Fourteen

458 7 0
                                    

Mikayla yang sedang berjalan seorang diri itu terkejut bila dia ditahan oleh geng Queens of School. Tapi, dia cuba mengawal riak wajahnya dan berjalan melepasi mereka.

"Oi!"

Mikayla tidak menoleh.

"Oi perempuan, kau pekak ke?"

Kali ini, baru la Mikayla menoleh.

"Oh, kau panggil aku ke? Tapi, nama aku bukan oi!" Balas Mikayla.

Qeera tersenyum sinis.

Beraninya budak ni sekarang kan?

"Kau jangan ingat kau rapat dengan Afif, kau boleh kurang ajar dengan aku."

"Kurang ajar? Aku cakap macam tu pun dikira kurang ajar ke? Aku rasa kau tu yang kurang ajar panggil orang oi je."

"Berani kau sekarang dengan aku kan?"

Mikayla tersenyum nipis.

"Kenapa aku kena takut dengan kau?"

Qeera yang geram terus menolak tubuh Mikayla hingga dia jatuh terduduk di atas lantai.

"Eh, sejak kau muncul dalam sekolah ni, Afif dah makin jauh dari aku. Sejak kau muncul dalam sekolah ni, perhatian Afif dekat kau je. Dia langsung dah tak pandang aku sejak kau ada. Kau dengan Naz sama je. Dua-dua parasit bagi aku. Kau pun pergi berambus la dengan Naz sana. Benci la aku tengok muka kau!"

"Apa salah aku kat kau, Qeera?"

"Salah kau sebab kau ada kat sekolah ni. Kau rampas perhatian Afif dari aku."

"Aku tak salah. Kau tu yang patut terima hakikat Afif tak nak kat kau. Kau tak boleh nak paksa Afif suka kau, Qeera. Kalau macam ni la perangai kau, sampai bila-bila pun kau takkan pernah dapat Afif!"

Pang!!

Satu tamparan yang agak kuat kena tepat di pipi kiri Mikayla. Fisa dan Iris sudah tersenyum sinis di sisi Qeera.

Mikayla memegang pipinya yang terasa pijar. Pertama kali dalam hidupnya dia ditampar. Ibu bapanya sendiri tak pernah naik tangan padanya. Air matanya kini menjadi peneman.

"Qeera, kau buat apa ni?!"

Serentak dengan itu, Afieya melutut di sisi Mikayla yang sedang menangis.

"Mika, kau okey tak?"

Mikayla geleng.

"Jom, bangun!"

Afieya membantu Mikayla berdiri. Dia memandang Qeera, Iris dan Fisa tajam.

"Korang ni memang melampau tahu tak?" Ucap Afieya.

Afieya membawa Mikayla pergi dari situ.

~~ skip ~~

"Mika, aku bagitahu Afif ea?"

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Mika, aku bagitahu Afif ea?"

Mikayla geleng.

"Tak payah la, Fie. Dia bukan kisah pun pasal aku dah!"

Riverhawks High SchoolTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang