergi ke Cafe.Adeed tersenyum melihat seseorang tengah duduk seorang diri.

Kelihatan seperti budak baru. Penampilannya seperti budak kampung.Tidak bertudung rambutnya pendek seakan di kenakan pewarna rambut berwarna coklat.Tiada sedikit senyuman di bibirnya.

Adeed Mikhail terus duduk di hadapan perempuan itu.Perempuan itu hanya memandang sekilas sebelum dia berdiri pergi ke meja lain.

Adeed Mikhail menggenggam tangannya dan mengetap bibirnya.Adeed sekali lagi cuba menghampiri perempuan itu.

Perempuan itu menghempaskan tangannya di atas meja dan memandang Adeed Mikhail.

"Ada masalahkah ?"

"Kau yang ada masalah ! Di mana aku duduk mesti kau ikut ! Apa masalah kau ? Punya banyak tempat duduk yang di sediakan di sini kenapa tempat aku juga yang kau nak duduk !"

Perempuan itu menarik nafas dan memandang tajam ke arah Adeed.Adeed hanya tersenyum sinis.

"Chil lah ! Aku cuma nak berkenalan dengan kau tu sahaja ? Salahkah ?"

Selambah sahaja Adeed menjawab soalan perempuan tadi.

"Memang salah ! Aku tak nak berkenalan dengan siapapun termasuk kau !"

Perempuan itu kelihatan bengang dengan Adeed.Dia mula menjerit ke arah Adeed.

Menyerap darah panas Adeed setelah di perlakukan begitu di khalayak ramai.Dia ada maruah.Dia kaya ada segala-galanya , dia rasa itu sudah melampaui batas.

"Kau ingat kau siapa ? Aku ni anak Dato' ! Berlambak lagi yang nak berkawan dengan aku !"

Adeed menengking perempuan itu.

"Tak kiralah kau ni anak raja kah ? Anak Dato' kah ? Tan Sri kah ? Tengku kah ? Aku tak kesah semua tu ! Kau datang kolej level kau sama dengan semua orang di sini ! Tiada maknanya kau ni anak Dato' kalau otak tak ada ! Pergi kolej tambah ilmu bukan nak berkenalan ?"

Adeed Mikhail terkedu mendengar sindiran perempuan itu tadi.Perempuan itu tersenyum sinis dan tinggalkan Adeed Mikhail yang masih terpinga-pinga.

Tak pernah dia di sindir sebegitu.Biarpun kawan rapat dia sekalipun tak pernah.Dia di layan seperti raja.

***

Sara Mikayla pergi ke tandas.Dia masuk ke dalam dan meletakkan buku-buku di tangannya di tepi sinki.Kemudian dia mencuci mukanya.

"Dia ingat dia siapa ? Mentang-mentanglah anak Dato' ingat dia berkuasa ? Huh kau silap ! Ni lah persepsi orang kaya ! Ada kelayakan tinggi duit ada pergilah tambah ilmu banyak-banyak ni tidak pergi kolej tapi bukan belajar nak menunjuk dia kaya handsome ! Hahhh ! Bila bapak kau bankrap baru nak menyesal ! Beginilah kalau hidup di limpahi kemewahan tak tahu macam mana nak hidup berdikari ! Tahu nak mengharapkan kekayaan yang mak bapak dia ada ! Bodoh ! Pi meninggalkan kaum macam tu ! Lenyap terus dari muka bumi ni kan bagus !"

Sara masih lagi tak puas hati dengan lelaki tadi.

"Berlagak sangat ! Kau ingat kau kaya sangat dapat beli semua benda ? Hello ! Perasaan , kasih sayang benda tu kau tak boleh nak beli demgan duit.. hahaha kenapalah dia tu bodoh sombong sangat ? Akal pendek ! Dia ingat mak bapak dia mati nanti bolehlah dia warisi semua harta tu..huh kalau kau tak belajar percayalah dengan senang sahaja kau jatuh time tu tiada siapa boleh bantu kau ! Hah pi lah mengemis tepi jalan tu ! Nanti aku datang bagi duit dekat kau ! Argghhhhhhhhhhh stress !"

Tanpa Sara sedari ada seseorang yang berada di dalam tandas itu mendengar semua bebelan dia.Orang itu pun berdua hati dia nak keluarkah ataupun tidak.

"Hmmm maaf...awak okay ?"

Alangkah terkejutnya Sara bila dia disapa oleh seseorang.Sara Mikayla tersenyum malu dan dia pun menganggukkan kepalanya.

Sara mengetap bibirnya , mesti perempuan tu dengar jelas semuanya tadi.

"Pelajar baru eh ? Kenalkan saya Melinda panggil sahaja Mel...nama awak sapa ?"

"Mel lawa nama awak hihi nama saya Sara Mikayla panggil saja Sara erghh ! Tak payahlah ber awak-awak bagai aku kau ok lah"

"Ya...aku pun gelilah ber awak-awak ni...Kau ni kacukan Eh ?"

Sara Mikayla mengangguk perlahan.Mereka pun pergi ke dewan bersama-sama.Tak sangkakan ? Pertemuan mereka tu buatkan mereka berdua rapat.Bukan tu sahaja mereka belajar dalam bidang yang sama.

***

Adeed Mikhail menoleh ke belakang dia tersenyum sinis memandang perempuan yang menyindir dia kelmarin.Tak sangka diaorang ni satu aliran.

Setelah habis kuliah.Melinda membisikkan sesuatu ke arah Sara.

"Sara ! Kau nampak tak lelaki tu"

Sara Mikayla memandang ke arah lelaki yang sebentar tadi di tunjuk oleh Melinda dan mengangguk kepalanya.

"Kau nak tahu dia tu anak orang yang berpengaruh hmmmm orang kaya katakan."

"Tahu hari tu aku sekolahkan dia dekat cafe sapa suruh kurang ajar lagi dengan aku !"

Sengaja Sara meninggikan suaranya supaya Adeed mendengar kata-kata dia.

"Ooo ! Jadi hari tu dialah yang kau cakap tu ?"

"Ya ! Dah jom pi library kita ada tugasan kan ?"

Baru sahaja mereka berdua nak tinggalkan tempat tu sudah Adeed menahan Sara.

"Kau keluar !"

Adeed menajamkan pandangannya ke arah Melinda.Sebelum Melinda keluar dia memberi amaran kepada Adeed.

"Tapi kau jangan nak apa-apakan Sara !"

Rafiq dan Taufiq pun keluar dan menutup pintu dewan itu.Melinda pun di luar.

"Kau nak apa ! Anak Dato' !"

"Aku cuma nak berkenalan dengan kau ? Itu sahaja.Salahkah ?"

"Aku tak akan berkenalan dengan mana-mana lelaki ! Sebab ? Aku benci lelaki ! Aku benci orang kaya yang berlagak macam kau !"

Sara menolak Adeed Mikhail.Adeed hanya membiarkan Sara Mikayla keluar dari dewan kuliah.

***

Mr.Playboy vs Mrs.Philophobia [SlowUpdate]Where stories live. Discover now